Peter Slaghuis [HITHOUSE] VS Inner City

Origineel geplaatst door digitaldavy
Faab heeft gelijk, denk ook eens aan platen als de TBM mix van lex van Coevoorden. Dat kon vroegah zomaar ongestraft zonder toestemming van te voren.

En inderdaad je tegewoordig levend gevild als je een bekende sample gebruikt zonder toestemming, en terecht. Is wel lekker makkelijk om iemand anders zijn creativiteit aan de haal te gaan. Het is uberhaupt mijn persoonelijke mening dat er vroeger kwalitatief gezien betere muziek werd gemaakt dan tegenwoordig.

Wel erg kort door de bocht.. Ik denk gewoon dat er tegenwoordig nog steeds veel kwaliteit wordt gemaakt maar die verzuipt in de massa's andere platen. Vroeger (eind 80) was de productie minder (zeker in NL).

Origineel geplaatst door Arv
Ik denk gewoon dat er tegenwoordig nog steeds veel kwaliteit wordt gemaakt maar die verzuipt in de massa's andere platen. Vroeger (eind 80) was de productie minder (zeker in NL).

Zoals ik al eerder aangaf heb je gelijk in het feit dat kwaliteits produkties verzuipen in alle meuk die uitkomt.

Misschien was de productie destijds minder, heeft ook te maken de techniek van hededag en Nedeland lag altijd op achter ten opzichte van landen als UK en USA. Wat er vroeger zeker meer was is bijvoorbeeld goed geschoolde muzikanten die hun brood verdienden als sessie muzikant voor Nile Rogers. Mensen waren gewoon ook veel meer overtuigd bezig met hun vak, ook vanuit idealogie, dan met geld verdienen.

Grootste verschil met vroeger is dat je echt verdomd goed moest zijn, tegenwoordig moet het voor een maatschapij meer commercieel interessant zijn. Uiteraard moet je wel wat kunnen, want niet iedere boeroe kan een plaatje maken ook al debken een hoop mensen van wel.

Origineel geplaatst door Shivah
dan heb ik een keertje een remix van peter gehoord van dat nummer denk ik,me geheugen laat me even in de steek,maar ik dacht op een lp van hem.

Dat staat op een mix lp van hem Studio 57 : Rickster-Night Moves ( Acid Party Mix/A Studio 57 Project Euro House Mixes Vinyl Album ARS 10020 )

Grts.

JB-Remix :dj:

Origineel geplaatst door faab
Sorry shivah, maar dat is echt een mythe.
Peter was veel sneller met het introduceren van house, maar het is altijd bloody eddy de clerq
die de props krijgt. Dit en de media-aandacht die amsterdam altijd kreeg hebben daarom dan ook
geleid tot onze plaat amsterdam waar lech dat dan.

Strijd om de credits eh? Peter Slaghuis was een producer. Eddy een DJ die feestjes gaf in de Roxy. House is oorspronkelijk door de Amsterdamse homo scene naar Europa gehaald, maar dan uitsluitend op party niveau. Eddy en Peter vergelijken, is daarom appels en peren voor mij.

edit | btw, geen amsterdam/rotterdam strijd hier. Ik respecteer Peter Slaghuis als de pionier van de nederlandse dance producers en Manfred Langer als de pionier van de house feestjes. Waar die Eddy in de picture kwam weet ik niet. Goed met media inderdaad...

Origineel geplaatst door digitaldavy
Grootste verschil met vroeger is dat je echt verdomd goed moest zijn, tegenwoordig moet het voor een maatschapij meer commercieel interessant zijn. Uiteraard moet je wel wat kunnen, want niet iedere boeroe kan een plaatje maken ook al debken een hoop mensen van wel.

Dit is volstrekt onzin. Vroeger kon je bijna alles uitbrengen omdat er meer vraag dan aanbod was. Ook was het productie niveau laag (alleen een w30 en een tr909 bijvoorbeeld). Nu is er meer aanbod dan vraag en bovendien is het productie niveau enorm doorontwikkeld. Je moet tegenwoordig niet alleen goed zijn met je melodietjes, groovjes en bliepjes, maar je moet het ook professioneel kunnen laten stampen. Labels pikken nu alleen de krenten uit de pap, en centen verdienen met muziek is moeilijker dan ooit.

Origineel geplaatst door Mad Dan
Dit is volstrekt onzin. Vroeger kon je bijna alles uitbrengen omdat er meer vraag dan aanbod was. Ook was het productie niveau laag (alleen een w30 en een tr909 bijvoorbeeld). Nu is er meer aanbod dan vraag en bovendien is het productie niveau enorm doorontwikkeld. Je moet tegenwoordig niet alleen goed zijn met je melodietjes, groovjes en bliepjes, maar je moet het ook professioneel kunnen laten stampen. Labels pikken nu alleen de krenten uit de pap, en centen verdienen met muziek is moeilijker dan ooit.

Vroeger had je a&r managers van de oude garde,die house niet snapte,dus ook eerder ja zeiden.
Productie niveau laag?,er werd tenminste vernieuwd,omdat de weg compleet open lag,mensen stonden ook meer open,minder hokjes ook.
Nu spelen labels op safe,hebben liever een cloon dan een expiriment.
En die geen kans krijgen beginnen een eigen label,te veel aanbod,software producties.je kan door de bomen het bos niet meer zien.
Markt is totaal verzadigd.

Back