Waldorf Streichfett stringsynth

Leuk nieuwtje: Waldorf komt met een stringsynth

387952d1394187261-waldorf-streichfett-image_1188.jpg

The Waldorf Streichfett combines the best of the now extinct species of String Synthesizers of the 70s and early 80s. Its dual sound engine features a fully polyphonic strings section and a monophonic solo section, which is essential for recreating how adult movies sounded thirty years ago

Waldorf Streichfett
The Ensemble Effect handles lubrication of the String Section, while the Effects section adds adjustable Phaser or Reverb. Alternatively, the Effect section can be used to animate the strings registration, allowing spectacular sound morphs.

The Solo Section offset presets named Bass, E-Piano or Clavi, and just like in your typical string machine, the sound has little to do with that name. Instead, these are shimmering and slightly percussive sounds that blend well with the string section.

Although the User Interface is simple and easy to comprehend, it controls a rather complex sound engine which is capable to delivers rich and creamy pads unlike any other instrument. Twelve patches can be stored and selected in the Memory section, USB and MIDI are of course on board.

Key Features
· Fully polyphonic Strings Section with Violin, Viola, Cello, Brass, Organ and Choir presets

· 2 nd Layer with Violin / Viola Voicing

· Ensemble Effect for String Section

· Typical String Envelope Generator with Crescendo and Release

· Monophonic Solo Section, offering Bass, E-Piano, Clavi, Synth and Pluto sounds

· Dedicated Tremolo for Solo Section

· Switchable Envelope generator with variable Sustain setting and Attack / Decay (Release) function

· Effect Section with Animate, Phaser or Reverb

· Layer or Split for Solo Section

· Dedicated balance knob for quick adjustment of layered / split sounds

· Fully programmable with 3 x 4 memory locations

Controls
· Volume Pot

· Strings Section with organic preset select, Crescendo and Release pots

· 3-state Octave switch (Base / Both / 8va)

· 3-state 2 nd voice switch

· Ensemble Effect pushbutton

· Solo Section with organic solo sound select pot

· Tremolo pot

· 3 state split switch (splitpoint low / mid / layer)

· 2 state sustain switch

· Balance pot with center detend

· Effect Section with 3 state switch (Chorus / Phase / Animate)

· Effect Depth pot

· 3 state switch for memory bank position (A, B, C)

· 4 pushbuttons for program number (1 to 4)

· Full MIDI / USB Control

Connections
· Stereo Audio out (Left / Stereo, Right / Mono)

· Headphone out

· USB MIDI

Price and Availability
Waldorf Streichfett will ship in late Springtime. List price is 235,- Euro (excl. VAT). More Info under www.waldorfmusic.de.

Last edited by a moderator:
Misschien was het "direkt5"?
Of het werkt alleen als je hem in beeld hebt gekregen. Ik zat een tijdje op de website en toen kwam er een pop-up in beeld met de code.
Ik zie trouwens net dat hij bij hun €10 duurder is geworden. Dus dan is er met eventuele korting al niet veel verschil meer met Bax of ToneControl.

Laatst gewijzigd:
Tegenvallertje ; net besteld maar Thomann geeft nu 22/08 als leverdatum
Musicstore.de 16/08

Toen ik hem bij i4 Muzique bestelde was de levertijd 3 dagen. Dat is nu 2 weken geleden :(

Leuke demo's van een v/d eerste gelukkigen;

Laatst gewijzigd:
Ok, ik snap nu pas echt hoe hij moet functioneren..
Iets minder enthousiast ben ik over die stepping effecten bij het draaien van die knop(pen). Zou toch niet meer moeten kunnen anno 2014?

Voor degenen die hem ook hebben ontvangen: zitten er bij jullie rubber voetjes onder het kastje? Is wel ruimte voor maar bij mij zitten ze er niet onder dus hij staat gewoon op de plastic onderkant en glijdt wel erg gemakkelijk heen en weer.
Verder kreeg ik 2 Duitse manuals erbij (neem aan dat er ook een Engelse bij hoort te zitten) en de CD ontbreekt...

