Thon 19"Racks. Alle ruimte bruikbaar?

synthdood

Stamgast
Heeft iemand toevallig ervaring met deze 14HE 19" studio racks van Thon?

Ik vraag me af of er helemaal onderin nog wel iets past. Het is een gekantelde kast maar als ik de plaatjes bekijk lijkt het alsof de bodemplaat gewoon horizontaal is en in dat geval kan er dus geen module onderin en ben je dus al minimaal 1HE kwijt.

219130.jpg

Deze hebben van die glijdende moertjes dus je niet niet vast aan de vaste 1U eenheden. Je wordt wel compleet knettergek als je eens een paar modules wilt wisselen, dan moet -ie echt op z'n rug.

Afhankelijk van de diepte van je onderste 19" apparaat blijft er inderdaad een klein beetje beetje ruimte. Een neutrik patchbay krijg je redelijk plat onderin, bij een 19" van 30 cm diep blijft er inderdaad een ruimte van bijna 1he over onderop. Dat met die glijmoertjes is een beetje lastig, maar door het rubber in de rails is het niet het ergste wat er is. Het is wel fijn dat je door dit soort rails een heel klein stukje ruimte tussen je gear kan laten. Houdt ze weer wat netter bij erin en eruit schroeven.

die glijmoeren worden inderdaad vastgehouden door een rubber strip.
af en toe zakt er eentje, maar met een schroevendraaier is dat tegen te houden.
zelf gebruik ik veel liever de standaard gaatjes-racks met kooimoeren.

Ik heb er zo eentje. Dit zijn 13U racks i.p.v. 14U. Je krijgt er echt geen veertiende meer bij. Een patchbay heeel misschien ja. Die van mij staat te koop, moest je interesse hebben! Antraciet grijs. Kun je in schuilen als de bommen vallen, zo sterk.

Ik vind de glijmoeren juist wel erg fijn werken, makkelijk gear achuiven en ruimte maken

Ik heb een paar van de 20U Thon kasten. Die hebben geen rubber strip dus alles flikkert naar beneden. Ga maar eens jongleren met een volle 20U kast om 'm op de rug te leggen. Wat heb ik een spijt dat ik die schijtdingen heb gekocht.

Tja, wisselende meningen.
Ik tijfelde al want ik vind zelf de ronding in de voorkant van de Thon kast niet heel erg mooi. Recht was mooier geweest. De rails zullen eenvoudig te vervangen zijn door rails met vaste gaten maar ja als ik toch moet gaan knutselen dan denk ik dat ik misschien beter zelf iets kan maken wat wel helemaal naar m'n wens is:
Recht hout, gekantelde voorkant, gekantelde bodem(!), vlakke bodemplaat met glijvoeten (zodat ie over vloerbedekking verplaatst kan worden)

@LiquidThrust: Thanx voor het aanbod. Ik heb er echter twee nodig en ik wil ze in houtkleur hebben.

Waar kun je glijvoeten kopen?

Ik zit er hard over na te denken er zelf ook wat in elkaar te smurfen. 3 stuks 14 of 15 U. Ik heb ongeveer 75 cm onder de tafel.

Waar kun je glijvoeten kopen?

Ik zit er hard over na te denken er zelf ook wat in elkaar te smurfen. 3 stuks 14 of 15 U. Ik heb ongeveer 75 cm onder de tafel.

Voor glijvoeten denk ik dat we bij IKEA een goede kans maken.

Dank voor het aanbod, ik probeer echter de ruimte onder mijn tafel zo optimaal mogelijk te gebruiken zodat ik zo min mogelijk gear hoeft te verkopen... Aan de andere kant, als ik wat ruimte overhoud boven het rack, dan kunnen daar weer andere niet19 inch spullekes geplaatst worden..

Ik zag ook van die metalen ronde plaatjes met een flinke spijker eraan, zie je wel eens onder (oude) meubels. Dat glijdt ook wel.

Musicstore verkoopt ze met een rechte rand. Hebben wij er 3 van. Hebben ook een rubberstrip in de rails. Grappig ook hoe ervaringen verschillen, ik kan geen kooimoer meer zien nadat ik voor de 100ste keer een kooimoer kapot had gedraaid en de bout er weer moest uit proberen te kloten. :-p

Back