Korg brengt de PS-3300 weer tot leven

1705922041405.jpeg

De PS-3300 FS is een volledige heruitgave van de originele Korg PS-3300, een legendarische en uiterst zeldzame synthesizer ontworpen door de legendarische Korg-ingenieur Fumio Mieda en geproduceerd door Korg in zeer beperkte aantallen van 1977 tot 1981.

De heruitgave van de PS-3300 FS markeert een nieuwe mijlpaal in de synthgeschiedenis en de nieuwste prestatie van hetzelfde Korg-ingenieursteam dat iconische machines zoals de MS-20, ARP ODYSSEY, miniKORG 700 FS en ARP 2600 terugbracht.

“Het weer tot leven brengen van deze legendarische machines is niet alleen een proces van het reproduceren van circuits en geluiden, maar ook van het leren en omarmen van de essentie van de filosofie en ontwikkeling van synthesizers. Door dit project kon ik de geschiedenis van Korg en een cruciaal moment in de evolutie van onze synthesizers opnieuw beleven. Dit was een uiterst waardevolle ervaring die de mogelijkheid bood om de filosofie en technologie van Korg over te dragen aan toekomstige generaties.”

- Yoshihito Yamada, hoofdingenieur van Korg Analogue Synthesizers

Belangrijkste kenmerken

• 49 toetsen / 49 stemmen analoge polyfonie (het originele model had 48 toetsen / stemmen)
  • 3 lagen: De PS-3300 bestaat uit drie synthesizereenheden (PSU-3301) en een mixer- en utility-gedeelte (PSU-3302)
  • Drie onafhankelijke oscillatoren, plus meerdere filters, enveloppen en versterkers voor elke noot op het toetsenbord, voor een totaal van 147 synthstemmen met rauwe analoge kracht
  • Microtuningknop x12 op elke PSU-3301-eenheid
  • Nieuwe paneelgeheugenfunctie (16 programma's per bank en 16 banken = 256 slots)
  • Gemoderniseerd voor hedendaags muziekgebruik met de toevoeging van USB/MIDI-aansluitingen en een speciale bibliotheek-app voor eenvoudig presetbeheer
  • Semi-modulair
  • 3-bands resonator: Drie frequentiebanden kunnen worden benadrukt, een kenmerk dat uniek is voor de PS-3300 (origineel was een cadmiumsulfidecircuit, maar dit werd vervangen door moderne componenten voor de veiligheid en om aan de regelgeving te voldoen)
  • Toetsenbordeenheid (PS-3010) inbegrepen

bron: The rebirth of a legend

ow ik dacht dat jij zelf die foto had gemaakt haha
Misschien AI foto en stond ie ergens in Amerika,en mooi ingepast voor de poort van turnlab.Het zou zo maar kunnen,hoe meer reclame,hoe beter.

Zufall? Toeval? Random?

Eindelijk een betrouwbare transportonderneming.

The next opportunity
We’re excited to let you know that tomorrow will be your next opportunity to buy a new PS-3300.
The product page will be available from
1pm GMT on Friday 21st November.
www.korg.co.uk/products/ps-3300
This page will only be accessible if you are logged into your Korg UK account using the email address you used to register your interest in PS-3300.
Once sold out, the page will be taken offline.​
The PS-3300 is £11,899 including VAT, with hand-delivery to any mainland UK address. For locations outside mainland UK, additional delivery charges may apply - we’ll contact you after purchase to confirm.
Payment must be made via credit card, debit card, Apple Pay or Google Pay. We are unable to accept Klarna, PayPal, or any promotional discounts or codes as part of this exclusive access promotion.​

Gaar dat ze niet eens in 3 betalen doen..Toch leuk voor een conservatorium student..
Nonlinear labs met hun c15 kun je tenminste gewoon mailen en iets regelen.

Voor de sloebers is er toch de Cherry Audio versie? :D

Ja een mini voor 6k.

Beschikbaar bij Thomann in paar maanden, chill.
In die video ik pas geleden in leuke youtube docu's postte over de tour in de vernieuwde store zag je bij de synthafdeling in de video 'm ergens op de achtergrond staan, dus wie 'm in het echt wil zien moet naar die vernieuwde winkel, wellicht kan je 'm nog even proberen ook, zo zag het er wel uit.

Heel verleidelijk, maar dan moet ik vier maanden later met pensioen en dat heb ik er niet voor over.

Ongeveer gemiddeld € 100 per knop of in of uitgang. Dan is een vlooienmarkt goedkoper.
Da’s niet zo moeilijk: de uitgang van een vlooienmarkt is gratis..

Heel verleidelijk, maar dan moet ik vier maanden later met pensioen en dat heb ik er niet voor over.

Ach als je daarna nog 30 jaar kan spelen op je Korg PS-3000 why not ;) En wellicht kan je nog wat verkopen.

Back