Cubase 5 edu verkopen?

Spa

Breekpunt
Hallo beste mensen,

Op marktplaats.nl vond ik iemand die zijn Cubase 5 educational te koop zette. Volgens deze verkoper is het geen probleem om deze eductional versie te verkopen maar volgens mij denkt Steinberg daar anders over:

https://www.steinberg.net/nc/en/sup...how/resale-wizard-for-steinberg-software.html

Hij zegt echter dat een vriend van hem dit laatst ook voor elkaar heeft gekregen. Weet iemand hoe dit nou zit?

Kan dus blijkbaar niet, maar misschien bedoelt hij dat het paswoord van de account wordt doorgegeven of iets dergelijks.

Ik heb trouwens mijn twijfels bij de legaliteit van de niet-doorverkoopbaarheid die Steinberg toepast. Lijkt mij in strijd met de uitspraak van het Europees Hof van Justitie in 2012 i.v.m. het doorverkopen van software.

Ik heb een tijdje geleden een Cubase 7 EDU versie van iemand overgenomen, werkt probleemloos.

Moet er wel bij zeggen dat de vorige eigenaar het pakket nog niet had geregistreerd bij Steinberg, maar wel de key had geactiveerd op de eLicenser.

Ik heb hem trouwens nog steeds niet geregistreerd, maar dat is voor een correcte en legale werking ook niet nodig.

Die kun je gebruiken ja, EDU versies verschillen niet van de normale versie. Er staat alleen EDU op de doos. Er bestaan ook geen EDU upgrade's, dus als je upgrade wordt het een normale versie. Om Cubase te gebruiken heb je geen registratie nodig zolang je de key op de eLicenser hebt. Ik heb jarenlang Cubase 5 gebruikt die op iemand anders z'n naam stond. Je hebt genoeg aan de key, de registratie is niet van belang. Ik heb nu mijn eigen en die is ook nog niet geregistreerd. Ik weet alleen niet hoe het zit als je wilt upgraden naar 6/7 ofzo, of daar een registratie voor nodig is of dat je genoeg hebt aan de eLicenser.

Die kun je gebruiken ja, EDU versies verschillen niet van de normale versie. Er staat alleen EDU op de doos. Er bestaan ook geen EDU upgrade's, dus als je upgrade wordt het een normale versie. Om Cubase te gebruiken heb je geen registratie nodig zolang je de key op de eLicenser hebt. Ik heb jarenlang Cubase 5 gebruikt die op iemand anders z'n naam stond. Je hebt genoeg aan de key, de registratie is niet van belang. Ik heb nu mijn eigen en die is ook nog niet geregistreerd. Ik weet alleen niet hoe het zit als je wilt upgraden naar 6/7 ofzo, of daar een registratie voor nodig is of dat je genoeg hebt aan de eLicenser.

Registreren bij Steinberg moet je doen als je een support vraag wilt stellen, of je op het Steinberg forum wilt aanmelden. Of ter beveiliging je gegevens er 'neer wilt leggen', dat als je eLicenser het een keer begeeft, ze je licenses zo terug kunnen zetten op een nieuwe dongle.

De eLicenser herkent het verschil in het registratienummer tussen een EDU versie en een gewone versie.
eLicenser haalt de informatie over je versie op uit een database van Steinberg. Maar als de eLicenser geregistreerd is en werkt, kun je het mijns inziens probleemloos op een andere computer installeren, eLicenser erin en gaan.

Belangrijkste is om zeker te weten dat de eigenaar van Cubase 5 EDU hem niet heeft geregisteerd. Want dat gaat op het eLicenser nummer.

Met de eLicenser kun je updaten naar een nieuwere versie. Daarvoor hoef je voor zover ik weet niet geregistreerd te staan.

Het is inderdaad belangrijk om je dongle te registreren. Bij een defect of diefstal kunnen ze je alleen dan verder helpen. Heb je je usb dongle niet geregistreerd heb je dus een probleem. Wil je Cubase verkopen dan kan je je registratie verwijderen en heb je weer een ongeregistreerde dongle.

Een EDU versie kan je niet verkopen. De licentie is dan ook zichtbaar als EDU versie. Koop je echter een update/upgrade dan verdwijnt dat 'EDU' en wordt het een normale versie. Die kan je dan wel weer verkopen.

Back