GEZOCHT: Roland TR-808

Status
Please reply by conversation.
Sjonguh jonguh, wat een discussie. En ik schiet er niet veel mee op. Op Ebay koop ik niks. Ik heb nu 2300,- en voor dat bedrag moet ik een 808 kunnen kopen....

Voor 2300 moet dat idd wel lukken .. maar heb je zo'n haast dan.

Voor 1250,- kocht ik 2 jaar geleden een in mint staat verkerende 808

Wat zijn sommige prijzen gestegen en andere niet...

Als het meezit en hij klinkt en werkt goed en hij ziet er netjes uit hem ik vandaag een 808 voor 1800,-!

Als het meezit en hij klinkt en werkt goed en hij ziet er netjes uit hem ik vandaag een 808 voor 1800,-!

Ik gun het je van harte! Maar pas op met wat je koopt als het wat onder de huidige marktprijs ligt..

Ik heb de 808 gekocht, maar eigenlijk wilde ik het niet, wand hij ziet er niet zo uit als ik gehoopt had.
Wat roest, en er missen 2 schroeven, en een paar schroeven zijn behoorlijk verrot.
De pod cap van de fine tune mist. De led van knopje 16 werkt niet, aantal krakende pods of slecht geleidende pods. De sound is in ieder geval wel erg goed, en daarom heb ik het wel gedaan.
Het gaat uiteindelijk om de sound. Maar hij kan wel een service beurt gebruiken.
En een aantal nieuwe schroeven. Maar hij koste dan ook maar 1800,-
Een mint exemplaar zou rond de 2500,- kosten, of misschien 2300 a 2400,-
IK hoop dat deze optisch en technisch nog te redden is, anders vrees ik dat de 808 in de verkoop gaat voor ongeveer dezelfde prijs en dan ga ik op zoek naar wel een mooi net goed werkende exemplaar.
Bij deze dus, EEN GOEDE REPARATEUR GEZOCHT! Ik heb wel een reparateur, maar die is op het ogenblik slecht berijkbaar. Ik wil de 808 toch snel laten fixen.

ik heb begrepen dat ze de laatste weken wat schaars zijn... ;)

Ik heb de mijne laten reviseren door de Eerste Winterswijkse Muziekfabriek; Willem Sprick. Heeft een aantal pots vervangen en de step-switches schoongemaakt. Echt schappelijke prijs en echt schappelijke kerel. Hij doet veel buizenversterkers en synthesizers. Overigens heeft hij m'n PolySix ook schoongekregen en contacten gerepareerd, de MS10 getuned en schoonmaakt en m'n 303 van nieuwe contactswitches voorzien, samen voor nog geen 500 euro. Ik doe niks anders bij een ander. Hij is in het oosten des lands gevestigd. Middagjes rijden moet je er voor over hebben.
http://www.winterswijksemuziekfabriek.nl

Status
Please reply by conversation.
Back