Matt1

Ingeburgerd
Ik heb de PĒRKONS HD-01 nu bijna een jaar en vind hem geweldig. De sound zelf is niet extreem uitgebreid en soms mis ik een vijfde voice, maar de sequencing, modulatie-opties, parameter locking en hands-on workflow bevallen me enorm en stimuleren sounddesign. Ik ben ook een Erica Synths fan.

Onlangs is de HEXDRUMS uitgekomen. De analoge drum sounds, tien voices en hands-on workflow spreken me erg aan, maar de sequencing lijkt beperkt en er is geen parameter locking.

Heeft iemand beide apparaten geprobeerd en kan me vertellen of het de moeite waard is om de PĒRKONS te verkopen en de HEXDRUMS te halen? Het gaat me vooral om de HEXDRUMS’ workflow en geluiddiversiteit.

Ik heb geen ervaring met de Hexdrums, maar wat ik uit de reviews begrijp is ie inderdaad nogal spartaans precies op de onderdelen die je zegt te waarderen in de Perkons (en waar ik het mee eens ben, heb er zelf ook een). Dus of het een goede vervanger is? Als je de middelen hebt misschien eentje bestellen en gewoon proberen. Mocht de Hexdrums tegenvallen kun je hem terugsturen of doorverkopen en heb je de Perkons nog, bevalt ie heel goed kun je overwegen de Perkons weg te doen of ... je houdt ze allebei en mag je jezelf GASkoning noemen :D

Ik heb geen van beide maar als ik zou moeten kiezen zou ik persoonlijk 100% voor de perkons gaan. Die lijkt me toch wel een heel stuk specialer. Hij heeft natuurlijk maar vier voices dus wat mis je nog bij de perkons? En kun je dat aanvullen met een (simpel) bakkie zoals bijvoorbeeld de drumbrute impact?

Ik heb geen van beide maar als ik zou moeten kiezen zou ik persoonlijk 100% voor de perkons gaan. Die lijkt me toch wel een heel stuk specialer. Hij heeft natuurlijk maar vier voices dus wat mis je nog bij de perkons? En kun je dat aanvullen met een (simpel) bakkie zoals bijvoorbeeld de drumbrute impact?
Ik vind de PĒRKONS ook echt top. Zoals ik gezegd heb zijn de modulatie opties, parameter locking, sequencing, probability en odds hetgeen wat de PĒRKONS zo speciaal maakt. De vier voices zijn ook heel divers. Je kan drums, synths en drone geluiden maken. Met de parameter locking kun je in principe dus meerdere geluiden per lane laten afspelen

Wat ik zelf minder vind is dat de voices digitaal zijn. En dat is soms te horen, vooral de wavetable algoritmes. En ook al maak ik gebruik van de tonal geluiden, mijn doel met de PĒRKONS is voornamelijk drums. Vandaar dat de HEXDRUMS zo aantrekkelijk lijkt, omdat dat voornamelijk drums doet. Maar het is geen makkelijke keuze om te maken.

Ik weet niet hoe diep de hex duikt. Maar als je niet graag duikt, de modor dr2 in heel ondiep. Fijn als je perkons refereert

Toch maar een TR-1000 dan.

Ik heb mijn Perkons te koop gezet omdat 'ie weinig meer te doen heeft sinds ik een TR-1000 en Syntakt heb.

Toch maar een TR-1000 dan.

Ik heb mijn Perkons te koop gezet omdat 'ie weinig meer te doen heeft sinds ik een TR-1000 en Syntakt heb.
De TR-1000 lijkt me heel cool. Maar als het gaat om een “dedicated drum machine” binnen mijn set-up, dan wordt het of een PĒRKONS of HEXDRUMS. Ik vind die twee toch net leuker dan de TR-1000.

Back