Reason 7/ save and optimize & save

Dus "save and optimize" wordt alle onnodige audio die niet wordt gebruikt verwijderd. Het bestandgrootte blijft hierdoor beperkt. Wordt er gezegt.

Maar wat moet ik me hier precies bij voorstellen? Wanneer ik audio bewerk wat wordt er dan precies verwijderd? Wanneer ik de audio in stukken knip kan ik nog wel weer het "blok uitschuiven" en dan is het oude weer beschikbaar?

Zoals ik het begrijp worden verschillende audio kanalen samengevoegd tot 1. Een wav bestand ligt redelijk standaard toch al gauw op 10 Mb per minuut. Als je daar meerdere van in je track hebt zitten en deze samenvoegt blijft het totaal op 10 Mb per minuut (onafhankelijk van het aantal kanalen). Dat betekent wel dat je je audio niet meer kunt bewerken als je meerdere sporen gelijktijdige audio samenvoegt.

ik denk dat het je feitelijk weinig oplevert om de "save & optimize" optie te kiezen.

Staat gewoon in Reason help functie (versie 6.5):

attachment.php

Attachments

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    76,3 KB · Bekeken: 116
deze functie werkt alleen als je meerdere takes per audio spoor hebt en alleen de uiteindelijk gekozen takes of stukjes wilt bewaren. Heb je maar 1 opname per spoor dan win je er niks mee.
er worden geen sporen samen gevoegd. alleen de selectie van takjes binnen een spoor.
En het gaat niet over 10 mb per minuut per spoor want als wordt intern op 32 bit floating point opgeslagen. een beetje track is snel 2 tot 3 gb.

Laatst gewijzigd:
Back