Peter Slaghuis [HITHOUSE] VS Inner City

Origineel geplaatst door JB-Remix
"I can't wait" is een verhaal opzich ;) Deze remix is onder 'druk' gemaakt in 2 uur tijd ! Echt serieus !....hij had er eigenlijk helemaal geen zin in......maar werd plat gebeld door de A&R Manager.
Een Europese zomerhit is nog te min hoor....in Amerika haalde zijn remix de nummer 1 positie.
Hij kon kiezen tussen mixer-royalties of een vast bedrag......."ach....geef maar 500 piek"....."het wordt toch geen hit"
:stupid

Maar goed....het was wel de doorbraak op remix gebied voor Slaghuis......

Grts.

JB-Remix

I can't wait. Dat was een coole plaat. Heb hem nog steeds op 12".
Maar deed Slaghuis die plaat van Woodpeckers from Space niet met die gasten van Catapult (later Rubberen Robbie/Catmusic/ome henk etc) Of was dat weer later..

Origineel geplaatst door Arv
I can't wait. Dat was een coole plaat. Heb hem nog steeds op 12".
Maar deed Slaghuis die plaat van Woodpeckers from Space niet met die gasten van Catapult (later Rubberen Robbie/Catmusic/ome henk etc) Of was dat weer later..

Woodpeckers from space was geproduceerd door:

Text & Musik: Adams & Fleisner 1984 by CM-Songs, Break Music (CM Songs is inderdaad Catmusic)
Peter en Bianca verzorgde de vocalen.
Dit alles was dus nog voor "I can't wait"

Grts.

JB-Remix :dj:

http://jbremix.mixfreaks.org

Origineel geplaatst door Shivah
niet om te muggeziften maar de eerste was dat niet eddy de clerq in de roxy?

dat was in ieder geval waar ik het virus dat tegenwoordig dance heet onder de leden kreeg

het is nooit meer weg gegaangod zy dank

Origineel geplaatst door JB-Remix
"I can't wait" is een verhaal opzich ;) Deze remix is onder 'druk' gemaakt in 2 uur tijd ! Echt serieus !....hij had er eigenlijk helemaal geen zin in......maar werd plat gebeld door de A&R Manager.
Een Europese zomerhit is nog te min hoor....in Amerika haalde zijn remix de nummer 1 positie.
Hij kon kiezen tussen mixer-royalties of een vast bedrag......."ach....geef maar 500 piek"....."het wordt toch geen hit"
:stupid

Maar goed....het was wel de doorbraak op remix gebied voor Slaghuis......

Grts.

JB-Remix

wie was p.slaghuis zijn grote voorbeeld? pettibone mischien?..en waar is pettibone gebleven?
hoor ik ook nooit niets meer van.
vroeger kocht ik echt platen op de namen slaghuis,pettibone,santana,nunez,mantronix enz enz
ik was helemaal verzot op die semi extreme edits

Hij had het vaak over Shep Pettibone maar ook de Latin Rascals als zijnde zijn voorbeelden toen ik nog in de BTI werkte.

Madonna was zonder twijfel zijn favoriete artiest, bijna iedere week was er wel een nieuwe Madonna remix of mix op de dansvloer te horen.

Vooral de "True Blue" en "La isla bonita" remixen waren erg goed. En uiteraard de remix van Gwen Guthries "Ain't nothing going on but the rent".

Het was echt een toffe tijd, Peet is ook de aanzet geweest voor me om te gaan produceren/remixen.

volgens mij was hij ook 1 van de eerste die in nederland een sampler had,in iedergeval bij de bvd.
ik zoek nog steeds oude bvd mixen van slaghuis o.a,ben ze bijna allemaal kwijt geraakt in de loop der tijd.
vooral die mix met debarge erin vond ik vet.

ow btw had hij ook rickster gedaan met the night moves on?(vind ik 1 van de vetste house platen)

ow btw had hij ook rickster gedaan met the night moves on?(vind ik 1 van de vetste house platen)

oe ja die is vet! volgens mij heb ik die nog ergens op vinyl liggen..es ff opduikelen ;)

overigens: john jellybean benites was laatst in NL, als DJ..... ook wel geinig dat die nog bezig is..

volgens mij was hij ook 1 van de eerste die in nederland een sampler had,in iedergeval bij de bvd.
ik zoek nog steeds oude bvd mixen van slaghuis o.a,ben ze bijna allemaal kwijt geraakt in de loop der tijd.
vooral die mix met debarge erin vond ik vet.

