Triton Expansion Boards

Recto

Sambal bij?
Ik heb net een Triton Classic 61 gekocht en de piano's vallen me tegen (wist ik van te voren)
en nu zit ik te twijfelen om de EXB-PCM01 of de EXB-PCM08 te kopen.

Ik wil gewoon een goeie piano sound.
De mp3's heb ik al gedownload van beide modules.

Kan iemand aangeven of de PCM01 de moeite waard is t.o.v. de PCM08?

Ik meende dat zowel de Triton Pro als de ProX beide de PCM08 al ingebouwd hebben.

Als de extra sounds van de PCM-01 niet de moeite waard zijn t.o.v. de standaard sounds die al in de Triton zitten, en als de PCM-08 veel beter klinkt dan de PCM-01 dan is't niet zo moeilijk.

Zit er ook nog verschil in de uitvoeringen? Bv. kan ik zondermeer in't buitenland een EXB kopen en in m'n Tri installeren? Lijkt me toch wel?

Alvast bedankt.

Als je 1 van beide installeert ben je dan een hele soundbank kwijt?

Ik mot nog door de handleiding had ik nog geen tijd voor.

Je bent idd een soundbank kwijt, alhoewel de triton/Karma standaard in de C&D bank geen presets heeft, dus das weer makkelijk. De ExbPCM08 klinkt zeer ok, ook al zijn pianos niet Korg's sterkste kant. Zoals je zelf al aangaf, als je hem een keer wil horen ga je gewoon naar de muziekwinkel en achter een Triton Studio zit nml. de PCM08 standaard in.

Het heeft niet zoveel nut om de PCM01 aan te schaffen boven de PCM08, aangezien deze laatste een verbeterde versie is van de PCM01.

Misschien een idee op de sample expansion aan te schaffen, er zijn meerdere piano's beschikbaar in triton sample format (door gebruikers gemaakt uit onvrede over de triton piano's.

Als je een scsi cdrom eraan hangt kun je akai's inlezen, kan ook vanaf HD als je ze vooraf converteerd met bv Chickensys Translator.

:koffie:

Back