De Waarheid [Feedback gevraagd]

=
Haha er zitten wijze woorden hierboven ^
maar verder ook zeker weer lekker hoor + doc
----------------------------------------------------------------
8

zit i.d.d. iets nasaals in het basje en de kick, dat mag nog wat meer open
verder voegt de vocal idd niet zo veel toe, arp leadje staat een beetje hard, piano mag wel wat harder en iets meer verb, verder het rare mid er een beetje uit, hij klinkt nu nog niet niet open, maar boxy
en misschien nog 5bpm langzamer? vind hem nog erg snel namelijk. je doet wat etnische percussie samples, die lopen normaal wat trager, klinkt daardoor nu een beetje hyper ipv hypno
dit mag IMHO meer budha bar tempo met een lekkere bounce
maar verder lekker

Dankjewel Raphie voor je kritische oor.

Langzamer wil ik hem eigenlijk niet hebben. Hij gaat nu op 92 bpm en dat vind ik voor de beat nu het lekkerst. Het nasale in de bass komt wellicht door de phasers. Maar goed, die bass zou ik sowieso nog iets aan gaan doen (ik moet wel als ik alle commentaren lees :D). Die piano is gewoon lastig. Werkt met samples, maar die zijn volgens mij niet voor elke noot beschikbaar. Dus die klinkt op bepaalde noten gewoon niet zo lekker. Ik zal een andere proberen en dan met meer verb.

Rare mid heb ik nog niet gehoord, maar ga ik ook testen (of gaat dat nog over de piano?). Die percussie is ingetekend, geen samples. Kan ik natuurlijk nog van alles mee doen, maar ik vind hem wel lekker zo.

Ik weet niet zo goed wat een bounce is en zeker niet hoe ik die moet maken. Help? :)

Voor bounce luister hier maar eens doorheen, arrangementen zijn allemaal een beetje meer etnisch, maar qua beats hoor ik dezelfde elementen maar dan "onthaast" bijv op 35min
Maar met samples sprokkelen blijft het natuurlijk altijd een beetje passen en meten,
Piano gewoon compressen en voor de rest een aantal instrumenten beetje tunen in de 5-7kz dan valt het vanzelf samen

Voor bounce luister hier maar eens doorheen, arrangementen zijn allemaal een beetje meer etnisch, maar qua beats hoor ik dezelfde elementen maar dan "onthaast" http://m.youtube.com/watch?v=bwiNGs96XoM bijv op 35min
Maar met samples sprokkelen blijft het natuurlijk altijd een beetje passen en meten,
Piano gewoon compressen en voor de rest een aantal instrumenten beetje tunen in de 5-7kz dan valt het vanzelf samen

Ok, ik denk dat ik de bounce snap. Het onhaaste ritme ook. Maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo mooi. Dit is niet helemaal hoe ik mijn tracks wil laten klinken. Bpm's komen wel redelijk overeen, maar ik wil iets meer ritmische elementen om er een groove in te houden.

Overigens zijn de vocals de enige (audio)samples die je hoort in de track.

Thanks voor je tips verder Raphie! :okdan:

Back