Wat die eerste sampler aangaat, ik weet wel dat hij voordat hij een S612 had van Akai eerst met een "instant replay" van Elektroharmonix werkte, dat was ook een grappig ding, werkte met een BBD device ofterwel een analoog emmertjes geheugen.

Hij vertelde toen dat 'ie dat ding in amerika had gekocht toen ze daar waren voor "woodpeckers"

Ik heb hem later nog wel eens geleend om een beetje mee te freaken, en heb toen met een maat een italomixje gedaan.

Je kan dat samplertje horen op de "Bangkok" mix (heette anders, maar iedereen noemde hem zo), een bootleg die Peet toen tussen de Discobreaks serie door had gemaakt.

Dat was mijn eerste confontatie met een sampler, sjeezus wat vond ik dat gaaf toen dat effect, zo'n beetje dezelfde periode als Freeez met "I.O.U." destijds, die break heb ik wel 300 keer gedraaid geloof ik...aahh...goede tijden...hihi...ik word oud...

Van Rickster weet ik eigenlijk niet of 'ie daar achter zat...maar zo te zien zijn er nog wel meer Hithouse freaks hier die je dat kunnen vertellen.

Rickster ga ik ff opsnorren in mijn collectie.
I'll get back 2 u:)

Shep Pettibone was gewoon een luie hond, die altijd liep te klagen dat remix werk weinig geld opleverde. Hij speelde werkelijk geen noot zelf, een goede vriend van mij speelde zijn synth lines in, iemand anders deed de programming en het enige wat hij deed was het bedienen van een drumcomputer en hij probeerde af en toe de mengtafel te bedienen. Arrangeren deed hij wel, maar om nou te zeggen dat het echt een top remixer was, ja sorry maar dat gaat me ff te ver.

Zien we misschien niet mensen over het hoofd als JM Silk, Norman Cook, Les Adams, M&M en toch ook Ben Liebrand. Misschien ook wel dat blinde paard dat Omar Santana heet en die nog remix werk deed voor Safire - Let me
Maar de absolute bomb zijn gewoon nog steeds Peter en de Latin Rascals.

Shep Pettibone, kom op zeg. Het was best te hachelen, maar er waren in die tijd al beteren.

Origineel geplaatst door digitaldavy
Shep Pettibone was gewoon een luie hond, die altijd liep te klagen dat remix werk weinig geld opleverde. Hij speelde werkelijk geen noot zelf, een goede vriend van mij speelde zijn synth lines in, iemand anders deed de programming en het enige wat hij deed was het bedienen van een drumcomputer en hij probeerde af en toe de mengtafel te bedienen. Arrangeren deed hij wel, maar om nou te zeggen dat het echt een top remixer was, ja sorry maar dat gaat me ff te ver.

Zien we misschien niet mensen over het hoofd als JM Silk, Norman Cook, Les Adams, M&M en toch ook Ben Liebrand. Misschien ook wel dat blinde paard dat Omar Santana heet en die nog remix werk deed voor Safire - Let me

Shep Pettibone, kom op zeg. Het was best te hachelen, maar er waren in die tijd al beteren.

who cares wie wat doet..zolang ome shep zelf de ideeen had vinnik het geen probleem, z'n remixen zijn bijna altijd vet!

Origineel geplaatst door digitaldavy

het gaat mij om de feiten die mijn gehoorgang in gaan,niet om de shit die er verteld wordt over wie een luie hond is of geen luie hond.

credits blijven bestaan voor die lui

Om efkes terug te komen op samples van Peter 'Hithouse' Slaghuis; op de CD-singles van 'Jack to the sound of the Underground' en 'Move your feet to the rhythm of the beat' staan ook een aantal samples los bijgevoegd. Ik dacht bij allebei de singles, maar sowieso bij 1 van die twee. ('k Doe 't nu ff uit 'm hoofd, omdat ik nu even geen zin heb om m'n cd-collectie uit te gaan zoeken.. Me = Lay-Z-boy!)

