jx-3p

RQB

Nieuwkomer
hoi allen,

ik heb onlangs een roland jx-3p tot mijn beschikking gekregen maar deze lijkt niet helemaal te functioneren. knoppen 1 tm 9 doen het, ik kan de geleden hieraan toegewezen dus gebruiken en ook lijkt de sequencer niet te werken. (ik heb hem wel op programmer mode gezet) iemand hier ervaring?

thanks!

Ik begrijp je omschrijving niet goed. Werkt alleen de sequencer niet, of is er nog een probleem?

Er mag geen jack in de trigger input zitten als je de interne sequencerklok wilt gebruiken.

Heel af en toe heb ik met mijn jx-3p hetzelfde, alleen dan omgekeerd. Dan doen de knoppen 1 tm 9 het juist niet, en de rest wel. Na een paar keer uit en aan zetten doet hij het dan weer.
Wat het precieze probleem is zou ik je niet kunnen vertellen helaas..

Wellicht dat de kabeltjes niet helemaal lekker meer zitten aan de binnenkant na transport, even weer aandrukken dus.

dat klopt idd. de knoppen zitten op een printplaatje, dat kan je inspecteren of deze niet ergens verkeerd zit. Dat was bij mij ook het geval.
voorzichtig losschroeven en weer monteren zonder dat er ergens frictie is.
Does the job.

En koesteren dat ding. is TE mooi.

bah, zware ochtend achter de rug... haha,
thanks voor de informatie tot dusver, ik zal deze week eens kijken of het inderdaad aan de bekabeling ligt.
:-)

Ok, om het even toe te lichten: Zowel de sequencer als de eerste 9 knoppen lijken defect te zijn. Nu maar hopen dat dit veroorzaakt is door verschoven bedrading.

Dat zal wel.

Gewoon rustig de connectoren van de bandkabels even uittrekken en weer inprikken. Geen geweld gebruiken.

Ah hopelijk is dat het, ik zal er eens naar kijken wanneer ik zin heb. Had k volgens mij al eens gedaan maar dat weet ik niet meer zeker... nog maar es dus :)

Back