Midicompuetr

Ik heb nog een hele bups atari's liggen die ik gekregen heb en die je mag komen ophalen in Eindhoven, ik doe er niets mee. Je mag zelf bedenken wat je me er voor wil geven, ik hoef er niet echt iets voor te hebben. Ik ga er ook niet echt veel moeite voor doen, maar de laatste keer dat ik de spullen opborg deed alles het nog en het is redelijk veel , twee beeldschermen , een tt 30 systeem met gigantische harde schijven, muizen van alles en nog wat. En ook nog st's , ze zijn van de man van mijn dierenarts geweest en van haar vader geloof ik ook en hebben indertijd een fortuin gekost. Ik wil er van af, dus je mag het meenemen. Maar alleen als je alles meeneemt, ik heb geloof ik ook nog een boek over atari cubase
Stuur maar een pb

Ik heb nog een hele bups atari's liggen die ik gekregen heb en die je mag komen ophalen in Eindhoven, ik doe er niets mee. Je mag zelf bedenken wat je me er voor wil geven, ik hoef er niet echt iets voor te hebben. Ik ga er ook niet echt veel moeite voor doen, maar de laatste keer dat ik de spullen opborg deed alles het nog en het is redelijk veel , twee beeldschermen , een tt 30 systeem met gigantische harde schijven, muizen van alles en nog wat. En ook nog st's , ze zijn van de man van mijn dierenarts geweest en van haar vader geloof ik ook en hebben indertijd een fortuin gekost. Ik wil er van af, dus je mag het meenemen. Maar alleen als je alles meeneemt, ik heb geloof ik ook nog een boek over atari cubase
Stuur maar een pb

Heel aardig :halleluja
Maar aangezien ik compleet niets van die oude systemen af weet ben ik op zoek naar een compleet en werkend systeem.
Losse spullen zonder de software die nodig is om de boel te laten draaien kan ik ook niets mee beginnen :eureka:

Ik heb nog een Atari staan hier met beeldscherm, muis en cubase erbij die je zo mee mag nemen.
Enige is dat de floppydrive niet zo fantastisch werkt.. die kan vervangen worden denk ik en dan zou ie het volgens mij weer prima moeten doen.

je kan wel een mac68k nemen met de huppeldepup 24 ( ik weet zoeven denaam niet meer), dat draaide als een tiet, ziet er prima de luxe retro uit, en kost geen drol.

met een beetje mazzel hebbik nog wel ergens een kopietje van deze sequencer liggen.

Mac_68K_-_20101209170619205.jpg%3Fwidth%3D290%26height%3D290

:mega:

Als je EXTREME hardcore oldschool wilt moet je een Apple II met ALF MC16 kopen :D

800px-ALF_Music_Entry_Screen_2.jpg

ow wacht daar zit geen MIDI op natuurlijk 1978 maar wel cult ;P

421px-ALF_Products_Craftsman_ad.jpg

Een Commodore 64 met dit:

IMG_3436.jpg

Om eerlijk te zijn ziet dat ding er verbazend nuttig uit.

Iemand notator al vermeld?
notat3.gif

Dit is ongeveer wel wat ik bedoel.
Bedankt jongens :halleluja voor de nuttige tips en dat jullie er serieus mee omgaan, had zomaar gekund dat er weer gasten bij waren die het weer belachelijk vonden en weer gaan zieken.

Ik weet dat het met zo'n oud systeem omslachtig werken is en nog tijdrovend ook.
Kan ook wel een super luxe pc met van alles erop en eraan, maar die wil ik niet.
Ik heet niet voor niets analogica en hou van nostalgie.
En zo'n oud systeem heeft zo zijn charmes.
Maar om antwoord op je vraag te geven 6 trak, noten intekenen.

Heb jaren met Notator op de Atari gewerkt voordat ik op Cubase overstapte. Kun je idd veel mee. Wat mij betreft is/was Notator de beste combi sequencer/notatiepakket voor de Atari. Realtime sequencen vond ik uiteindelijk handiger in Cubase.
Wel heb ik nog een paar overwegingen. Ligt er net aan hoe hardcore je wilt gaan werken :-)

Allereerst als je in het bezit bent van een pc is het mogelijk om een emulator te gebruiken die van je moderne pc bv. een Atari ST maakt met werkende midi port.

Daarnaast, heb je al eens aan een muziektekstverwerker gedacht? Nootjes tekenen gaat sneller met je pc-toetsenbord dan met een muis. Ik ben een prima toetsenist, maar als ik iets netjes moet noteren tik ik het meestal direct in een editor m.b.v. een toetsenbord en midi-keyboard in. Je drukt dan de toon of akkoord op je midi-keyboard en een cijfertoets op je pc-keyboard voor de notenwaarde. Na enige gewenning is dit veel sneller dan alleen met je muis werken. Zelf doe ik het op deze manier omdat het voor mij voor notatie sneller werkt dan inspelen en vervolgens corrigeren, maar ik ken mensen die deze methode ook voor composities gebruiken. Probeer bv eens het gratis programma Musescore. Betaalde alternatieven zijn bv Finale en Sibelius. Ook hoor ik wel eens mensen over Lilypond(heb dit zelf nog nooit gebruikt) Denk ook eens aan een iPad met bv. Notion erop.

Edit. Als je een ipad hebt kun je natuurlijk ook de Fairlight pro app downloaden. Heb je de page-R erop. Nostalgie in een nieuw jasje........

Allereerst ben je in het bezit bent van een pc en een ipad en ook nog eens een goede toetsenist bent
Geen van 3 in de studio.
Pc gebruik ik alleen voor de alledaagse dingen, i pad heb ik geen interesse in, en ik kan spelen (heb mijn synths niet voor de show staan) maar ben en wordt nooit een beroeps muzikant omdat ik die gave helaas niet heb.
Tot op heden heb ik altijd een digitale sequencer (Kawai Q-80) gebruikt en die volstaat nog steeds, echter daar valt visueel niet veel pret aan te beleven.
Mijn zoon werkt met fruity loops om zelf dingen te creëren en dat klinkt aardig, ik zou graag ook eens zo willen werken maar dan wel dat ik de notenbalken kan zien en de noten er zelf op kan plakken.
''Thats the idea''

Back