De Mia en de mona discontinued

bambamstudio

Certified MoogPro
Helaas lees ik net de de Mona en de mia van echo niet meer gemaakt worden.
De Mia is alleen nog te verkrijgen met MIDI...

WAAROM???
Dit vind ik wel een erg stomme zet voor zo'n goede geluidskaart.....
want wat heb ben de meeste nu aan midi op een geluidskaart?
het zal wel weer aan mij liggen als ik het snap.

http://www.echoaudio.com/Products/Discontinued_Products.php

idd wel apart

ik snap het ook niet meer. ik heb de Mia juist gekocht omdat ie zo lekker compact en krachtig is en omdat ik midi wel ergens anders vandaan haal.
zal wel een typisch geval van "meer is beter" zijn.

is toch juist handig, want anders heb je altijd weer een andere kaart nodig voor je midi aansluiting. Maar goed, dat is mijn mening.

precies, en voor mij is de Mia toch altijd meer een geluidskaart geweest die zich meer richt op de interne kant van de computer... 8 virtuele outputs, maar slechts 2 tastbare outputs dus een interne mixer enzovoorts.

De Mia is mijns inziens een instapmodel, vergelijkbaar met de M-audio Audiophile. Die heeft wel midi, en dat is voor veel hobbyisten belangrijk. Dus, een lage prijs, en toch krijg je veel waar voor je geld. Deze zet heeft dus alles met de positionering van het product te maken.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk:

ik heb midi nodig om mijn synths aan te sturen en om dingen in te spelen via mijn masterklavier.
En ik heb geluid nodig van een soft sampler in mijn pc. Maar ik heb niet zoveel kanalen op mijn hardware mixer meer over.

Dus in mijn geval is zo'n Mia ideaal. En pas als ik een stapje hoger ga... met een groter mengpaneel dan zouden kaarten met veel meer outputs interessant worden, en tja.. de midi heb ik dan al, dus dat is minder belangrijk.

denk dat ze zich meer richten op de minder I/O modellen, hun nieuwe indigo reeks zeg maar..... vermoedelijk omdat in het hogere prijs-segment de meest verkochte PCMCIA soundcards toch die van RME zijn...

Olaf

Nou ja zo erg vind ik het niet. Zolang ze maar drivers blijven maken voor mijn Mia. :)

Back