Lambda Synthetics PolyPulse.

• Lambda-Synthetics-PolyPulse-groovebox-678x381.jpg
  • Lambda Synthetics PolyPulse, te zien op Superbooth 23, is een unieke groovebox aangedreven door algoritmische sequencing, multi-synthesesynthese en sampling. Hij is nu verkrijgbaar.
  • drum synthesis in the form of an analog-style synthesized drum kit with a kick, snare, clap, and hi-hat.
  • stereo sample player
  • subtractive synth with four oscillators, noise source, harmonic ring modulation, and a 24dB lowpass filter or 12dB morphing filter.
  • 4-OP FM operator with algorithms that can be customized and are morphable.
  • additive synthesis with up to 32 sine waves per voice (digital sounds and glitchy textures)
  • physical modeling synthesis with noise and samples as excitation sources.
  • 5 Track algorithmic composition device
  • 6 Synth and sound engines: subtractive, FM, additive, resonator, quad engine and granular
  • 13 Audio effects: amplitude modulator, compressor, delay, drive, equalizer, fade delay, filter, limiter, mono, multiband, reroute, reverb, stereo
  • 5 Morphing touchpads with assignable corners for expressive performance
  • Assignable modulation
  • 26GB Internal storage
  • Ethernet connection for uploading samples
  • 1GHz Processor with 512MB RAM
  • 2 Balanced line inputs
  • 2 Microphone inputs with pad and gain controls
  • 8 Balanced line outputs
  • Stereo headphone amplifier with volume control
  • MIDI IN/OUT
Lambda Synthetics PolyPulse
1,999 €

Nee, dat klopt. 'Workflow'/UX vind ik ook erg belangrijk. Ik heb geen moeite met een leercurve, maar het moet wel logisch in elkaar zitten en vloeiend werken. Het leven is te kort voor koppige gear die niet doet wat je wilt/verwacht.

Kleine bedrijfje, wellicht slechts één persoon die alles moet doen? Degene die alles ontwerpt wat onder de motorkap zit is dan ook degene die moet bedenken hoe de gear voor een gebruiker werkt. Vooral als tijdens de ontwikkeling (onbewust) het erin sluipt dat het laatste het eerste moet volgen, je krijgt dan waarschijnlijk voor de gebruiker niet het beste resultaat. Iemand anders het ontwerp laten doen hoe de gebruiker het ervaart en dit leidend maken voor wat onder de motorkap zit is misschien het beste. Maar dat vergt een hele andere werkwijze en het zal voor een heel klein bedrijfje soms ook niet haalbaar zijn.

Kleine bedrijfje, wellicht slechts één persoon die alles moet doen? Degene die alles ontwerpt wat onder de motorkap zit is dan ook degene die moet bedenken hoe de gear voor een gebruiker werkt. Vooral als tijdens de ontwikkeling (onbewust) het erin sluipt dat het laatste het eerste moet volgen, je krijgt dan waarschijnlijk voor de gebruiker niet het beste resultaat. Iemand anders het ontwerp laten doen hoe de gebruiker het ervaart en dit leidend maken voor wat onder de motorkap zit is misschien het beste. Maar dat vergt een hele andere werkwijze en het zal voor een heel klein bedrijfje soms ook niet haalbaar zijn.
Mee eens. Ik denk dat hij dit vooral vanuit zijn eigen visie heeft bedacht. Ik heb al 30 jaar ervaring en ben dus gewend aan een voor mij logische werkwijze. Als dat niet lekker strookt, dan gaat dat wringen. Daar kan verder niemand wat aan doen en het is zeker geen commentaar op het concept. Het is gewoon niet voor mij. Vroeger wilde ik nog wel dagen testen en proberen, amar daar heb ik inmiddels het geduld niet meer voor. Het moet intuitief en soepel in mijn workflow passen, zodat ik in de creatieve fase in de flow kan blijven. Dat zie ik met deze echt niet gebeuren. Daar had ik niet lang voor nodig om dat in te zien.

Back