De Waarheid [Feedback gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Eindelijk weer eens een nieuw liedje gemaakt. Je zou het bijna een liefdeslliedje kunnen op momenten, maar ik houd niet van liefdesliedjes. Er zitten wat Massive-achtige elementen in (volgens mij dan, overigens zonder dat ik denk daar ook maar in de buurt te komen). Ik ben benieuwd of een en ander als een geheel wordt ervaren. Heb deze keer ook wat moeite met de mix, ik hoor het niet meer.

De vraag is: wat kan anders, of liever, wat moet anders? Dus feedback wordt als immer gewaardeerd.

En voor Daniël, ja, er zit er nog eentje op 130 bpm in de pijp ;).

Weesch gegroet. :peukie:

Lekker Bob :) De o zo herkenbare Dr. van Loungeberg sound die je weer neerzet is sowieso al dik in orde :D
Mix is volgens mij prima, zang klinkt lekker ook en zit erg prettig in de mix. Grooves en ritmische elementen zijn ook dik in orde :okdan:

Emige wat ik als comment zou kunnen geven is dat de baslijn wat hoog is qua ligging.
Je zou, om bijvoorbeeld een passage meer diepte mee te geven, wat accenten met de C een oktaaf lager kunnen doen.. zo'n lekkere broekspijpenwapper sinus zegmaar :D
Voor de rest erg lekker qua sfeer :mega:

130 bpm is dat niet wat te snel Bob :) 126/127 is een mooi tempo

Over je nieuwste musiekwerkje...... kan alleen maar met het commentaar van Patrick meegaan.... wellicht dat je de baseline kan layeren in de toonhoogte die je nu heb en een lagere broekwapperaar.

Verder natuurlijk weer het o zo vertrouwde Dr Bibber geluid :okdan:

amice,
hij is weer lekker, je hebt zelfs gewonnen van Blauzung die er via de tv doorheen zat te bleeeeren...( die hebbik maar even z´n strot omgedraaid)

en die mix...
even een weekje laten berusten, en dan de uiteindelijke mix maken......:okdan:

en neem een biertje of twee ( meer mag ook, dokters advies)

:mega:

Lekker Bob :) De o zo herkenbare Dr. van Loungeberg sound die je weer neerzet is sowieso al dik in orde :D
Mix is volgens mij prima, zang klinkt lekker ook en zit erg prettig in de mix. Grooves en ritmische elementen zijn ook dik in orde :okdan:

Emige wat ik als comment zou kunnen geven is dat de baslijn wat hoog is qua ligging.
Je zou, om bijvoorbeeld een passage meer diepte mee te geven, wat accenten met de C een oktaaf lager kunnen doen.. zo'n lekkere broekspijpenwapper sinus zegmaar :D
Voor de rest erg lekker qua sfeer :mega:

Thanks Patrick voor het luisteren. Was zelf ook wel tevreden over de groove. Die bass ga ik komend weekend even testen. Zou je hem dan gewoon met de huidige lijn laten meelopen?

130 bpm is dat niet wat te snel Bob :) 126/127 is een mooi tempo

Over je nieuwste musiekwerkje...... kan alleen maar met het commentaar van Patrick meegaan.... wellicht dat je de baseline kan layeren in de toonhoogte die je nu heb en een lagere broekwapperaar.

Verder natuurlijk weer het o zo vertrouwde Dr Bibber geluid :okdan:

Welnee joh, 130 bpm is toch fijn :). Ben er ook nog niet uit hoor.

Ik zie nu dat je inderdaad antwoord geeft op de vraag die Patrick net heb gesteld. Thanks voor het luisteren en je comment als altijd! :halleluja

(ben nog wel even benieuwd of het Dr Bibber geluid begint te vervelen...)

Lekker trackje wel. Ik vind de sound van de kick niet echt mooi, een beetje teveel mid ofzo waardoor het nogal plokkerig klinkt. De baslijn die er na 2 minuten in komt, is wel heel tof! Wat dieper kan geen kwaad, overigens. En met de piano aan het einde van de track zou je wat meer met velocity kunnen spelen.

En zonder vocals zou ik 'm ook beter pruimen. Voegt m.i. niks toe. Maar verder gewoon goed.

