Akai unveils Rhythm Wolf drum machine and bass synth

Akai doet een keer wat anders dan die midi controllertjes van ze!

Rhythm Wolf highlights (from the official press release)
5-voice analog drum machine and synth—authentic analog design that references classic rhythm machines and synthesizers
Legendary analog drum sounds—kick, snare, open & closed hi-hat, and metallic percussion
Synth-bass module—selectable square or sawtooth wave with classic filter design for warm, deep basses and squelchy leads.
Onboard 32-step sequencer—classic drum machine workflow for quickly laying down grooves and melodies
Six genuine MPC pads—responsive controls for sequencing and finger drumming
Howl knob—custom distortion circuit for additional sound design
USB-MIDI and MIDI In/Out—flexible MIDI connectivity for easy integration into modern studios
Gate Trigger—triggering via modular synths, vintage sequencers, or external sound sources
Independent audio outputs—dedicated outputs for the drum machine and synth-bass module for precise mixing

http://www.musicradar.com/news/tech...hythm-wolf-drum-machine-and-bass-synth-595779

Heeft het best naar zijn zin tussen de andere lampjes. Het is toch bijna kerstmis.. lampjes zijn goed dan toch?

1782081_10203077139360765_3817193244083707893_n.jpg

En de grap is, op de grond ligt de ER-1 lekker mee te brabbelen. De kick is nu een soort tom tussen de 808 kick en 808 toms in. En snare lekker snappy, HH's ook vies. Beetje howl moet wel altijd aan staan. Ben benieuwd of je die met losse outs ook hebt, zal wel niet. Maar da boeit ook nie eigenlijk, beetje howl los erbij schuiven of heel veel en het volume onder controle kunnen houden in de mix met de droge geluiden is ook wel een plus.

Howl is post-mix...

Ik twijfel ook over individuele outputs
allemaal individueel, schakelend? waar laat je al die schakelende jacks?
of inderdaad een compacte 5pin XLR of DIN of ..., maar die is niet schakelend.

Op de plaats van de huidige jacks zit een output=pcb die volgens mij alleen buffert en balanceert, dat biedt wel plaats aan stereo schakelende jacks op wat gaatjesprint met ...?

Of toch minijacks...

En m'n mixer zit al vol...

Mixer is het probleem niet hier . Al is 40 kanalen ook zo vol...

Ik ros gewoon die XLR 5 erin, en kijk wel wat het doet. Het is wel een geinig ding. Leuke aanvulling.

Het is maar goed dat het niet op batteryen werkt.. anders zie in de zomer hele trossen hipsters met die dingen op schoot in het park zitten :D

Kwaliteit is wel goed, alles voelt degelijk aan enzo

Kan natuurlijk ook de midi out doorsolderen naar die outputs.. dan zit het ook netjes ook, gebruik ik toch nie..

Wat ik me wel afvraag, als ik op start ram op de mpc, dan start dat ding waar ie gestopt is..

Ik kan me nie aanmelden daaro.. doet nie.

Dan maar verder spelen :D

Is er geen "restart" optie? Das wel erg unhandy bij het live spelen met drumdozen. Dus elke keer als je stopt begint ie waar ie gebleven was? Wat is het nut daar nou weer van..

Stom bedacht. Of DAW bedacht, kan ook.

Gisteren meegenomen naar de zaak. Als je het ding op grote boxen doet, dan doet ie het wel hoor. Genoeg om na 10 minuten klachten te krijgen van het barpersoneel dat alles trilt :D

Individuele outs is wel een pust. Meteen gedaan ook. Vier minijack chassis delen achterin en klaar. Piets presas!

Ik zal morgen eens een deomotje opnemen, droog, en met FX enzo, en los en door de ene output. Die HOWL zit alleen op de main out.

