Matt1

Ingeburgerd
Ik heb de PĒRKONS HD-01 nu bijna een jaar en vind hem geweldig. De sound zelf is niet extreem uitgebreid en soms mis ik een vijfde voice, maar de sequencing, modulatie-opties, parameter locking en hands-on workflow bevallen me enorm en stimuleren sounddesign. Ik ben ook een Erica Synths fan.

Onlangs is de HEXDRUMS uitgekomen. De analoge drum sounds, tien voices en hands-on workflow spreken me erg aan, maar de sequencing lijkt beperkt en er is geen parameter locking.

Heeft iemand beide apparaten geprobeerd en kan me vertellen of het de moeite waard is om de PĒRKONS te verkopen en de HEXDRUMS te halen? Het gaat me vooral om de HEXDRUMS’ workflow en geluiddiversiteit.

Ik heb geen ervaring met de Hexdrums, maar wat ik uit de reviews begrijp is ie inderdaad nogal spartaans precies op de onderdelen die je zegt te waarderen in de Perkons (en waar ik het mee eens ben, heb er zelf ook een). Dus of het een goede vervanger is? Als je de middelen hebt misschien eentje bestellen en gewoon proberen. Mocht de Hexdrums tegenvallen kun je hem terugsturen of doorverkopen en heb je de Perkons nog, bevalt ie heel goed kun je overwegen de Perkons weg te doen of ... je houdt ze allebei en mag je jezelf GASkoning noemen :D

Ik heb geen van beide maar als ik zou moeten kiezen zou ik persoonlijk 100% voor de perkons gaan. Die lijkt me toch wel een heel stuk specialer. Hij heeft natuurlijk maar vier voices dus wat mis je nog bij de perkons? En kun je dat aanvullen met een (simpel) bakkie zoals bijvoorbeeld de drumbrute impact?

Ik heb geen van beide maar als ik zou moeten kiezen zou ik persoonlijk 100% voor de perkons gaan. Die lijkt me toch wel een heel stuk specialer. Hij heeft natuurlijk maar vier voices dus wat mis je nog bij de perkons? En kun je dat aanvullen met een (simpel) bakkie zoals bijvoorbeeld de drumbrute impact?