Wat betreft die accenten die ik bedoelde.. dacht bv aan die passage die rond 3:10 begint.. afentoe een lage sinus sub die de C accentueert maar dan een oktaaf lager en bv in het stuk laten doorlopen als de drums ophouden.. zoiets bv :)
Maar je zou ook andere passages kunnen accentueren op die manier. De liging van de bestaande baslijn is redelijk hoog namelijk.
Misschien wel even op die accenten de bestaande baslijn wat laag eruit filteren via de automation.. anders wordt het misschien too much..

Een andere simpele optie is natuurlijk gewoon wat tonen die samenvallen met de kick 12 noten omlaag pitchen.. just some thoughts :)

amice,
hij is weer lekker, je hebt zelfs gewonnen van Blauzung die er via de tv doorheen zat te bleeeeren...( die hebbik maar even z´n strot omgedraaid)

en die mix...
even een weekje laten berusten, en dan de uiteindelijke mix maken......:okdan:

en neem een biertje of twee ( meer mag ook, dokters advies)

:mega:

Blauzung... Blauzung... Ga ik binnenkort eventjes beluisteren.

Las net bij Skeletvm ook een gevalletje mixmoeheid. bekend fenomeen. Ik zal er over een paar dagen nog eens naar luisteren. dan klinkt alles weer anders. Biertjes gingen goed gosteren. Vandaag thuis gewerkt :D.

Lekker trackje wel. Ik vind de sound van de kick niet echt mooi, een beetje teveel mid ofzo waardoor het nogal plokkerig klinkt. De baslijn die er na 2 minuten in komt, is wel heel tof! Wat dieper kan geen kwaad, overigens. En met de piano aan het einde van de track zou je wat meer met velocity kunnen spelen.

En zonder vocals zou ik 'm ook beter pruimen. Voegt m.i. niks toe. Maar verder gewoon goed.

Dank voor je feedback Stupide! Ik heb de drumtrack in zijn geheel gefilterd na het programmeren. Dat geeft de kick het gemis aan laag denk ik. Eerlijk gezegd vond ik dat ik er wel mee weg kon komen. Op bepaalde stukken heb ik dezelfde kick ongefilterd eroonder gezet in een ander ritme om het toch wat meer body te geven.

Die bass ga ik inderdaad mee aan de slag. Misschien lost dat mijn probleem al meteen op van het idee dat de mix niet in orde is. Piano ben ik ook helemaal met je eens. Hij is nu en dan wat weggemoffeld. Heb er wel mee lopen stoeien gisteren (was het laatste spoor dat ik heb toegevoegd). Hij is wat vlek nu. Harder wordt het niet mooier van heb ik gemerkt. Misschien met iets layeren.

Ik durfde het niet aan zonder vocal :). Dan is het echt allemaal van mijn en alleen van mij. Alsof ik ik mijn ondergoed (of zonder zelfs) in AH boodschappen sta te doen. Toch ook maar eens proberen zaterdag.

Wat betreft die accenten die ik bedoelde.. dacht bv aan die passage die rond 3:10 begint.. afentoe een lage sinus sub die de C accentueert maar dan een oktaaf lager en bv in het stuk laten doorlopen als de drums ophouden.. zoiets bv :)
Maar je zou ook andere passages kunnen accentueren op die manier. De liging van de bestaande baslijn is redelijk hoog namelijk.
Misschien wel even op die accenten de bestaande baslijn wat laag eruit filteren via de automation.. anders wordt het misschien too much..

Een andere simpele optie is natuurlijk gewoon wat tonen die samenvallen met de kick 12 noten omlaag pitchen.. just some thoughts :)

Ik snap je. En ik hoor het inderdaad al voor me. Klinkt goed moet ik zeggen :).

Het wordt onderhand tijd dat je een CD'tje compileert met van die fijne loungetrackjes. Ideaal als strandmuziek bij zuiderse zon.
(nee dus niet aan de Noordzee - die vind ik lelijk en koud)

De bas is inderdaad een spijtige keuze en het is de moeite waard om die te herbekijken.

Het wordt onderhand tijd dat je een CD'tje compileert met van die fijne loungetrackjes. Ideaal als strandmuziek bij zuiderse zon.
(nee dus niet aan de Noordzee - die vind ik lelijk en koud)

De bas is inderdaad een spijtige keuze en het is de moeite waard om die te herbekijken.

Dat lijkt me iets teveel eer, maar dank voor het compliment (want zo neem ik het op ;)). Of het moet zijn om te verdelen onder de doelgroep van het instituut doven en slechthorenden. Het schijnt dat ze daar veel last hebben van kringen op tafel.

