d11o[istwat]wat dan ?

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
hai,...ik kan en ga waarschijnlijk een d110 overnemen van iemand voor een zeer redelijke prijs
[zeg maar een getal van 2 cijfers ]
ik ben een beetje op zoek naar strings sounds en lichte pads sounds , het liefst in een multitimbraal jasje
en in een module[rack].
na ik vond de d1o [de d110is een rack versie verder geloof ik ]en de d10 is
8x multitimbre en 32 voice poly
leek me wel aardig genoeg
maar zitten er standaard redelijke sounds [aka strings type spatial sounds in]
iemand bekend met de roland d 10 d110, serie
het leek me aardige aanwinst op mn arsenaal...
reacties :{

Er zitten geloof ik ook nog een aantal 707 achtige drums in. :)

Ik heb er al een paar keer aan gedacht er eentje aan te schaffen. Voor dat geld best een leuke bak.
Alleen dat programmeren....heb er wel eens bij Verpuy met eentje geklooid.

Ik heb hem vroeger ook gehad, leuk voor bell's en strings, maar niet echt heel super, maar wel geinig voor weinig, je kan hem altijd door verkopen...

Vind 't aardige bakkies voor weinig.
Leuk als extra polyfonie, genoeg geluiden te downloaden op internet.
De LA synthese is lastig te bedienen met 't handje (daar hebben we editors voor), maar wel grappig.

Bruikbare drumgeluiden (ingebouwde drumsequencer bij de D10), ingebouwde multi-effects.
De attack PCM waves zijn niet super, maar ach... en de gewone golfvormen zijn best aardig te beinvloeden met PWM en Ringmod voor semi-analoge geluiden; mijns inziens zijn het leuke 'PAD'-bakkies.

D110 heeft 6 aparte outputs, maar de D10 vind ik wel beter klinken, omdat je 'm dan in PERFORMANCE kan zetten voor het layeren van geluiden. Dat eerste preset-geluidje (aiii, sorry hoor), zo'n synthstring, vind ik nog altijd een heerlijke sound!

a ha

a ha

Origineel geplaatst door Hanz
Vind 't aardige bakkies voor weinig.
Leuk als extra polyfonie, genoeg geluiden te downloaden op internet.
De LA synthese is lastig te bedienen met 't handje (daar hebben we editors voor), maar wel grappig.
Bruikbare drumgeluiden (ingebouwde drumsequencer bij de D10), ingebouwde multi-effects.
De attack PCM waves zijn niet super, maar ach... en de gewone golfvormen zijn best aardig te beinvloeden met PWM en Ringmod voor semi-analoge geluiden; mijns inziens zijn het leuke 'PAD'-bakkies.
D110 heeft 6 aparte outputs, maar de D10 vind ik wel beter klinken, omdat je 'm dan in PERFORMANCE kan zetten voor het layeren van geluiden. Dat eerste preset-geluidje (aiii, sorry hoor), zo'n synthstring, vind ik nog altijd een heerlijke sound!

kijk das dus t verschil ,..hmmm
een drumsequencer :halleluja hebben we ook cubase voor
ik begrijp dus dat je de d110 niet in stack kan zetten ,...soort van unison toch
:koffie: ik denk dat ik hem maar ga halen ,......
en ff een lekker potje ga stringen ,soundiver erop

ps er zitten geen filters in of wel ,...hanzzzzz:z

Wel filters, maar van 't ouderwetse nieuwerwetse digi-synth slag.
Dat wil zeggen, filter en resonance instelbaar, maar zover ik me herinner niet realtime (veranderingen hoor je pas bij volgende note). Oh ja, en filters alleen over de waveforms, niet over de PCM attacks & transients (golfvormen).

Laatst gewijzigd:
Ik heb een D110 en de drums zijn niet verkeerd.Hele tijd terug z,n 250-350 piek voor betaald. incl NL manual ;)

Ik heb de mijne begin dit jaar gekocht, eigenlijk alleen omdat er voor die 100 euro ook nog 3 stuks M256E
kaartjes bijzaten. Die wilde ik hebben, de D110 werd dan wel los verkocht
En toch heb ik hem gehouden, ondanks dat ik ook een D550 en JD800 heb. Erg leuk voor erbij...

Back