Wat is de beste hardware sequencer?

kymo

Stamgast
Wat is de beste hardware sequencer?
De EMU xl7,Akai MPC X0(00) asq10, Yamaha qy700 rs7000 rmx1 of
iets van een ander merk ?
Ik werk nu met de MC505 maar de midi timing is zwak T.o.z. Logic.
Gebruiks gemak is ook heel belangrijk voor me.

De mpc schijnt het van het te zijn maar alleen de 3000 lijkt mij ,die heeft de hoogste PQN en beste interface,helaas is duur/zeldzaam.
zelfde geld voor qy700.(gebruikersvriendelijk is een ander verhaal misschien)
Mijn oog valt toch op de EMU xl7 vanwege de sequencer en de prijs.650euro
Maar...........

Wie werkt er met hardware sequencers die hier wat over te zeggen hebben ?

BVD :z

Als je puur voor sequencing gaat: Yammie RM1X!
Wil je wat meer: RS7000 of MPC2000XL.
Heb je sowieso te veel geld, dan.....

Ik hoor helemaal niks goeds over de mpc4000, die rs7000 wel. Ik vraag me af hoe die klinkt, ga je er kwa sound op achteruit als je overstapt van softsamplers met een delta1010 kaart naar een rs7000???

Ik hoor helemaal niks goeds over de mpc4000...

Hi!

ik heb zelf zo een MPC4000 en ben er heel tevreden over! Als sequencer is hij steengoed! Het gedoe om de MPC4000 gaat over het feit dat AKAI vanalles beloofd heeft over het beestje, maar dat niet alles daarvan al geïmplementeerd is... (het meeste wel met toekomstige software updates). Het meeste daarvan heeft trouwens geen betrekking op de sequencer sectie.

Ennieweej... sec sequencing MPC60(II) is brilijant! de ASQ10 is alleen de sequencer sectie van de MPC60, maar ik zie ze maar heeeeel zelden voorbij komen. Als sequencer zal de MPC3000 niet veel onderdoen voor de MPC60(II) -volgens mij-.
De MPC2000(XL) heeft slechts 2 MIDI-OUT's... hou daar ook rekening mee!

De Yammies en Emu's ken ik niet dus daar zeg ik ook maar nix over...

Groet,
Roy

Ik ben wel te spreken over de Alesis MMT8 (+/- € 100). Hij is goed te gebruiken voor live. Hij is wel beperkt, beetje vaag opslaan omdat hij is van het pre-floppy tijd. Helaas ook geen groove quantinise. Verder... top apparaat! Werkt zeer goed als scratchboard of om naast een lopende sequencer live midi tracks mee te triggeren. Hij werkt lekker simpel! Als de mijne kapot gaat koop ik meteen een nieuwe. :maffia: http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Alesis/MMT-8-01.html

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door spriet2000
Ik ben wel te spreken over de Alesis MMT8. Hij is goed te gebruiken voor live. Hij is wel beperkt, beetje vaag opslaan omdat hij is van het pre-floppy tijd. Helaas ook geen groove quantinise. Verder... top apparaat! Werkt zeer goed als scratchboard of om naast een lopende sequencer live midi tracks mee te triggeren. Hij werkt lekker simpel! Als de mijne kapot gaat koop ik meteen een nieuwe. :maffia:

jups mmt 8 die is geweldig. heb em ook en ik kan em voor zoveel verschillende doeleinden gebruiken ook. opnemen midi, schrijven patroontjes, patchbay programmeren etc.

Definieer "de beste"...

Bedoel je voor studio-gebruik of voor live-gebruik?
En verder: pattern-based / groovebox achtig, of meer het 'traditionele' werk?

Voor patternbased hoor ik inderdaad altijd goeie verhalen over de Akai MPC's, maar heb er zelf nooit meer dan 5 minuten naast gestaan... (lees: 'k zou 't nie weten).