De Noordzee, de Noordzee, de Noordzee...

Die bas ga ik komend weekend mee aan de slag. Dank weer voor het luisteren Skel! :halleluja

Fijn :okdan:

Suggesties:
Af en toe een sub-kick
en wat lagere bass accenten
en dan wordt het opeens heel wat meer Massive Attack

:biertje:

lekkere track en het meeste is al wel genoemd qua puntjes.

ik kom inderdaad ook tot de conclusie dat de kick iets meer laag of punch mag hebben of doe 1 x in de 8 maten een soort lange 808 oempf. de piano ligt wel erg ver weg, vooral in het begin, ik zou hem echt laten gelden of vervangen door een ander geluid. de zang maakt het mij weer te happy, de basis van deze track vraagt er misschien wel om om juist een wat duistere kant op te gaan juist maar het gaat er natuurlijk ook om wat bij jou past. ik waardeer je erg in je keuzes die je maakt in je arrangementen, je werkt alles lekker uit en neemt de tijd en het werkt ook, ook in je andere tracks.. je hebt een mooi consistent geluid. hoe de track is zo rond 4:53 en dan zonder de piano erin, dat vind ik echt heel lekker en kun je zelfs nog wat donkerder, zwaarder en dieper mee verder gaan. probeer dat eens zou ik zeggen, ook zonder te leunen op vocals de hele tijd.. uit je comfort zone :)

lekkere track en het meeste is al wel genoemd qua puntjes.

ik kom inderdaad ook tot de conclusie dat de kick iets meer laag of punch mag hebben of doe 1 x in de 8 maten een soort lange 808 oempf. de piano ligt wel erg ver weg, vooral in het begin, ik zou hem echt laten gelden of vervangen door een ander geluid. de zang maakt het mij weer te happy, de basis van deze track vraagt er misschien wel om om juist een wat duistere kant op te gaan juist maar het gaat er natuurlijk ook om wat bij jou past. ik waardeer je erg in je keuzes die je maakt in je arrangementen, je werkt alles lekker uit en neemt de tijd en het werkt ook, ook in je andere tracks.. je hebt een mooi consistent geluid. hoe de track is zo rond 4:53 en dan zonder de piano erin, dat vind ik echt heel lekker en kun je zelfs nog wat donkerder, zwaarder en dieper mee verder gaan. probeer dat eens zou ik zeggen, ook zonder te leunen op vocals de hele tijd.. uit je comfort zone :)

Dankjewel voor het luisteren Ammer. Ik denk dat ik diie kick gewoon ga dubbelen met het origineel, dus ongefilterd. Dat heb ik op momenten al gedaan trouwens. Met die piano had ik inderdaad ook wat moeite, het zijn er eigenlijk twee (of drie zelfs). Eentje heb ik vrij bewust wat verder op de achtergrond gehouden. Ik wilde het geen stuk voor piano laten zijn.

Op die zang krijg ik heel wisselende commentaren. De enige conclusie die ik nu trek, is dat hij in elk geval redelijk sfeerbepalend is. Ik heb gisteren iemand beloofd ook een versie zonder zang te maken. Ik vind zelf het stuk vanaf 4:53 het fijnst. Maar de vraag is in hoeverre dat stuk net zo fijn is, zonder de oipbouw ernaar toe. Ik weet nog niet zo goed of ik voor die instrumentale versie de hele track ga omgooien. Misschien is dat wel gewoon een goed idee. Beiden kunnen prima bij me passen, dus dat kan wel goed komen :).

Dankjewel voor je vleiende woorden verder :o:. Maar Daniël had in een ander draadje wel gelijk toen hij zei dat ik ook maar eens iets anders moest proberen. Horizonverbreding en comfort zone, van die dingen... ;)

zit i.d.d. iets nasaals in het basje en de kick, dat mag nog wat meer open
verder voegt de vocal idd niet zo veel toe, arp leadje staat een beetje hard, piano mag wel wat harder en iets meer verb, verder het rare mid er een beetje uit, hij klinkt nu nog niet niet open, maar boxy
en misschien nog 5bpm langzamer? vind hem nog erg snel namelijk. je doet wat etnische percussie samples, die lopen normaal wat trager, klinkt daardoor nu een beetje hyper ipv hypno
dit mag IMHO meer budha bar tempo met een lekkere bounce
maar verder lekker

Back