drumcomputer

Vlies65

Nieuwkomer
Hallo forumleden,
Ik zou graag een advies willen over drumcomputers.
Ben in het bezit van een roland sh201 en overweeg een drumcomputer aan te schaffen.
Ik vraag mij af een Alesis SR16 een goede keuze zou kunnen zijn. en of het wel of niet voorhanden zijn van een usb aansluiting belangrijk of nadelig kan zijn. verder is het puur hobby voor mij en heb geen oneindig budget. Het gaat erom dat als ik mijn synth bespeel mijn synth de drum machine aan kan sturen. verder zou ik de drumcomputer ook willen gebruiken binnen DAW software als Mixcraft of Ableton live.

Of zou ik in de plaats van een hardwarematige drumcomputer ook een softwarematige VST drumcomputer kunnen gebruiken en werkt dit dan net zo goed voor beide doel einden?
Hoor graag jullie mening of advies hier in.

Vriendelijke groet,
Richard

Welkom, Richard. :)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het aansturen van een drumcomputer via je synth, maar wat drums in een DAW betreft, hiervoor heb je geen hardwaredrumcomputer nodig. Er zijn tal van plugins, vele goedkoop of zelfs gratis, die je daarvoor kunt gebruiken. In veel DAW's zelf zit ook het een en ander aan drumgeluiden en/of drumsoftware ingebouwd, dus waarschijnlijk hoef je überhaupt niks aan te schaffen. Hardware heb je echt niet nodig, tenzij je a) zonder computer wilt spelen of b) hardware leuker/inspirerender vindt.

Aan de andere kant kost een tweedehands drumcomputer als de SR-16 ook nauwelijks iets. Je kunt er een kopen en voor (ongeveer) hetzelfde bedrag weer van de hand doen als die niet bevalt.

Back