Ok heb rickster gevonden:)

Info : Label BITE RECORDS 1208
Geschreven door R. Siepak
geproduceerd door STEVE SILK HURLEY(kijk die komen we wat vaker tegen :D )

Zie Peter nergens staan en ook geen rmx credits.
Wel een topplaat uit die tijd.

Samples van Peter:

Jack to the sound of the underground=Fast Eddie
Bassline=Pink Caddilac
Intro Hi Everyone= Coldcut
Ooh Ooh auw=Mac Thornhill
There are no ufo's=No UFO van Juan Atkins

en ga zo nog maar ff door.

Origineel geplaatst door faab
Samples van Peter:

Jack to the sound of the underground=Fast Eddie
Bassline=Pink Caddilac
Intro Hi Everyone= Coldcut
Ooh Ooh auw=Mac Thornhill
There are no ufo's=No UFO van Juan Atkins

en ga zo nog maar ff door.

Hoe komt het toch dat het vroeger zo normaal was om alles tot gort te sampelen en te gebruiken in je trax. Tegenwoordig wordt je bijna levend gevild als je een bekend sample gebruikt

Alles stond nog in de kinderschoenen en werd als een spel gezien.
Verder waren er gewoon nog geen richtlijnen voor dit soort dingen.
Peter heeft trouwens wel flink wat van zijn royalties moeten afstaan omdat het
zo'n verschrikkelijke koeienhit was geworden over de hele wereld.

Faab heeft gelijk, denk ook eens aan platen als de TBM mix van lex van Coevoorden. Dat kon vroegah zomaar ongestraft zonder toestemming van te voren.

En inderdaad je tegewoordig levend gevild als je een bekende sample gebruikt zonder toestemming, en terecht. Is wel lekker makkelijk om iemand anders zijn creativiteit aan de haal te gaan. Het is uberhaupt mijn persoonelijke mening dat er vroeger kwalitatief gezien betere muziek werd gemaakt dan tegenwoordig. De mensheid ziet dat gelukkig tegenwoordig ook in en stroomt massaal naar Dance Classics feesten, zoals de mijne.

Dat komt simpel om door drie dingen, de eerste is dat de techniek meer binnen handbereik voor iedereen is gekomen. De goede muzkianten uitgezonderd, er loopt gewoon een hoop pulp tussen. De tweede reden is dat we in een stroomversnelling zijn gekomen die commercie heet, alles moet en zal geld opleveren. Daarmee is uiteindelijke door de grote spelers in de markt overkill gepleegd op hun eigen produkten en zitten nu met de gebakken peren. Denk ook eens aan de enorme strotvloed van house verbasteringen van 70'er en 80'er jaren klappers die we in de laatste twee jaar hebben gehad, de een nog slechter dan de andere met als goede uitzondering de remix van Phats & Samll van September. Voor commercieel gezien ietwat mindere interessante projecten is bij de maatschapijen geen plaats meer. En dat is jammer want daarmee verdwijnt ook een stuk stimulans voor jong en oud talent om zich te ontwikkelen omdat het toch niet loont als je iets minder goed bent.

De laatste is natuurlijk de CD piraterij en de MP3 downloads op internet, maar dat is niet het grootste probleem. Platenmaatschapijen moeten gewoon eens hand in eigen boezem steken en fatsoelijk muziek gaan uitbrengen

Eerlijk is eerlijk, het wordt er gewoon echt niet beter op. BTW, sorry dat ik zo off topic ben.

kan me nog herrinneren dat m.a.r.s 1 van de eerste waren met die sample mixen anex producten,die hebben er volgens mij geen ene reet aan overgehouden.
Het was toen een rel dat weet ik nog wel;)

Origineel geplaatst door faab
Ok heb rickster gevonden:)

Info : Label BITE RECORDS 1208
Geschreven door R. Siepak
geproduceerd door STEVE SILK HURLEY(kijk die komen we wat vaker tegen :D )

Zie Peter nergens staan en ook geen rmx credits.
Wel een topplaat uit die tijd.

dan heb ik een keertje een remix van peter gehoord van dat nummer denk ik,me geheugen laat me even in de steek,maar ik dacht op een lp van hem.

Back