Welke Eventide?

foolonfruity

Vers gesneden lid
Ik kan niet kiezen tussen de volgende 3 Eventides
  1. H3500 B-DFX
  2. Eclipse
  3. H7600

Is de H7600 de meer prijs waard? Is de mojo die de H3500 heeft en hem legendarisch maakt terug vinden in de andere? Of is de Eclipse prijs technisch het interessants, krijg ik meer voor het zelfde geld en dus de way to go?

Welke Eventide en waarom? Any input is welcome!

H3000 kopen en upgraden naar H3500 D-FX kost ruwweg hetzelfde als een Eclipse.
De H3000 / H3500 heeft meer vintage karakter, de Eclipse is moderner, biedt meer klankmogelijkheden en is makkelijker te integreren, digitale interfaces enzo. Ik vind zelf de H3000 / H3500 net wat leuker, maar een Eclipse is echt wel praktischer.
Je vindt wel veel bekende Eventide presets terug door de modellen serie heen, maar ze klinken niet precies hetzelfde.

De hogere modellen H7600, Orville en H8000 kosten veel meer, en kunnen ook meer - maar dan moet je er wel in duiken met programmeren. Let wel, Windows only, en de editor is vrij oudbakken. Als preset bakken klinken ze geweldig, maar zijn ze wel heel duur.
Een H7600 is op de markt zowat even duur als een H8000. Dan is een Orville een praktischer alternatief als het wat goedkoper moet.
De DSP4000, DSP7000 etc. bieden dan weer net niet de vintage charme, maar ook niet de programmeer powerrrr.

Alternatief zijn de pedalen, Timefactor, Space enzo. De nieuwe H9 zou ik ook serieus overwegen.
Maar ja, ik ben al voorzien dus da's anders.

Laatst gewijzigd:
probeer een orville te scoren

(ik heb nu orville en HW8000,en H3000DSE gehad)

Orville en H8000 hebben dezelfde converters en maken gebruik van 2 dsp chips. De chips van de H8000 zijn alleen iets krachtiger, ongeveer 25% als ik me goed herinner. De H7600 heeft 1 dsp chip van de H8000 en andere convertors. Vanwege die 2 chips hebben de orville en H8000 ook meerdere inputs/outputs en kunnen effecten parallel draaien.

en daarom is de orville gezien die ook de oudste(=laagste prijs) is de beste koop,als je hem vind...

een ander groot verschil is het display die is ruk op de h8000,7600,op de orville niet..

als ik nog een Orville vind doe ik men HW8000 mischien wel weg.

Back