gevaar van kapot maken door verkeerd aansluiten?

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Ik vroeg mij af:

is t gevaarlijk t volgende te doen?

-synth aansluiten op mixer
-mixer aansluiten op amp
-mixer aansluiten op line in van pc
-pc aansluiten op line in van synth
-pc aansluiten op line in van mixer

kan ik zonder gevaar synth spelen over mn monitors? geluid opnemen via mn mixer naar mn pc? geluiden vanaf mn pc door mn synth halen? en geluid van mn pc spelen over mn monitors? zonder dat er ergens iets fout gaat?

lijkt me dat misschien sommige signalen gaan botsen...

heb nu slechts synth op mixer en line in van PC en PC op mixer

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
ja lol, en als t dan kapot gaat kan t dus niet,

weet t graag van te voren..

nietmee inzitten
gewoon je monitors nie volle bak zetten

zet je al je faders toch op 0

kijken wat er gebeurt als je ze langzaaaam laat opkomen

Je hebt nu synth->mixer en synth->pc->mixer (is inclusief pc>-mixer dus), en vervolgens mixer->amp->boxen.

Maakt niks uit. Het wordt pas een probleem als je je synth niet rechtstreeks op je pc aansluit, maar via je mixer. dan krijg je namelijk een loop (pc->mixer->pc->mixer->enz.), en dat zal wel lekker gaan piepen, maar het enige dat je nu hebt is dat je je synth op de mixer aansluit en via je pc nog een keer (synth->pc->mizxer). Dat zal je signaal wel verdubbelen, of, nog vervelender, je krijgt een hele snelle echo door de vertraging via het langere traject via je pc. Kun je niet gewoon je synth alleen in je pc douwen en niet je mixer? Moet kunnen volgens mij, als je pc lin-in goed is.

Maar voor de zekerheid is het inderdaad het veiligst om gewoon je volume uit te zetten, alles aan te sluiten en dan langzaam faders te gaan schuiven.

line in is wel goed,

maar leek me wel fijn qua aansluiten enzo, eventuele andere geluidsbronnen waarmee ik naar pc wil opnemen, gewoon in de mixer douwen,

maarja, denk dat ik t voorlopig zo even laat dan,

maar leek me wel fijn qua aansluiten enzo, eventuele andere geluidsbronnen waarmee ik naar pc wil opnemen, gewoon in de mixer douwen,

Dit kan gewoon. Alle outputs van je gear op de ingangen van de mixer, en de output van je mixer met je geluidskaart opnemen. 1 ding moet je dan niet vergeten: de line-in van je geluidskaart moet NIET doorgelust staan naar de line-out van je geluidskaart. (heet dat niet direct-monitoring ofzoiets??) Anders krijg je idd wel 'n hoop gefluit...

en als je nu eens alles op je mixer aansluit (niet je PC) ... mixer naar de pc en de pc naar je versterker

Back