Atari 1040ST met Cubase

Status
Please reply by conversation.

liquidthrust

Onverbloemd
In omgeving Belgisch Limburg of Vlaams Brabant, of Nederlands Limburg.

Originele muis en scherm liefst, met Cubase versie 1 of 2. Hoe witter, hoe meer cash!

Alle blokkigheid op een stokje lach maar 6, lach maar. Die bak heeft sex appeal. Gaan ze me weer uitlachen als dat ding in m'n studio staat, en me uitlachen als ik een uur lig te wachten op m'n floppy met helikopter sounds.

Komen nog wat Akais bij, en ADAT

Akais en Adat... welk?? :D

Volgens mij zijn alle Alesis Adats uitgestorven of liggen in budget home studio's AD converters te zijn :okdan:

Ja echt LT, you lost the plot :D
je loopt masochistische jaren 80 zooi te verzamelen, die nou niet NIET het verschil maakte in productie
als je nou midi only wilt produceren koop dan een Cirklon
maar zet lekker een modern DAW op een Macbook en neem een 16 kanaals kaartje als je audio wilt multitracken, nu koop je echt andermans ellende om een door nostalgie gedreven illusie

Ben nog altijd een kunstenaar eh, nu ga je mij zeggen hoe ik muziek moet gaan maken, laat me die prul toch uitproberen? Ik wil m'n midi zo strak als de poes van een non.

dat zeg ik Cirkon :D
Ik zeg je verder niets, behoed je alleen voor nog meer desillusie :D maar je mag natuurlijk altijd proefondervindelijk, kost alleen meer €'s

neem een atari met vga interface, of soldeer die zelf even.
dan kan je die crappy monitor bij de vuilnis zetten.

( en er zijn ook beter muizen voor ataris...:D)

:mega:

neem een atari met vga interface, of soldeer die zelf even.
dan kan je die crappy monitor bij de vuilnis zetten.

( en er zijn ook beter muizen voor ataris...:D)

:mega:
ow en een mega st doet het echt beter met koebeest.( en neem er een hd bij, of nog beter een cf interface)

Die schijf in zo'n Mega ST maakt wel erg veel herrie trouwens.. da's niks als je ff nog je akoustische gitaar moet opnemen in dezelfde ruimte.. volgens mij ligt de hum 10 keer hoger dan de gemiddelde PC van vandaag de dag :D

Maar eh.. ST is wel oke.. zeker qua midi timing. En vergeet er niet zo'n rooie midex bij te zoeken.. zeker handig als je dingen als tapes wilt syncen. :mega:
midex.jpg

Midex will do!

Ik doe het ook grotendeels voor de lol, niet voor de nostalgie. Die kan ik niet hebben want ik heb er nog noot mee gewerkt, Ook al is het omslachtig, het lijkt mij enorm fijn om te doen. Het zegt me gewoon meer dan een full blast pc met kernreactor in.

Enfin terug m'n tijdmachine in!

nooit*

Experimenteren blijft natuurlijk altijd leuk en een hobby mag natuurlijk geld kosten, zou er alleen niet te veel van verwachten, moderne DAW met win8 doet het sowieso ook retestrak qua midi jitter.

Ja dat geloof ik wel, maar het is dan een totaalpakket. Terwijl ik gewoon wat samplers wil aansturen. Die cirklon lijkt me te beperkt ook, ik zoek swing. Nog een factor is dat de Atari gebruikt is door de meeste van mijn muziekhelden, die mij nu persoonlijk eigenlijk teleurstellen met hun miljoenenstudio's. Chemical Brothers.. Daft Punk.. Fat Boy Slim.. Cassius.. Prodigy.. Beastie Boys.. Op dat vlak is het wel nostalgie!

als je echt "retro" midi only wilt werken dan is de Cirklon toch wel de strakste oplossing
je kan er natuurlijk gewoon een DAW naast hangen en samplers mee triggeren als je niet met audio in je DAW wilt gaan werken.

Ik doe het ook grotendeels voor de lol, niet voor de nostalgie. Die kan ik niet hebben want ik heb er nog noot mee gewerkt
ik had al zo'n donkergrijs vermoeden bij het lezen van de openingspost :D
maar wat is de lol dan als je niet pcies weet waar die zit qua atari?

Status
Please reply by conversation.
Back