(videoclip)Schoppenheer - Swag Swag Bam

SchoppenHeer

Stamgast
Luitjes, luitjes

Ik heb eindelijk weer eens een nieuwe videoclip!
Voor Swag Swag Bam, welteverstaan.
Voetjes van de vloer dus.

Groet,

Schoppie schop

facebook.com/schoppenheer

Deze had ik een tijdje geleden al een paar keer geluisterd en blijft een grappig nummer dat wel aansluit bij mijn eigen gedachten over de hele hiphop/rap scene. In m'n hoofd moest ik altijd denken aan Swag Swag Bam als het thema naar voren kwam. Als dit geen hit word weet ik het ook niet meer.

Vinnik ik ook. Als je zoiets wil dissen moeten je eigen rhymes natuurlijk wel in orde zijn.

In principe hoeft niets, maar ik blijf telkens zo een K3 idee krijgen als ik een track van SH luister....

Ik twijfel niet aan je flow want die is niet altijd niet te pruimen, ik vind je flow onaangenaam van Swag Swag.
Daarbij vind ik de beat niet dope.
Ook vind ik je benadering van dat het nummer gaat om de boodschap en dat je erop kan dansen niet een excuus om met een laffe beat en flows te komen.

Covertje is leuk maar toch jammer dat je een keiharde track van Busta op deze manier verkracht, als hiphopliefhebber doe je mij daar echt geen plezier mee.

Een tijdje terug had je 2 of 3 dope tracks, maar de dingen die je de laatste week dropt kan ik gewoon niet waarderen.

Cool trackje.. Leuk clipje..

Goed van je om even te ageren tegen die hersenloze top 40 hiphop.. skinny jeans & dr dre hoofdtelefoon rappers..

Eigenlijk ben ik meer de boom bap beat liefhebber.. maar dit past wel bij je..

Is de sample van Busta Rhymes? Boeie, dat vind ik toch een dweil.. okay, hij loopt een tijdje mee - sinds Leaders of the New School - Maar zn gebrul en zn stoere anobolenlook kan ik niet waarderen..

tumblr_lh3iw5cySV1qe3wzuo1_500.gif
gimmenomo

Eigenlijk ben ik meer de boom bap beat liefhebber.. maar dit past wel bij je..

Is de sample van Busta Rhymes? Boeie, dat vind ik toch een dweil.. okay, hij loopt een tijdje mee - sinds Leaders of the New School - Maar zn gebrul en zn stoere anobolenlook kan ik niet waarderen..

Je bent boom bap liefhebber maar herkent niet een gruwelijke beat van dilla? Ga je schamen..

Je bent boom bap liefhebber maar herkent niet een gruwelijke beat van dilla? Ga je schamen..

Nee.. ben niet zo into Dilla.. Veel mensen vinden hem geniaal.. (sinds hij dood is..).
Net zoals ik bv Tribe Called Quest niet echt super vind - klinkt aardig hoor, daar niet van).. En die worden ook bejubeld door velen..

Woo hah is geen J dilla beat, hij heeft wel een remix gemaakt.
Busta Rhymes - Woo-Hah (J Dilla Bounce Remix) - YouTube

Origineel is volgens wikipedia van een of andere Rashad Ringo Smith

http://www.discogs.com/artist/101845-Rashad-Smith

Oei, Je hebt gelijk!! Daar zit ik toch even heel erg mis hee... :bekdicht:

Was écht in de veronderstelling dat Dilla die beat had gemaakt.. Wel weet ik zeker dat hij een aantal remixes van woo hah heeft gemaakt..

Nee.. ben niet zo into Dilla.. Veel mensen vinden hem geniaal.. (sinds hij dood is..).
Net zoals ik bv Tribe Called Quest niet echt super vind - klinkt aardig hoor, daar niet van).. En die worden ook bejubeld door velen..

En bij deze mijn excuses, got my facts twisted.

Kwestie van smaak.. Heel veel keiharde beats maar geniaal, nah dat zou ik dan weer niet zeggen maar hij heeft wel een bepaalde stijl compleet gemastered, eigenlijk heel vaak hetzelfde truukje (wat ik niet erg vind want het zijn dikke beats, alleen jammer dat ik niet alle rappers fijn vind klinken)
Als je kijkt naar een muzikalere artiest in hetzelfde straatje dan vind ik Madlib bijvoorbeeld een groter muzikaal genie.

Oei, Je hebt gelijk!! Daar zit ik toch even heel erg mis hee... :bekdicht:

Was écht in de veronderstelling dat Dilla die beat had gemaakt.. Wel weet ik zeker dat hij een aantal remixes van woo hah heeft gemaakt..

En bij deze mijn excuses, got my facts twisted.

Kwestie van smaak.. Heel veel keiharde beats maar geniaal, nah dat zou ik dan weer niet zeggen maar hij heeft wel een bepaalde stijl compleet gemastered, eigenlijk heel vaak hetzelfde truukje (wat ik niet erg vind want het zijn dikke beats, alleen jammer dat ik niet alle rappers fijn vind klinken)
Als je kijkt naar een muzikalere artiest in hetzelfde straatje dan vind ik Madlib bijvoorbeeld een groter muzikaal genie.

3 kwart van madlib zn beats zijn loops man, weinig geniaals aan.

Back