Mackie 1202 voor thuis studio

Derek

Ingeburgerd
Dag allemaal,

Ik ben langzaam mijn thuis studiootje aan het samenstellen en vroeg mij af of de Mackie 1202 (of nieuwere versie) geschikt is voor een setup als volgt:

1 x MFB 522 (4 mono uitgangen)
1 x MPC1000 (6 uitgangen (als ik me niet vergis))
1 x microkorg (1 uitgang)
1 x (korg ms-20 mini of dsi desktop bakje, maar dat is voor later)

daarnaast heb ik 2 krk rp6 monitoren

Het idee is om wat geluiden uit de microkorg te samplen en hem daarna via midi of los te kunnen gebruiken in de setup

Ik heb over de bouw en geluidskwaliteit van de Mackie's 1202 positieve dingen gelezen. Daarnaast is de prijs 2e hands absoluut niet verkeerd. Mn budget is overigens wel ruimer, maar ik zie geen reden om meer geld uit te geven wanneer ik aan dit mengpaneeltje voldoende heb.

Ik heb m ook
Je hebt 4 mono kanalen en 4 stereo.
Als je alles apart wil bedienen heb je te weinig kanalen. Maar denk je dat je je mfb op 4 kanalen zal uitsturen? moet dan mono,of je beperkt je.
Volgende stap is meer gear en een patchbay. Rara hoever ik sta ;)

Ik post nog wel een foto
Voordeel van geen faders is erg compact. Nadeel is dat je denkt ' damn ik wil faders'
Maar voor de prijs krijg je veel... Zeker 2 e hands 8o)

Dat is aardig wat meer dan ik aan te sluiten heb op dit moment. Dan denk ik dat ik met een stuk minder al een heel eind kan komen :p

wat is je budget ?

Ik geloof dat ik rond de 250 euro "over" heb. Als ik iets leuks kan krijgen van rond de 100 doe ik dat liever zeg maar, maar ik tips zijn zeker altijd welkom!

Als je een beetje geduld hebt weet ik misschien een Tascam m1024 voor je.
16 mono kanalen en 4 stereo kanalen. Met mid sweep op de EQ en gebouwd als een tank.

tascam-m-1024-273570.jpg

Hahaha, zat op mijn telefoon te kijken. Helemaal niet opgevallen dattie in uitgebeeld was! @ niel, n maatje groter dan de 1202. 20 kanalen lijkt me voor topicstarter, indien hij genoeg ruikte heeft, meer dan genoeg.

Als je een beetje geduld hebt weet ik misschien een Tascam m1024 voor je.
16 mono kanalen en 4 stereo kanalen. Met mid sweep op de EQ en gebouwd als een tank.

Ziet er goed uit! ik ben alleen bang dat ik daar de ruimte op dit moment niet voor heb.

Heb die mixer ook bekeken idd. Dat je een send/return naar software kan sturen lijkt me wel heel handig, maar aan de andere kant wil ik het gebruikt van een laptop in m'n setup ook zoveel mogelijk vermijden. Daarnaast is het prijskaartje toch wel 2 a 3 keer zoveel als wat ik in eerste instantie zou willen uitgeven. Liever nog minder als het even kan.

maar alsnog bedankt voor de tip!!

Net een Mackie 1202-VLZ opgehaald! Klinkt beter dan ik had verwacht! Nu al verliefd op de overdrive over mn mfb522 kick's :p

Iedereen bedankt voor jullie advies!

Back