[Korg] Ps-3100

JohnnyBusca

rocket scientist
Bij Music House.

PS3100 De polyfone modulaire synth van Korg. 48 voices polyfoon! Diverse patchmogelijkheden. Het meest bijzondere aan deze synthesizer zijn de resonators. Oftewel 1 filter met 3 cutoff instellingen welke gemoduleerd kunnen worden.

Is een mooie bak!

Fantastisch van geluid en bovendien vol polyfoon. De resonators zijn erg uniek, klinken erg mysterieus. Nadeel van die bak is het gewicht en het 'geplakt hout' dat bij de kleinste stoot scheurt. De mijne heb ik destijds zelfs laten herbeplakken met gefineerd hout wat trouwens van veel betere kwaliteit is.
Bij de unit die de MH verkoopt ontbreekt trouwens de houten afdekplaat boven de toetsen, vandaar dat die volledig zichtbaar zijn.

hele vette bak !!!!
zou ook zeker niet misstaan in mijn bescheiden Korg Kollektie...

Heel apart ook, maar ook niet zonder nadelen. zo zijn er bijv. best veel golfvormen te kiezen maar ze klinken bijna identiek en het synthese model is behoorlijk wennen. zeker geem makkelijke synth om even huppakee snel mee uit de voeten te kunnen. Maar ja... die sound met dat ongelofelijk vette ensemble effect is wel "to die for". en het uiterlijk ook. toch maar effe mijn saldo checken? :confused:

plaatje...

Attachments

• 841.jpg
    841.jpg
    34,7 KB · Bekeken: 86
Hoeveel zenders zou je daar mee kunnen ontvangen? :)

? Die houten strip zit er nu wel op :biertje:

Attachments

• ps3100-2 wwwwwwwwwww.jpg
    ps3100-2 wwwwwwwwwww.jpg
    79,6 KB · Bekeken: 84
D'r heeft iemand aldaar een idee gehad... :eureka:
...plankje zagen & beitsen. (5 min. werk)

Kan de prijs weer een paar honderd euro omhoog! :duivels:

Of ze waren de strip vergeten terug te plaatsen.

Attachments

• ps3100-3.jpg
    ps3100-3.jpg
    129,9 KB · Bekeken: 87
Oftewel een 'strip tease'. :D

Ik denk dat het plankje wat er nu weer op zit het originele plankje is, als goed kijkt zie je dat het plankje onder een hoek geschaafd is, dat doe je niet zo maar even, heb je toch weer speciale mallen voor nodige op speciale machines om dat te maken (het kan natuurlijk wel) maar ik denk dat het origineel is, gezien de kleur ook overeen komt.
Want op kleurverschillen kan je het origineel van nep onderscheiden :)

Back