Voor 'traditionele' hw seqs schijnen de Roland MC series inderdaad toch wel je-van-het te zijn, ze zijn (lijkt me) verreweg het meest uit-geevolueerd.
Op dit moment zijn ze idd. best goedkoop (als je ze los te pakken krijgt, meestal zitten ze ingebouwd in een workstation), je hebt een hele range... zie ook hier.

Wat ik leuk vind aan die bakkies: ze komen altijd handig uit, als sysex dump ding / scratchpad / het meest stabiele podium-sequencertje (playback), noem maar op.

Ik heb ook een MC505 gehad, ben nu overgestapt op een RS7000.
Dat is echt een mega vette sequencer, je moet er alleen wel wat tijd in investeren.
Als je hem eenmaal onder de knie hebt bied hij mogelijkheden die met geen enkele andere sequencer kunnen.
Je mist misschien wat MC dingetjes (rps, megamix) maar daar staat veel meer power tegenover:
- Sections
- Scene memories (totall recall)
- Midi seq. FX. (midi realtime aanpassen met knoppen!)
- Realtime remix (remixen van phrases met een druk op de knop)
- Hij kan heel goed klinken al doen sommige patches anders vermoeden, hij gaat heel diep iig.
Hij bevalt zo goed dat ik compleet op hardware ben overgestapt. (voorheen werkte ik met Logic)

Grt. Ronald.

koop 2 sequencers!

een alesis mmt-8 voor patternbased werk en live sequencing (100-150)
= kladblok sequencer, hiermee maak je je ideeën

een roland mc-500(150euro), mc-50 (200euro), mc-3000(100euro) of equivalent voor het echt song-maak werk.
Klink heel strak en is handig in gebruik.
= hiermee smijt je de ideeën van de mmt-8 in 1 groot song geheel en sla je die op op disc..

Klinkt omslachtig, maar ik denk eraan zo te beginnen werk. cubase sx is gewoon niet strak genoeg voor me.

Zal ik even helpen :D

Akai ASQ-10

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Attachments

• asq10.jpg
    asq10.jpg
    11,2 KB · Bekeken: 119
Ik werk veel met de mmt8. Is een super ding om lekker live mee te spelen, maar je kan er ook makkelijk songs mee maken.

Ik gebruik de laatste tijd ook regelmatig de MAM sq16, dat is een echte stap-sequencer om lekkere freaky loopjes mee te maken.

Ik ben aan het denken om een mpc2000xl aan te schaffen, die lijkt me toch ook wel strak. Heeft iemand hier iets zinnigs over te zeggen?(verschil tussen de diverse mpc's?)

volgens mij is het gelul over die verschillende mpc's

ik heb enn mpc2000xl
en die grooved als een gek !
dara kan logic iig een puntje aan zuigen

Zon RS7000 lijkt me een geweldig apparaat, maar er zitten maar 2 MIDI-out's op?
Hoe los je zoiets op als je aardig wat gear hebt (na je aan het eind van de midi-tru mogelijkheden bent gekomen)?

Kunnen ze niet gewoon beter 8x MIDI out in een hardware sequencers stoppen? :)

Ik begin langzaam maar zeker toch te smelten voor een hardware sequencers...zeker sinds ik die kleine maar fijne Dr.202 aan de rand van m'n bed heb gezet :).lekker hands-on. Da's toch wel heel erg fijn :)

ikzelf maak gebruik van een emu XL7 en daarbij een doepfer maq 16/3. De emu voor de hele arrangementen en die is echt heel goed, niet alleen de sequencer ook de sounds zijn topklasse (en uitbreidbaar). Heb ook een rm1x gehad maar die vond ik met 1 midi out wat te beperkt. de doepfer dient puur om de A100 modulair aan te sturen.

voior de prijs doe je aan de emu nooit een miskoop, hij klinkt werkelijk geweldig en met 3 paar stereo outs, 2 x midi out en dan nog midi in , een digitale audio uitgang, usb, 2 pedaalingangen en 1 octaaf aanslaggevoelige pads, 16 toewijsbare knobs, ribon controller, sequencer heaven en veel realtime controllers! echt een krachtpatser

Back