Desk voorzien van slider voor masterkeyboard

J

John Doe 41

Guest
Heeft iemand van jullie dit wel eens gemaakt in een ietwat stijlvolle manier?

Iets in deze trend:

C43D3448_72.jpg

Wat heb je hier dan voor nodig om dit stevig genoeg te maken om een 61 key midi keyboard te houden?

Ik zou zoiets willen realiseren voor onder mijn studiotafel die er zo uit ziet:

10550307-4380-500x374-f.jpg

Zijn hier toevallig ook kits voor?

Kom jongens, niet lachen. da's flauw.. :P

Ik ben ook zoiets van plan, dus ik ga deze of volgende week eens met een tekening langs bij de houtzagerij bij mij tegenover. Zover ik heb gezien (en ik heb behoorlijk wat rondgekeken) zijn hier geen standaard kits voor, gewoon omdat iedereen andere spullen heeft met andere maten. Da's ook meteen het nadeel van bijvoorbeeld Zaor, als je het mij vraagt.

En, als ik zo vrij mag zijn, die tafel ziet er goed uit! Waar heb je die vandaan? Met name het onderstel?

Jorgs Steigerhout. De meest robuuste studiodesk die ik tot nu toe heb gehad. Maar ik heb dan ook nooit een echte desk gehad (zoals Argosy oid)

Ik ben ook zoiets van plan, dus ik ga deze of volgende week eens met een tekening langs bij de houtzagerij bij mij tegenover.

Ik ben zeer benieuwd, welke geleiders ben je van plan te gaan plaatsen? (ik neem aan dat je iets van een onderplank tussen tween geleiders maakt en die geleiders onder aan je desk bevestigd)

Ik heb het ooit gedaan bij een simpel burootje. De laadjes en kastjes er onderuit geschroefd, wat lade-rails plaatsen (van metaal, met geleidewieltjes) en een plank op die lade-rails. Alles gewoon van de bouwmarkt. Misschien heb ik die rails nog wel liggen.

Hey Mark, waren het van die geleiders waar een stop op zat? (dwz; op slot wanneer ze helemaal zijn uitgeschoven om terugglijden te voorkomen)

Ik zal ze even opzoeken, als ik ze nog heb.
Ik heb net gekeken. Ze liggen volgens mij in de schuur, 500 meter van mijn huis vandaan. Dat wordt niet eerder dan morgen.
Er zit wel een stop op, dat je de boel niet uit elkaar kunt trekken, maar niet dat je hem 'op slot' kunt zetten. Zelf heb ik dat niet nodig gehad, omdat vanwege het gewicht van de synth, de boel wel op zijn plaats bleef.

deathspell, zou jij je vooruitgang met je project hier kunnen posten? Ik ben namelijk zeer benieuwd.

Ik ben bezig met een tekening, maar ik zit me af te vragen wat de beste manier zal zijn om te voorkomen dat de plank waar het keyboard op komt te staan gaat doorbuigen bij een 61 toetsen breed keyboard?

Oeps.. handige site gevonden met handige toetsenbord geleiders die ook uitermate goed hiervoor gebruikt kunnen worden (belastbaar tot 20Kg). Onder je desk monteren, plankje ertussen waar je keyboard op komt en klaar!

Kunnen tot zo'n 10cm onder je bureau zakken (als je dan een plank hebt van pakweg 2cm dik kom je met de meeste keyboards qua hoogte goed uit; ze zijn zelfs nog verstelbaar indien je minder ruimte nodig hebt.)

http://www.ladegeleider.nl/index.php?item=toetsenbordgeleider&action=page&group_id=31&lang=NL

Oh en: 'Precisiegeleider met terugloopstop en uitlooppreventie'

handig!

Sorry voor de vele posts, kan mijn originele post niet bijwerken, maar ik dacht dat er wel meer hier dit interessant zullen vinden.

Netjes. Mooi de houten vloer en tafel. Tijd vvor wat fotos in de 'mijn crib' thread.

Misschien een beetje te laat maar mijn desk had ook een lade voor keys eronder., heb het eraf gesloopt omdat het me heel erg in de weg zat met de knieen.

Back