Waldorf Streichfett stringsynth

Leuk nieuwtje: Waldorf komt met een stringsynth

387952d1394187261-waldorf-streichfett-image_1188.jpg

The Waldorf Streichfett combines the best of the now extinct species of String Synthesizers of the 70s and early 80s. Its dual sound engine features a fully polyphonic strings section and a monophonic solo section, which is essential for recreating how adult movies sounded thirty years ago

Waldorf Streichfett
The Ensemble Effect handles lubrication of the String Section, while the Effects section adds adjustable Phaser or Reverb. Alternatively, the Effect section can be used to animate the strings registration, allowing spectacular sound morphs.

The Solo Section offset presets named Bass, E-Piano or Clavi, and just like in your typical string machine, the sound has little to do with that name. Instead, these are shimmering and slightly percussive sounds that blend well with the string section.

Although the User Interface is simple and easy to comprehend, it controls a rather complex sound engine which is capable to delivers rich and creamy pads unlike any other instrument. Twelve patches can be stored and selected in the Memory section, USB and MIDI are of course on board.

Key Features
· Fully polyphonic Strings Section with Violin, Viola, Cello, Brass, Organ and Choir presets

· 2 nd Layer with Violin / Viola Voicing

· Ensemble Effect for String Section

· Typical String Envelope Generator with Crescendo and Release

· Monophonic Solo Section, offering Bass, E-Piano, Clavi, Synth and Pluto sounds

· Dedicated Tremolo for Solo Section

· Switchable Envelope generator with variable Sustain setting and Attack / Decay (Release) function

· Effect Section with Animate, Phaser or Reverb

· Layer or Split for Solo Section

· Dedicated balance knob for quick adjustment of layered / split sounds

· Fully programmable with 3 x 4 memory locations

Controls
· Volume Pot

· Strings Section with organic preset select, Crescendo and Release pots

· 3-state Octave switch (Base / Both / 8va)

· 3-state 2 nd voice switch

· Ensemble Effect pushbutton

· Solo Section with organic solo sound select pot

· Tremolo pot

· 3 state split switch (splitpoint low / mid / layer)

· 2 state sustain switch

· Balance pot with center detend

· Effect Section with 3 state switch (Chorus / Phase / Animate)

· Effect Depth pot

· 3 state switch for memory bank position (A, B, C)

· 4 pushbuttons for program number (1 to 4)

· Full MIDI / USB Control

Connections
· Stereo Audio out (Left / Stereo, Right / Mono)

· Headphone out

· USB MIDI

Price and Availability
Waldorf Streichfett will ship in late Springtime. List price is 235,- Euro (excl. VAT). More Info under www.waldorfmusic.de.

Last edited by a moderator:
Bedankt voor het meedenken Leo maar het probleem is denk ik dat dat uploaden niet goed gaat.
Vandaar dat ik iemand zoek die daar ervaring mee heeft maar het lijkt wel of iedereen aan 12 geheugenplekken meer dan genoeg heeft want ik kan niemand vinden die het ooit heeft geprobeerd.

Balen voor je maar kan je helaas niet verder helpen. Wat mij betreft had er helemaal geen geheugen op hoeven zitten. Al is het wel gemakkelijk om diegenen die er op zitten als vertrekpunt te nemen voor het maken van je eigen patch.

Misschien is het een optie bij Waldorf te informeren of er ook voor de Streichfett een editor komt gelijk die voor de Rocket bestaat, voor de iPad. Zou wel van een zekere consistentie getuigen van de kant van Waldorf. Al denk ik dat gebruikers van bijvoorbeeld de Zarenbourg het wachten op hun editor zo langzaam aan ook wel zat beginnen te worden.

Kijk, daar heb je nog eens wat aan. Stom van mij dat ik er niet aan gedacht heb dat anderen natuurlijk ook een dergelijke editor kunnen bouwen.

Toppie Levka!:W

Mooi gedaan maar ik zie er absoluut de logica niet van in. Waarom koop je een hardware synth? Om aan knoppen te kunnen draaien. Als je via zo'n editor gaat werken kun je toch net zo goed een VST plugin nemen?

Mooi gedaan maar ik zie er absoluut de logica niet van in. Waarom koop je een hardware synth? Om aan knoppen te kunnen draaien. Als je via zo'n editor gaat werken kun je toch net zo goed een VST plugin nemen?

OK, ik dacht dat je via zo'n editor wellicht de problemen met het herstel van factory patches kon omzeilen.
Word er zelf ook niet opgewonden van maar kwam deze toevallig tegen.

Sorry hoor maar dit vind ik toch wel een beetje een rare reactie van je. Jij poneert hier een probleem waar jij tegen aan bent gelopen met je Streichfett, mensen denken met je mee en zoeken mogelijke oplossingen, en dan reageer je op deze manier?

Evengoed prettige jaarwisseling.

Laat de liefde der zoete klanken vanuit de Streichfett neerdalen over de gehele menschheid opdat zo schoonheid en troost gebracht wordt in deze donkere dagen :engel:

Sorry hoor maar dit vind ik toch wel een beetje een rare reactie van je. Jij poneert hier een probleem waar jij tegen aan bent gelopen met je Streichfett, mensen denken met je mee en zoeken mogelijke oplossingen, en dan reageer je op deze manier?

Evengoed prettige jaarwisseling.
Nou nou, zo negatief was het niet bedoeld. Uiteraard waardeer ik dat er wordt meegedacht. Mijn commentaar was niet gericht aan levka maar ging over het feit dat iemand een editor gaat maken voor een synth die maar een zeer beperkt aantal parameters heeft die te editen zijn en waarvoor alle knoppen al op het apparaat aanwezig zijn.
Bij deze dan: bedankt voor je suggestie levka :halleluja

en het geschiedde inderdaad op een donkere dag:
http://youtu.be/kYBvy_otxfw

Klinkt vet hoor FC. Ben nu dubbel overtuigd.

Ik heb dit bakkie zit al een een tijd in mijn hoofd zitten als volgende aanschaf. De blofeld staat ook nog op mijn lijstje maar die schuif ik ff opzij. Kan niet wachten om dit ding aan de Bigsky te hangen en me richting exosfeer te katapulteren ;)

Vraagje,
Kan ik de Streichfett "tune" instellen?:eureka:
Ik bedoel, al mijn synt's heb ik ingesteld op -23ct!
Eenvoudig omdat ik dat beter/mooier vind klinken, past meer bij mijn stem en stemming.
(mijn gitaar is trouwens ook lager gestemd)
Is dit ook mogelijk bij de Steichfett?
Anders heeft kopen geen zin voor mij....=(

graag reactie....:doei:

rob

Geen tuning, jammer.......=(
Dan moet ik er maar vanaf zien.......
Wel belangrijk omdat ik natuurlijk alles wil laten samen spelen....

Dank!:okdan:

rob

Back