Versturen pakket

Heeft iemand een tip voor mij hoe ik een Roland XP-80 met een pakketdienst vanuit Nederland (Sneek) in België (Drongen) krijg?
De lengte van het ding is dus al ca 124cm, breedte 35cm.
Postnl valt af, ik ben een particulier dus zakelijke vervoerders zijn ook geen optie....
En via UPS is het aan de kostbare kant (bij de 100 euro geloof ik) =(
Weet iemand misschien nog een betrouwbare en betaalbare koerier of een ander alternatief?

*

Wanneer je met de langste zijde + de kortste zijde (de hoogte in dit geval) opgeteld binnen de 150 cm. kunt blijven ben je voor € 17.50 klaar bij http://www.gls-info.nl/info/PricesEU Die hebben ook een drop-off point in Sneek. Zelf een transport van een kwetsbaar instrument (in stevige doos en in voldoende bubblewrap) van en naar Duitsland mee laten doen, en dat is prima gegaan.

Heb dit probleem ook, het is mij nooit gelukt om pakketen >1m te verzenden internationaal, wordt echt niet geaccepteerd. Tips zoals ' gewoon aabieden bij PostNL'' helpen niet. doen ze gewoon niet en terecht als dat hun beleid is.
Als particulier kon ik niet terecht bij UPS,GLS of DHL.
dat is toch wel jammer want in Belgie en vooral Duitsland is er wel meer interesse.

Heb dit probleem ook, het is mij nooit gelukt om pakketen >1m te verzenden internationaal, wordt echt niet geaccepteerd. Tips zoals ' gewoon aabieden bij PostNL'' helpen niet. doen ze gewoon niet en terecht als dat hun beleid is.
Als particulier kon ik niet terecht bij UPS,GLS of DHL.
dat is toch wel jammer want in Belgie en vooral Duitsland is er wel meer interesse.

*

Bij GLS kun je als particulier die grote pakketten gewoon aanbieden. Klik op de link (die is voor particulieren, een link voor zakelijke klanten staat onderaan de pagina) en lees.

Iemand nog tips voor het als particulier opsturen van een synth naar het buitenland van 60kg? Pakket moet naar Spanje, 60kg en 113x70x27

Schoonvader heeft meerdere BV's dus via hem zou ook nog een optie zijn denk ik...

Ik heb ooit een Spaanse vervoerder gebruikt voor spullen van mijn platendig trip aldaar. Was iets van 30 euro voor 30 kg. Was ook een flinke doos. Inclusief pick-up op locatie al daar. Weet niet of dat andersom werkt. Maar ik was er blij mee.

Verder vindt ik vervoerders echt ruk. De meeste kunnen niet eens een simpel prijs programmaatje schrijven op hun website. Laat staan een beetje overzichtelijke site bouwen. En dan nog totaal achterlijke prijzen vragen. Beste kan je dan nog vrienden worden iemand met een zakelijk account. Scheelt bakken met geld.

Alleen deutsche post voor platen vindt ik echt geniaal.

Edit: seur.com Maar is wel alleen zakelijk.

Het goedkoopste is om zelf met een ezel en een kar te gaan vervoeren.
Dat deed men vroeger erg vaak maar lijkt op één of andere manier uit de mode te zijn geraakt.

Ook de trekschuit lijkt hede ten dage uit het straatbeeld te zijn verdwenen.
Ik voorspel echter dat deze manieren van vervoer weer spoedig terug zullen gaan keren.

Trekschuit.jpg

Back