Gloomer - Intergalaxy (Hard Techno)

hey guys.. allemaal ;)

Thanks voor de replies..

Maar iéts moet er van mijn hart..

Namelijk : "less is more"..)
Vooropgesteld (en al genoemd) is dat je natuurlijk lekker zelf moet weten wat voor keuzes je wel of niet maakt in je eigen muziek. Maar "less is more" heeft zeker een kern van waarheid die ook voor jouw muziek geldt (ongeacht hoe lang of kort je al muziek maakt): door allerlei sounds te stapelen, is er geen enkel element dat echt aandacht krijgt. In een klas met drukke kinderen hoor je ook alleen maar het geschreeuw, en niet het mooie verhaal dat een van de leerlingen misschien wel aan het vertellen is. Met andere woorden: voor jou kan het wel lekker afwisselend klinken, voor een willekeurige andere luisteraar is het een grote brij van klanken.

Ik herken de worsteling zelf overigens ook wel, het is erg lastig om kritisch naar je eigen producties te luisteren. Per definitie hoort de maker andere dingen dan de luisteraar. Maar ga er eens mee aan de gang, daar word je alleen maar beter van.

hey gloomer

toffe plaat hoor ik hou hier wel van.
mis wel een beetje laag in de baseline,voel de drive van de baseline niet zeg maar.
ik denk de mix wat subtieler kan waardoor je steeds nieuwe geluiden ontdekt naar maten je de plaat vaker beluisterd heb.

Dat eerste deel van 41 seconden mag eruit wat mij betreft, maar daarna... Lekker! Heerlijke drumtrack heb je gebouwd Jan! Die drilboor mag ook een tikkie minder aanwezig wat mij betreft. Of er helemaal uit misschien, wordt je track wat cleaner van denk ik (en clean is goed toch? :)).

Ik lees tussen het luisteren door de comments van anderen en zie reeds geschreven wat ik dacht tijdens het luisteren. Ook zie ik dat het niet je doel is een cleane track te bouwen. OK, snap ik. Maar weet je beste Jan, je hebt een basis die bomvol zit met de juiste energie. Met de sporen die je toevoegt in je track naarmate deze vordert, kun je volgens met gemak twee tracks bouwen met dezelfde goede energie. Het houdt het overzichtelijker.

Had je een bepaald doel voor ogen toen je deze track aan het bouwen was? En denk je dat je dat gehaald hebt?

Thanks a lot Viron en Bob, van harte :)

Nu, welk doel ik voor ogen had ? Ik wou gewoon een heel stevige techno plaat maken, maar ik ben helaas niet tevreden van de break..

Thanks guys !! ;)

Back