Colin Parker - Finally (Progressive House)

ik vind hem lekker.. Fijne plaat om in de auto te zitten en naar het Zuiden te reizen..

1 dingetje : de vocal wordt na een tijdje wel erg repetitief.

Succes ermee ;)

Beste snelkookbami,

Dank voor je reactie! Mis je wat spanning in het arrangement of vind je de track zelf gewoon niet spannend genoeg.

Gr.,

Colin
Ik ben het met gloomer eens dat de vocal ook wat repetitief is. Verder mis ik (mijn smaak) wat detail werk in het achtergrond, waardoor ik een track vaker terug ga luisteren.

Best oké. De compressie doet volgens mij met de piano in de break nogal vreemde dingen. Niet zo mooi i.i.g. Verder is het allemaal wel een beetje gezegd: een erg repetitieve vocal, en de rest is inderdaad niet echt spannend. Een beetje het ene oor in en dan iets met het andere oor.

Maak 'm de helft korter, gooi er een catchy melodieuze hook over en het komt wel goed. ;-)

Het zit allemaal goed in elkaar enzo, maar echt spannend is het niet.

Dat geldt dan ongeveer voor 80% van dit soort nummers en ik bezondig me daar zelf ook aan.
Ik vind deze track best te doen. idd geen hoogvlieger, maar dat zijn veel van dit soort tracks ook niet...
Vanaf3:33 goede brug en zit er eventjes een synthmelodietje (zo een pluk achtige sound) op de achtergrond. Dat moet je meer gebruiken en vooral helemaal op de voorgrand zetten !!
Maar dan komt de vocal terug en die doet eigenlijk afbreuk. De vocal maakt het geheel veel te soft. Stel je dit nummer voor met een stevige black vocal en het gaat er gelijk anders uitzien...euh klinken !

Back