Nieuwe Shruthi-1 editor voor Lemur op de iPad

J3773

- = +
Ha! Voor de mensen die een Mutable Instruments Shruthi-1 hebben en Lemur op de iPad gebruiken:

Ik heb een nieuwe editor gemaakt. Hiermee heb je direct toegang tot de belangrijkste Shruthi parameters. Ik ben zelf vooral blij met de mod matrix, waarmee je een stuk sneller aan de slag kan (zie ook de bijlage).

Hier is ie te vinden: https://liine.net/en/community/user-library/view/476/

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Jelle

Attachments

• foto.jpg
    foto.jpg
    86,6 KB · Bekeken: 144
Ha! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, laat me weten als je verbeterpunten ziet :)
Mijn Shruthi draait trouwens op 1.0, dus daar werkt de editor gewoon mee.

Ha! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, laat me weten als je verbeterpunten ziet :)
Mijn Shruthi draait trouwens op 1.0, dus daar werkt de editor gewoon mee.
Ik denk dat ik verkeerd gekeken heb. :o: Dat is dan de 1e "editor" die met 1.0 werkt. :okdan: (voor mij, Shreditor werkt niet op PC)
Ik ga hem nu gaan proberen... :biertje:

Wat ik ervan vind: :okdan: :halleluja :okdan: :halleluja
Verbeterpunten:
- Pagina 1) Bij de filter: LFO1 moet LFO2 zijn.
- Pagina 1) Het lijstje met shapes voor elke OSC opent onder de knoppen die eronder staan. (Sub enzo bedekken de lijst)
- Wishlist:
* Operator 1 & 2 editeren
* Een paar controls voor de andere filters... (ik heb een 2xSVF)
* Sequencer controls (kiezen tussen off/arp/seq, speed, etc.)
* Een performance page met wat van die Lemur physics dingen
* Sequencer/arp edit
* Wavetable edit
* De huidige patch in de Shruthi kunnen ontvangen

Wishlist voor mezelf:
Een 2de iPad. :o: (te veel leuke dingen op iPad en maar 1 scherm)

Bedankt voor je verbeterpunten :okdan: Ik zal eens kijken welke ik uit kan werken. De sequencer is bijvoorbeeld niet erg toegankelijk. Ik ben nu alvast bezig met een init-knop: alles op de iPad en de Shruthi in 1 beginstand, zodat je een nieuwe patch op kan bouwen die precies overeenkomt met je editor.

De enige editor die ik al gezien heb die de sequencer kan bewerken is Shreditor... als die werkt bij jou, misschien kan je zien welke sysex die uitstuurt? Maar misschien is dat veel te veel werk en is het gemakkelijker om een Lemur 5 sequencer toe te voegen :)
Ja, die init knop is ook een goed idee. :okdan: Jammer dat Lemur geen patches per page kan bijhouden...

Ik ga binnenkort aan de slag met een eerste update, is er nog iemand die suggesties heeft wat er beter kan?

Zojuist de nieuwe versie eens geprobeerd....
- Jammer dat de pop down menu'tjes voor de osc shapes weg zijn.
- Page 1, 4e slider onderaan: LFO2 is vast verbonden met de filter, niet LFO1.
- Bedankt voor de extra filter type control!! Zou het ook mogelijk zijn om de routings met buttons te kunnen selecteren? Nu met die 2 draaiknoppen (2xSVF) zie ik niet wat ik instel.
Komen de 2 operators erbij in de volgende update?
:halleluja

Ha T-CM11, bedankt voor het commentaar! Helaas kreeg ik de popup menu's niet mooi uitgewerkt, er is te weinig ruimte op het scherm, zodat je nooit het hele menu kan zien. Vandaar dat ik ze maar helemaal verstopt heb.
Als het goed is krijg ik van iemand op het mutable instruments forum een overzicht van de filter opties voor de 4pm, zou jij me misschien door kunnen geven wat de opties voor de 2xSVF zijn? Dit staat namelijk niet in de manual. Ik zal deze dan binnenkort toevoegen. Werkt alles verder trouwens goed voor de 2xSVF?
Ik zal ook eens naar de operator kijken.

Groet,

Jelle

Ha T-CM11, bedankt voor het commentaar! Helaas kreeg ik de popup menu's niet mooi uitgewerkt, er is te weinig ruimte op het scherm, zodat je nooit het hele menu kan zien. Vandaar dat ik ze maar helemaal verstopt heb.
Misschien op een 4de pagina waar je osc shapes kan selecteren, een beetje zoals de mod matrix nu ('t is maar een ideetje ;) )
Ik ga dadelijk eens kijken naar de filter opties!

Ha, ik zal er eens naar kijken, maar het moeten natuurlijk niet te veel pagina's worden :)

thanks! ik ga er binnenkort mee aan de slag :)
:okdan:
Uit de manual:
http://mutable-instruments.net/static/documentation/shruthi1_manual.pdf
The parameters are the following:
1. cut (cutoff): Cutoff frequency of the secondary filter.
2. res (resonance): Resonance of the secondary filter.
3. md1 (mode 1): Mode of the main filter. The modes are lpf (low-pass), bpf (band-pass), and hpf
(high-pass).
4. md2 (mode 2): Mode of the secondary filter. The modes are lp (low-pass), bp (band-pass), and hp
(high-pass). The first character indicates the filter topology. ‘+’ is for the parallel mode ; ‘>’ is for the
serial mode, '<' is for the coupling mode.
Filter Modes topology
– '>' SERIAL : Here, one filter is routed after the other. If you close totally one filter, you will hear no
sound at all.
– '+' PARALLEL : In this mode, even with the LP set to zero, you can still hear a sound pass through, as
one filter may cut all the audio, but the other one might not be completely closed.
– '<' COUPLING : filter 1 now has 3 new modes (lp<, bp<, hp<). In this mode, the cutoff of filter 2
follows the cutoff of filter 1 ; and cutoff2 sets the difference (aka “offset”).
Offset settings :
64 = same cutoff ; 76 = cutoff of filter 1 + 12 ; 52 = cutoff of filter 1 – 12 and so on.
Yes, that’s quirky, but since this forces cuto

cool, ik kende die pdf handleiding helemaal niet. Daar staat meer in dan in de online versie :)

Back