Das lullig, zit er geen wipefat manual bij
Wel leuk gedaan dat je wat sounds kan stapelen en mixen met die blend knop.

Maar het zware logge korrelige van egte stringers zit er niet in helaas, deze sounds zitten al jaren in romplers, dit is alleen een handig kastje met speciaal voor stringers toepasbare knobs en functies.

Voor het geld en voor gigs enzo wel een leuk ding.

Is volgens mij ook alweer een OS update 1.07.

Waldorf heeft een stevige traditie in het afleveren van brakke software bij 1e hardware releases.
Als je het positief bekijkt heb je op die manier natuurlijk wel een paar maal/jaar weer een synth die als nieuw voelt ...

Overigens is de Streichfett uiteindelijk de reden dat ik mijn Elkorus toch maar gehouden heb.
Hoop op kruisbestuiving die een soort vuilnisbakken-bastaardje oplevert.

Voor degenen die hem ook hebben ontvangen: zitten er bij jullie rubber voetjes onder het kastje? Is wel ruimte voor maar bij mij zitten ze er niet onder dus hij staat gewoon op de plastic onderkant en glijdt wel erg gemakkelijk heen en weer.
Verder kreeg ik 2 Duitse manuals erbij (neem aan dat er ook een Engelse bij hoort te zitten) en de CD ontbreekt...

Ik zag dat je hem bij i4 heb gekocht. Daar heb ik ook eens een halfwerkende Waldorf Rocket van toegestuurd gekregen. Die was gewoon in een doos gekwakt, draaipots half mank, hoofdtelefoonaansluiting kapot, krassen en stof op de behuizing en het doosje met de normaal meegeleverde accessoires zaten er niet bij. Deze was overduidelijk gebruikt. Heb toen gewoon een nieuwe gekregen, na een maand lang diverse keren mailen/bellen... Die was overigens wel compleet en helemaal in orde. Maar goed, één keer daar besteld en dat was ook direct de laatste keer.

Rubberen voetjes horen er zeker weten onder te zitten, dat is bij de Waldorf Rocket namelijk ook zo. Ik zou je exemplaar maar eens heel goed nakijken.

De doos was gesealed met originele ronde sticker en op geen enkele andere manier te openen. Ik weet zeker dat hij nog niet geopend is geweest. Zal wel een overhaaste klus zijn geweest bij Waldorf. Nou ja, ik had nog wel wat zelfklevende voetjes liggen, daar ga ik verder niet moeilijk over doen. De CD wil ik echter nog wel even van ze hebben.
Er zat overigens wel een Engelstalige quickstart guide bij alleen staat bij zowel de Duitse als de Engelse "Verordnung" op de voorkant. Dat zijn ze blijkbaar vergeten te vertalen... :)

Laatst gewijzigd:
Toen ik hem bij i4 Muzique bestelde was de levertijd 3 dagen. Dat is nu 2 weken geleden :(
I4Muzique: da's vragen om problemen, zowel met leveren als reparaties (door Ron B) etc :r
Begrijp niet dat er nog synth liefhebbers daar hun spullen bestellen.
Om de hoek zit Feedback; standaard minstens een jaar extra garantie op je aankoop,
2 maanden niet goed geld terug garantie op internet aankopen, etc, etc.

I4Muzique: da's vragen om problemen, zowel met leveren als reparaties (door Ron B) etc :r
Begrijp niet dat er nog synth liefhebbers daar hun spullen bestellen.
Om de hoek zit Feedback; standaard minstens een jaar extra garantie op je aankoop,
2 maanden niet goed geld terug garantie op internet aankopen, etc, etc.

Moah, ik heb volgens mij nu wel als enige een Streichfett hier. Was niet hun fout dat er geen CD en rubber voetjes aanwezig waren. Dus alsnog als eerste het product geleverd en voor een hele mooie prijs (€222 nogwat).

Maar hoe vind je 'm klinken ?

Back