Behringer Mdx1400 en Peq2200

Sevencool

Nieuwkomer
Hallo syntforummers :W
Ik ben zoals je ziet Sevencool en nieuw op dit forum! Ik ben van plan een Mdx1400 en een Peq2200 te kopen en die voor een r8 te gebruiken de r8 zal een tijdje uitlsluitend voor livegebruik zijn. In de toekomst zal ik hier ook nummers mee willen maken. (geld is ff op hierna :P) Nou heb ik een paar vragen: 1. Zijn deze keuzes de juiste? 2. Wat zijn jullie ervaringen met de 2 apparaten? Nou ben ik nog niet helemaal 'into' midi dus ga me niet AL te ingewikkelde termen om de oren gooien..:P
Greetz
Sevencool

Welkom!

erhm.. ik heb een oa. (ik zeg oa.) een behringer MDX2200 composer pro en ik ben er niet zo tevreden over.
Behringer compressors schijnen niet zo geweldig te zijn, maar voor het geld is het misschien wel goed.

Dat andere apparaat ken ik niet.

bibi

hoi sevencool

als ik jou was zou ik het geld van beide apparaten bij elkaar leggen en 1 goed apparaat kopen... (nou ja... die behringer troep is tegenwoordig zo goedkoop dat je met de prijs van 2 apparaten bij elkaar nog niks goeds kunt kopen, maar goed, dan moet je er misschien nog ff wat langer voor sparen.)

de triple-c van tc is tegenwoordig spotgoedkoop.... hij compressed goed (itt de behringer) en je kunt nog een beetje met het laag en hoog spelen ook (omdattie multiband compressed).

Hoi Sevencool,

Zelf werk ik met een Alesis 3630 met achter elk kanaal een Behringer PEQ2200 als de-esser. Dat werkt prima.
Maar ik denk idd dat je gewoon met een compressor moet beginnen. Zo'n Alesis is voor een R-8 al echt OK. Ik gebruik hem bij mijn R-70. Maar dan gebruik ik de PEQ2200's niet. Die gebruik ik enkel voor bij vocals.

Voor een goede compressor kun je ook gebruikt kijken naar echt bekende merken als DBX of Drawmer. Dan heb je echt goed spul. En tweedehands is het goed te betalen (als het te vinden is). Van DBX moet je dan wel de 166 zoeken, en niet de 266.

Back