GEZOCHT: GOEDE REPARATEUR VOOR MIJN ROLAND TR-808

Status
Please reply by conversation.
wat is er kaduuk aan je 808?

bij mij is de claps een grote bak ruis, is de kick distorted/vervormd, is nieuwe set drukknoppen en nieuwe switches voor de toms en rim/clave nodig...

volgens Maarten (Twiki) ben ik voor alles ongeveer eur.200 kwijt....
mssn verkoop ik de 808 daarna wel om m'n modulaire drums te bekostigen :)

Ik heb de mijne laten reviseren door de Eerste Winterswijkse Muziekfabriek; Willem Sprick. Heeft een aantal pots vervangen en de step-switches schoongemaakt. Echt schappelijke prijs en echt schappelijke kerel. Hij doet veel buizenversterkers en synthesizers. Overigens heeft hij m'n PolySix ook schoongekregen en contacten gerepareerd, de MS10 getuned en schoonmaakt en m'n 303 van nieuwe contactswitches voorzien, samen voor nog geen 500 euro. Ik doe niks anders bij een ander. Hij is in het oosten des lands gevestigd. Middagjes rijden moet je er voor over hebben.
http://www.winterswijksemuziekfabriek.nl

Wat er kaduuk is aan mijn 808 is dat de kick niet helemaal goed is. Volume verschil. Beetje hard zacht in kleine maten. Veel roest, is dat nog enigzins te retaureren?
Sequencer knopje 16 zit teveel ingedruk en de led daarvan doet het niet.

Het chassis zelf krijg je buiten poetsen natuurlijk nooit meer mooi, beste is gewoon knoppen en covers in een sopje dubro met beetje schoonmaak azijn, dan afspoelen met lauw water en goed drogen, alles wat er daarna nog opzit krijg je niet meer weg. Je kan wel met een beetje siliconen op een doekje hem daarna nog een beetje poetsen, niet dat het een glibberbak wordt, maar net genoeg om de kleur te verzadigen

Azijn en roest vinden elkaar heel erg leuk en is daarom af te raden.
Silicone (cockpitspray,e.d) komt er bij mij echt niet op. Wat een glibberige troep. Gaat lekker tussen de knoppen zitten en trekt heerlijk veel stof en aanverwanten aan.
Het gaat er wel mooi van glimmen en de kleuren worden nog intenser :P

Nee géén cockpit spray, je heb hele fijne siliconen wax, cockpit spray is bagger

Artefacts heeft bijna nooit tijd. Daar ga ik in ieder geval zeker niet heen.

Tja, volgens mij is dat een goed teken? En als ie het niet meteen kan, dan kan je toch een afspraak maken?
In ieder geval ben ik altijd 100% tevreden met het werk dat Maarten voor me doet.

Mvg.

CoolRunning

Mijn ervaringen met Artefacts zijn goed. Wel moet je geen haast hebben en ruim van tevoren afspraken inplannen. Dat de beste man druk bezet is zegt genoeg over de kwaliteit die hij levert.

Ach Synthasia zal wel zo'n broekie van tegenwoordig zijn voor wie het nu nu nu meteen moet zijn. Z'n zolen vallen steeds van z'n schoenen en een kilo aardappels afwegen duurt ook te lang.

Alleen maar lof voor Maarten (niet verder vertellen hoor, dan duurt het nog langer....).

Ach Synthasia zal wel zo'n broekie van tegenwoordig zijn voor wie het nu nu nu meteen moet zijn. Z'n zolen vallen steeds van z'n schoenen en een kilo aardappels afwegen duurt ook te lang.

Alleen maar lof voor Maarten (niet verder vertellen hoor, dan duurt het nog langer....).

Nee, het is een hele aparte een eigenwijs

Zoekt een mooie 808 en koopt een 808 voor spare parts :)

Status
Please reply by conversation.
Back