The Vegetable Orchestra

cyan_circle

_beware of perverts_
hoe gek wil je het hebben?

van de BBC Music site :

The Vegetable Orchestra

vegmain.jpg

een compleet album gemaakt met alleen groenten...

This nine piece are devoted to "the interpretation and reconstruction of electronic music with organic means", using various vegetables as their sound sources.

door middel van het snijden van fluiten en het uithollen van trommels maken ze simpele beats met basic melodieen en voor het album zijn alleen de geluiden van de groenten zelf gebruikt, geen effecten, omdat -check dit- het orkest graag live hun muziek ten gehore brengt om na afloop hun instrumenten te koken tot een grote groentensoep die ze vervolgens uitdelen aan het publiek

alle nummers zijn trouwens te beluisteren vanaf de BBC site...

ik ga even liggen denk ik :peukie:

:D

Okee dan...

Op het album Rings around the world van de Super Fury Animals doet trouwens Paul McCartney een keer mee. Op het nummer Receptacle for the respectable is hij te horen, in de maat kauwend op wortels en selderie...

Het verschil in geluidskarakter tussen een ananas en een banaan? Tja, dan ben je appels met peren aanhet vergelijken

Origineel geplaatst door Cheimoon
:D

Okee dan...

Op het album Rings around the world van de Super Fury Animals doet trouwens Paul McCartney een keer mee. Op het nummer Receptacle for the respectable is hij te horen, in de maat kauwend op wortels en selderie...

Grappig. Dat had hij al een keer gedaan bij de Beach Boys, in het nummer 'Vegetables'.
Zou hier en daar wat verwisseld zijn?

Wout

Het Gemuse Orchestra was afgelopen september in Rotterdam.
Helaas kon ik niet :(

Ze werken ook met contactmicrofoontjes: champions klinken dan als pauken!
Er is een site, maar de URL staat op mijn 'gesloten' computer, dankzij wanadoo, die er voor zorgt dat netwerkkaarten niet meer willen functioneren...

Wout

Back