noise

Tja, wat zal ik zeggen. Knap dat iemand dit 16 minuten lang kan maken. Ik mis een beetje lijn/ richting. Maar misschien ben ik ook gewoon een zeurpiet en hier nog niet aan toe en is het een geniaal stuk muziek dat de blauwdruk wordt voor een nieuwe genre.:duivels:

Tja wat moet ik ervan zeggen..... klinkt als een track die normaal 22 Khz is en afgespeeld wordt op 96 Khz :D
Vind het persoonlijk echt helemaal niets (en sta voor veel stijlen open moet ik zeggen) maar vind het echt nergens naar klinken.
Maar goed (nu iets positiefs) heb veel respect voor iemand die zo 16 minuten kan vullen ik krig het niet voor elkaar want dan flikker ik alles uit het raam! :D

(lijkt ook op een gabbertrack met high speed dubbing op casette deck afspelen !)

Nou ik heb de volle 16 minuten geluisterd en ik vonnet wel okee, rekening houdende met het feit dat dit 'n liveset en geen studiotrack is. Wat mij betreft hoor ik graag nog iets meer 'lijn' erin, 'n beetje 'n pakkend ritme, en wat meer variatie in de geluiden; als alles overstuurde noise is valt niets meer op. Maar misschien ben ik 'n mietje. Ik vraag me trouwens af hoe iemand dit live doet; het is niet echt loop-based ofzo.

Weet iemand trouwens hoe die Squarepusher 'live in Japan' set in elkaar zit?

hij heeft gewoon zn nummers aan elkaar gemixed. een nummer kost maanden om tot in de puntjes te programeren, dat zet je live niet even 1 2 3 in elkaar.

en nee, er is niet echt een lijn die je kunt volgen. misschien zou je het wel een soundscape kunnen noemen? weet ik veel.

en een nieuw genre is het ook niet hoor, er bestaan al honderden van dit soort breakcore mensen. ook al heeft ie wel een beetje zijn eigen stijl.

het is nu eenmaal een soort muziek waar maar (heel) weinig mensen van houden, waaronder ik. maar het begint wel, misschien niet in zo;n extreme vorm als deze, meer op te komen in de underground.

an tja, het is gewoon noise, totaal chaotisch maar wel overdacht en op de milliseconde precies geprogrammeerd.

en weer es wat anders dan al die trance

Origineel geplaatst door lo-fi

Weet iemand trouwens hoe die Squarepusher 'live in Japan' set in elkaar zit?

de tour die hij nu doet bestaat uit een sequencer waar voorgeprogrammeerde drill&bass
loops in zitten. en die hij laat spelen en daarop speelt hij live met zijn bass. het is grotendeels
improvisatie. omdat er bij zijn optredens weinig bekende nummers te horen zijn.

greets isnieZot

Dit is wrede shit!!

gelukkig woon ik in rotterdam DE breakcore stad

(breakcore a gogo in waterfront!!))

laterzzs

Back