Versturen pakket

DigiLoog

Ouwe rot
Ik heb een koper gevonden voor mijn Roland JX-8P, echter hij wil hem door te grote afstand niet persoonlijk ophalen maar laten opsturen.
Dat is voor mij verder geen probleem ware het niet dat door de afmeting (doos 120x50x30cm) de meeste pakketdiensten (post.nl/GLS) deze niet willen vervoeren of dermate duur zijn (DHL) dat het zich niet loont.
Heeft iemand nog suggesties omtrent vervoerders die dit voor een acceptabel bedrag (50 euro) willen doen en zich niet beperken tot een lente van 90cm.
Alvast bedankt voor de info!

In Nederland? Dan zou je het wellicht bij een studentenkoerier kunnen proberen, hangt af waar je ergens op die PCB woont en waar de JX8P naar toe moet.

Ik neem aan dat het pakket naar het buitenland moet,
Binnen Nederland kan je dit formaat namelijk gewoon versturen met PostNL!

heb al een Juno 106 in belgie uitvangen die uit noord holland kwam
dus moet gewoon lukken toch?

In NL kan je tot 150cm versturen met PostNL (zoals Marf al zegt).
Dit kost ongeveer 12 euro.
Als hij naar het buitenland moet doet PostNL geen grotere pakketten dan 100cm.
Na wat zoekwerk ben ik ooit uitgekomen bij UPS.
Er ging toen een Dx7 naar Belgie voor ongeveer 40,- euro.
GLS heb ik destijds niet bekeken.

Kan gewoon met Post NL hoor naar het buitenland, ze zijn niet zo moeilijk over het algemeen met grotere pakketten dan 1 meter.

Ik neem aan dat het pakket naar het buitenland moet

Inderdaad, Belgie :eureka:

Yes, ik heb mijn jx8p ook met GLS kunnen versturen.

Heb ik geprobeerd, werken alleen met bedrijven en niet met particulieren :?

Kan gewoon met Post NL hoor naar het buitenland, ze zijn niet zo moeilijk over het algemeen met grotere pakketten dan 1 meter.

Post.nl heb ik ook geprobeerd, groter dan 100mtr gaat niet naar het buitenland.
UPS ook geprobeerd, kost 167 euro :(
Ik heb maar eens flink geslijmt bij de muziekzaak bij mij in de stad (Huigens) en aangezien ik daar een trouwe klant van ben wilden ze de JX-8P wel voor mij versturen.
Dus het is al opgelost, bedankt voor de info guy's :halleluja
Mag dus een :slotje: op.

Inderdaad, Belgie :eureka:

Heb ik geprobeerd, werken alleen met bedrijven en niet met particulieren :?

Post.nl heb ik ook geprobeerd, groter dan 100mtr gaat niet naar het buitenland.
UPS ook geprobeerd, kost 167 euro :(
Ik heb maar eens flink geslijmt bij de muziekzaak bij mij in de stad (Huigens) en aangezien ik daar een trouwe klant van ben wilden ze de JX-8P wel voor mij versturen.
Dus het is al opgelost, bedankt voor de info guy's :halleluja
Mag dus een :slotje: op.

Top!

anyway, je kan via GLS gewoon pakketten versturen via de pakketshop. Kost nog geen drol ook.

Ups 167,- .. dat is wel een heel groot verschil met wat ik in post 7 schrijf.
En je een DX7 is volgens mij niet veel groter / zwaarder dan een JX8p.
Ik woon wel vlak bij de Belgische grens, misschien verklaart dat het prijsverschil.

De koper kan natuurlijk ook gewoon mijn JX-8P kopen. Ik woon tegen de Belgische grens :biertje:

Ups 167,- .. dat is wel een heel groot verschil met wat ik in post 7 schrijf.
En je een DX7 is volgens mij niet veel groter / zwaarder dan een JX8p.
Ik woon wel vlak bij de Belgische grens, misschien verklaart dat het prijsverschil.

Ik weet ook niet waarom er prijsverschil zou moeten zijn, maar zeg nou zelf 167 euro daar kan ik wel 2 x voor retour rijden en hou ik nog geld over voor een hamburger en milkshake bij McDonalds om de lange rit wat aangenamer te maken:D

2 jaar geleden een Virus KC verstuurd in een flightcase naar Oostenrijk voor 75,- euro met TNT

Heeft iemand een tip voor mij hoe ik een Roland XP-80 met een pakketdienst vanuit Nederland (Sneek) in België (Drongen) krijg?
De lengte van het ding is dus al ca 124cm, breedte 35cm.
Postnl valt af, ik ben een particulier dus zakelijke vervoerders zijn ook geen optie....
En via UPS is het aan de kostbare kant (bij de 100 euro geloof ik) =(
Weet iemand misschien nog een betrouwbare en betaalbare koerier of een ander alternatief?

Ik was bij UPS tegen de 40,- euro kwijt toen ik een JX3p met PG200 verstuurde van NL naar BE.
Het pakket is alleen wel vanuit Tilburg verzonden, dat ligt itt Sneek vlak bij BE.

Eventueel halverwege meeten?

Volgens mij is het in dit geval nog voordeliger en veiliger om de synth zelf met de auto (mits je die uiteraard hebt, of daar over kan beschikken) te gaan brengen en de brandstofkosten op een of andere manier te delen of in als transportkosten laten vergoeden. Weet je zeker dat de synth veilig en zonder kleerscheuren aankomt en bespaart je ook nog eens aanzienlijke vervoerskosten door een koeriersdienst.

Back