Remix

"I hope you like my sound, my style"
Welke sound en style dan? Ik vind het moeilijk jouw sound eruit te halen naast de enorme hoeveelheid bigroom producers op het moment.
De mix lijkt in orde, nu nog een beetje een eigen randje er aan brengen.

My sound: mijn manier van "klinken" en de geluiden die ik gebruik (alles zelf gelayerd of gefabriceerd)
My style: de manier van opbouw etc ;)

Maar ik snap wat je bedoeld, het is best moeilijk om echt een eigen style te creëren, maar daar word aan gewerkt.

Thnx voor je reactie (y)

Ik weet niet wat uit de remixcpack komt en wat van jezeff is, maar dit is best wel een goede remix.
Alleen wat Bami ook al zegt, big room is gereduceerd tot een opeenvolging van YouTube pitch shift tutorials, massive en Sylenth preset packs en dit alles iedere keer wéér in hetzeflde stramien.
Plat gezegd je bent geslaagd voor het "truukjes" examen en je kan een leuke track in elkaar puzzelen, nu i.d.d. nog iets met identiteit ;) (maar daar kan jij niet al te veel aan doen, dat is wat men binnen de stijl verwacht, daarom big rooooom housj ook sow saai )

IK heb de vocals natuurlijk gebruikt, mijn stem is net iets minder ;) 2 midifiles voor de melodieën. Alle andere geluiden zelf gelayerd of zelf gefabriceerd. Ik vind het best een compliment om te horen dat het in elkaar zetten redelijk klinkt. Aan de identiteit werken, daar ben ik het mee eens. Je moet iets kenmerkends hebben, daar ga ik mee aan de slag.
Thnx guys!

Ik ken het origineel goed, ik hoor dus ook dat je de geluiden zelf hebt gefabriceerd, en dat heb je heel knap gedaan! Het is vooral heel goede remake, voor een remix mag het wel iets meer afwijken van het origineel. Maar ik neem je niks kwalijk hoor haha, bij een remix maak ik ook meestal een remake blijkt achteraf. Het jammere van een remake is dat het hetzelfde klinkt alleen net anders dan 'we' gewend zijn, dus minder. Je hebt de skills om het te maken, nu nog een dosis eigen invloed erop uitoefenen en je hebt een dikke remix.

Dank je wel bsimson! Ik ben het helemaal met deze kritiek eens, het is idd meer een remake. Ik ga me erg richten op iets unieks. Dat is niet makkelijk heb ik begrepen, maar het is een hele leuke uitdaging! :)

Back