Creamware B4000 editor en firmware

chilistein

Junior member
Ik heb ooit een 2e hands b4000 van Creamware gekocht.
Nu zie ik dat er een editor zou zijn. Die heb ik er eertijds niet bijgehad.

Kan iemand mij daaraan helpen ?

Daarnaast zou ik graag de laatste firmware erop zetten maar ik kan nergens zien waar de laatste versie is te downloaden.

Ik weet dat Creamware failliet is maar het zou toch ergens te vinden moeten zijn.

Creamware is jaren geleden overgenomen door Sonic Core.

En die hebben volgens mij alle editors, de meest recente OS'sen en de manuals, ook voor de B-4000, nog gewoon hier staan: http://sonic-core.net/joomla.sonicc...content&view=article&id=87&Itemid=288&lang=us

Voor Mac en PC.

Klik bijna onderaan de pagina bij Additional Software Downloads op ASB (dat staat voor Authentic Sound Boxes waar de B-4000 ook onder valt.)

;)

Laatst gewijzigd:
Ok thx was op die site geweest maar kennelijk er overheen gekeken.

Wat een kutding die b4000 zeg.
Prima sound daar niet van, maar midi gewijs echt een drama.
Als je een program change geeft, dan verandert weliswaar de sound maar het presetnummer verandert niet en volume reset naar laag niveau bij program change. Ik ga dat ding zo niet live gebruiken.
Manual is echt ruk en geeft zeer beknopte en onduidelijke uitleg.

Kan me goed voorstellen dat die toko op de fles is gegaan.

Poe

Poe

Wat een kutding die b4000 zeg.
Prima sound daar niet van, maar midi gewijs echt een drama.
Als je een program change geeft, dan verandert weliswaar de sound maar het presetnummer verandert niet en volume reset naar laag niveau bij program change. Ik ga dat ding zo niet live gebruiken.
Manual is echt ruk.

Een charme van Hammond spelen is het gebruik van drawbars, dat doe je live heel gemakkelijk. Ik weet dat er meer parameters in de B4000 zitten maar hij is lekker zwaar en even groot als een enkel setje db's dus je moet een eind komen. Luister maar eens naar al die live lp's van de seventies, geen program change te bekennen:engel:

Laatst gewijzigd:
Uhm... Ik raad je aan niet zomaar je firmware update te doen!

Bij de update heb je namelijk een license key nodig, als je de verkeerde of degene uit het tekstbestand gebruikt (ik spreek uit ervaring), stopt je B4000/Pro-12/Minimax met werken. Ik kon gelukkig (na 2 maanden wachttijd) via de gasten van Sonic Core een nieuwe license key krijgen.

License keys in hardware :S

Uhm... Ik raad je aan niet zomaar je firmware update te doen!

Bij de update heb je namelijk een license key nodig, als je de verkeerde of degene uit het tekstbestand gebruikt (ik spreek uit ervaring), stopt je B4000/Pro-12/Minimax met werken. Ik kon gelukkig (na 2 maanden wachttijd) via de gasten van Sonic Core een nieuwe license key krijgen.

License keys in hardware :S

inderdaad, goede aanvulling, waarom zou je willen updaten?!
Op zich is er nog maar weinig hardware zonder software toch? Een Prophet 5 staat er al bol van:biertje: Om maar van mijn Aprillia te zwijgen:duivels:

Een charme van Hammond spelen is het gebruik van drawbars, dat doe je live heel gemakkelijk. Ik weet dat er meer parameters in de B4000 zitten maar hij is lekker zwaar en even groot als een enkel setje db's dus je moet een eind komen. Luister maar eens naar al die live lp's van de seventies, geen program change te bekennen:engel:

De charme van een hedendaagse soundmodule zou nu juist zijn dat je die met midi en program changes kan (c.q. zou moeten kunnen) aansturen. Allemaal geen rocketscience natuurlijk.

Ik zou graag via mijn midi controller/keyboard synth dan wel orgel patches kunnen kiezen (eerst synth en daarna orgel bijv), dat lijkt mij op zichzelf een gerechtvaardigde behoefte.
Het verschil tussen die sounds is ook wel meer dan even aan wat drawbars trekken.

Ik hoopte dat met een firmware update dat inderdaad allemaal wat makkelijker/beter zou werken (ik meende zoiets uit de interwebs verhalen te kunnen afleiden), maar zag inderdaad die license key.
Misschien heb ik al de laatste versie (ik geloof dat ik 1.20 heb) maar dat kan ik nergens vinden.

Dat ding is gewoon niet goed uitontwikkeld, er zit ook een audio in op maar die kan je dus niet eens langs de leslie en de distortion trekken.

Maar nogmaals, echt vette sound, erg tevreden over.

Vrij rap een hardware licentie nummer gekregen via Sonic Core.
Maar firmware is niet te vinden op die ftp server of elders (ik heb nog bij Sonic Core en Ferrofish nagevraagd maar helaas).

Er schijnt overigens slechts één firmware versie te zijn.
Desalniettemin zou ik graag een soort 're-install' doen in een poging om de huidige quirks er uit te halen.

Vandaar deze 'long shots':

Heeft iemand wellicht die firmware beschikbaar c.q. kan die beschikbaar maken ?
Weet iemand wellicht hoe ik een soort van 'reset' kan doen (dus zonder re-install) van die ASB boxes ?
Vaak is het een kwestie van een paar knopjes ingedrukt houden terwijl die opstart maar ik heb daarmee nog geen succes gehad.

Je moet zoeken op de ftp site van creamware, daar staat nig steeds alles.

Back