Midicompuetr

DigiLoog

Ouwe rot
Hoi ik ben op zoek naar een OUDE computer met midi (IN en OUT) en daarop een sequencer programma die VISUEEL de notenbalken weergeeft.
Dus dat ik met de muis noten op de notenbalk kan plakken en later af kan spelen.
Met dit programma moet het wel mogelijk zijn om op 16 midikanalen op te nemen en af te spelen.
Bijvoorbeeld een oude IBM computer met personal composer.
Graag info, alvast mijn dank :halleluja

Attachments

• Ibm_pc_5150_wikipedia.jpg
    Ibm_pc_5150_wikipedia.jpg
    50,2 KB · Bekeken: 142
Laatst gewijzigd:
daar vraag je wat he? tsjonge...
wel lekker retro.. ik zal eens rondvragen

Misschien op de kringloop kijken? of de milieustraat? Marktplaats?
Heb net al mn oude meuk buiten een enkele Pentium de deur uitgedaan..

Een beetje rondspeuren kom je een heel eind, qua midi aansluiting ging dat toen via een joystick poort op de geluidskaart. Gravis had daar een mooi breakout boxje van.. Voor als je echt retro wilt gaan!

Qua specs hoeft het niet veel te zijn als je enkel midi gaat gebruiken.

Suc6!

Roland mpu 401 isa kaart als midi op die IBM is natuurlijk de ultimieme retro interface

Wees niet boos.. maar uh het is een alternatief waar je niet om gevraagt heb.
een mv8800 is eigenlijk een ouderwetse computer waar alleen een sequencer-programma op draait.
wel met scherm en muis .. als je de extra outputs weet te vinden (schaars) dan kan je er zelfs redelijk mee multitracken.

ik geef je gelijk.. tis geen oude pc.. tis niet zo retro als een oude pc.. en het is niet wat je vraagt (al lijkt het er wel verdomt veel op)

Idd die CX5m had alleen maar midi out... heb em ooit nog gehad.. samen met zo'n cartridgde om noten in te voeren.. :D
Heb nu nog een CX5MII daar werkt de een midi-in wel.. super coole fm module :)

Mocht je voor een Yamaha gaan moet de YMR301 midi recorder erbij hebben.. maar dat ga je echt niet willen (zie screenshot)..

Zoals iedereen al zegt.. koop of krijg een Atari ST.. cheap en samen met Cubase superstrakke sequencer. :okdan:

yrm301.png

Edit: ik lees nog ff.. maar noten op notenbalken invoeren?? weet je 't zeker?? :D

Zo ziet het eruit op een Atari met Cubase trouwens :mega:

Cubase-Lite.jpg

Laatst gewijzigd:
Ja je leest het goed, noten op een notenbalk invoeren.
Ik wil graag zo'n oud computer systeem hebben, mijn zoon werkt op zijn laptop met vst's en fruity loops en dat vind ik maar niks.
Sorry ik houd van nostalgie en moderne dingen zijn niet aan mij besteed, op m'n motor na dan ;)
Zo'n Atari met cubase lijkt me wel wat, dus voor iemand die me een compleet werkend systeem kan aanbieden heb ik een leuk bedrag klaar liggen :eureka:

Ben wel benieuwd welke oplossingen op notengebied nog voorbij gaan komen dan.. altijd leuk :mega:
Noten invoeren was ik na die cartridge op mijn Yamaha CX5m snel van genezen toen ik een Atari kreeg met Cubase en de key edit ondekte :)

Bedenk ook dat een computer met een midipoort en 16 midikanalen niet je van het is.
Wil je het zonder al teveel vertraging afspelen moet je sowieso al aan de "midi thru boxen" om niet teveel vertraging te gaan krijgen in bepaalde kanalen als bv drums.
Dan nog kan het behoorlijk druk zijn voor een enkele midipoort en 16 kanalen.. beter verdeel je het over 2 of 4 poorten.

nee man, je moet die oude pc scoren, wordt wel lastig, de prijzen van deze dingen stijgen ook alleen maar.

en dan texture downloaden, dat is zoogeveer de eerste werkende sequencer .

en dan nuturluk nog een 8 bits geluidskaartje , volgens mij kom je dan bij de eerste soundblaster terecht.

maar dan heb je ook wat....:okdan:

:mega:

Hehe.. monochrome.. en dan was het vaak ook nog ingebrand door het programma wat er vooral voornamelijk op gedraaid had :D

't Is dat ik tekort vrije tijd heb.. maar 'k wil het eigenlijk gewoon es 'n keer proberen.. ff lekker terug in de tijd met 'n echte oldskool sequencer :mega:
Was dat wel een beetje tight.. qua timing? :D

Als je EXTREME hardcore oldschool wilt moet je een Apple II met ALF MC16 kopen :D

800px-ALF_Music_Entry_Screen_2.jpg

ow wacht daar zit geen MIDI op natuurlijk 1978 maar wel cult ;P

421px-ALF_Products_Craftsman_ad.jpg

Back