Ik heb afgelopen weekend een Rhythm Wolf gekocht, nadat ik eerder de korg volca's had. Die heb ik teruggestuurd om diverse redenen maar daar ben ik op teruggekomen.. Voordat ik in ieder geval de beats weer zou aanschaffen, wilde ik de akai eens geprobeerd hebben. Bij gebrek aan een uitgebreide video-review op youtube heb ik 'm maar besteld. Uit de doos gehaald werd meteen duidelijk dat het een veel solider apparaat is, geen speling op de knoppen, alles voelt goed en stevig aan. Genoeg ruimte om je vingers kwijt te kunnen qua layout. Aangesloten valt meteen op dat de drumpads wat triggerhappy zijn, hopelijk is dit een kwestie van inslijten. Hoewel het verschilt waar je de pad aanraakt. Heel veel nut hebben ze voor mijn idee toch niet omdat alles wat je live inspeelt gequantized wordt. Ze zijn overigens niet velocity-sensitive.

Qua sequencing is er de mogelijkheid om een pattern, die onderverdeeld is als A en B, als een loop af te spelen, waardoor je in totaal 32 steps hebt. A en B hebben ook nog eens een zogenaamde fill-pattern, waarmee je ze met fill-variaties kunt afwisselen. Vraagt ietwat meer programmeerwerk, maar het is beter dan niets. Toch had ik liever iets dergelijks gezien als de zogenaamde 'motion rec' op de volca's, je moet tijdens het performen nu echt je handen vrij houden om het zelf te doen.
De mogelijkheid tot 3 soorten velocity (groen, oranje, rood) is prettig voor de dynamiek, iets wat op de volca vrij rechtlijnig is, maar soms overheersen de sounds geprogrammeerd op de hoogste velocity stand waardoor andere drumsounds op eenzelfde plek weg lijken te vallen, alsof het max. aantal polyphony bereikt is. Moet ik nog even goed beluisteren. Minpuntje is dat je aan de x0x steps niet kan zien wat voor velocity er geprogrammeerd is.

Soundwise spreken de geluiden van de volca beats mij meer aan, de kick is punchier, en (ookal zijn het pcm's) heb je toch wat meer smaken tot je beschikking. De snare op de RW zonder noise slaat nergens op mijn inziens. De hats vind ik wel gaaf. De vergelijking met orgeldrumdoosjes snap ik wel, maar de drumsounds uit mijn GEM Rodeo klonken veel beroerder. Zet je er een multieffect achter, bijv. een zoom G3 of een kaoss pad, dan ben je best wel even zoet. Jammer uiteraard dat alle drums op 1 output zitten.
De bass-synth klinkt zonder effecten best levenloos, en de tuning-problemen zijn waarschijnlijk al bekend. Hoewel daar al een (soort van) oplossing voor is met een programmaatje vanuit akai.

Als de volca beats in de behuizing van de RW zou zitten, dan zou ik het wel weten. Door de afmetingen en interface vind ik het prettiger werken dan de volca. De RW is nochtans een tof ding om als een soort sketch-pad vlug ideetjes uit te werken, of gewoon lekker knoppen draaien. Maar zonder effectapparatuur was ik er al snel op uitgekeken. Wat mij betreft hadden ze het basssynth-gedeelte weggelaten, en daar een effect of extra drumgeluid mogen plaatsen. De tijd zal uitwijzen of 'ie terug naar de winkel gaat of toch plaats maakt voor een volca.

Sowieso is het maken van ghostnotes heel fijn in drumwerk.....je hoort ze niet, maar ze zijn er wel.

De tijd zal uitwijzen of 'ie terug naar de winkel gaat of toch plaats maakt voor een volca.

Ik gebruik nu de volca samen met de rhythm wolf en dat is erg leuk...dus allebei is ook een leuke mogelijkheid.Ze blenden erg lekker..

als er trouwens iemand is die voor mij de individuele uitgangen wil solderen en monteren heb ik daar wel wat voor over..ik ben niet zo goed met smd..:biertje:

Ach, het is mij ook gelukt Red. Als je in de buurt van Nijmegen bent, roep maar!

Ik hoor wel degelijk verschillen, waarschijnlijk net zoals de steps maar in drie 3 gradaties, maar toch.

Je hebt gelijk, zo hard had ik nog niet eerder op de pads geramd! Zoveel kracht hoefde ik bij m'n mpc destijds niet te zetten.

Back