Lemur / Midi Touch als Editor voor D50 / Wavestation Hulp gezocht

Arjen19691

Knopjes Knopjes Knopjes
Wie kan mij helpen om de Ipad in combinatie met Lemur / of Midi Touch te configureren om hem als editor voor de Roland D50 of Wavestation te gebruiken.

Ben al wat aan het klooien geweest, maar 't wil niet echt lukken, waarschijnlijk omdat ik er te weinig verstand van heb, heb wel geprobeerd om Midi CC messages te zoeken, maar of ik vind ze niet (wavestation) of ik vind ze wel maar gebruik ze niet goed (D50)

Zou het helemaal top vinden wanneer iemand me hier eens mee kan helpen ofwel live, of via dit medium,

zie namelijk voor Lemur wel leuke editor templates voor de MKS80 of Waldorf MicroQ en weet ik veel meer maar niet voor de dingen die ik zoek.

ikm hoor het graag :okdan:

Arjen

Dit soort editors zijn redelijk makkelijk te maken met Lemur
Volgens mij werkt het grootste gedeelte van de aansturing van de Roland D50 of Wavestation via sysex, en dat is in het beste geval helemaal niet gemakkelijk, en in het ergste geval heb je er ontbrekende/onduidelijke documentatie voor nodig.

Bij zowel de D50 als de Wavestation staat de SYSEX implementatie achter in de handleiding (duidelijk) vermeld. In het verleden heb ik wel eens een sysex editor gemaakt wat echt niet moeilijk is mits de docu op orde is. Het is alleen veel werk.

Overigens zou ik niet op de iPad de editor maken maar op de bijgeleverde software van Liine. Dan maak je het je zelf idd erg moeilijk.

Bij zowel de D50 als de Wavestation staat de SYSEX implementatie achter in de handleiding (duidelijk) vermeld. In het verleden heb ik wel eens een sysex editor gemaakt wat echt niet moeilijk is mits de docu op orde is. Het is alleen veel werk.

Overigens zou ik niet op de iPad de editor maken maar op de bijgeleverde software van Liine. Dan maak je het je zelf idd erg moeilijk.
Niet alle sysex is even gemakkelijk hoor. Ik heb een BCR2000 template voor de Kawai K1 gemaakt, en voor sommige parameters kon ik uit de handleiding echt niet afleiden hoe het ineen zat. (met veel sukkelen en vanalles proberen is het dan toch gelukt)

Ik heb een tijd terug eens de D50 sysex implementatie uitgewerkt in een lijstje
Zie "poging om de D50 sysex te verstaan: BCR als PG1000" op dit forum daar staat de excel lijst van alle parameters.
Dat wat je zoekt ?

Back