Kleinste monitor speakers met goed geluid

demian

Ojee
Jo..

Ik ben op zoek naar 2 kleine (aktieve) monitor speakers.
Ze moeten echt zo klein mogelijk zijn maar geluid moet wel betrouwbaar zijn.
Aktief heeft mijn voorkeur, want, wil geen losse versterker, maar weet niet of dat kan bij kleine monitor speakers.

Wat voldoet hier een beetje aan?

Mini NS10's ofwel Genelec 8010 :okdan:

Hoe kleiner, des te minder bereik, betrouwbaar begint pas bij 8" liefst zelfs 10" of 12"
Met die 5.25" monitoren mis je gewoon 2 oktaaf.
Daarnaast is betrouwbaar ook je akoestiek anders kan je net zo goed met koptelefoon op gaan zitten

De reden dat ik kleine speakers zoek is omdat ik ze mee ga nemen en niet te veel volume kan vervoeren.

Ik ga de opties even bekijken die genoemd zijn. :-)

De meeste opties die genoemd worden in dit topic zijn nog steeds vrij groot. De hercules xps 2.0 is een goeie, vrij klein, niet zo zwaar qua gewicht en prima geluid voor die prijs (ik dacht rond de 105,- a 120,- euro).
djxps2.jpg

Als je iets beters wilt, zou je eens kunnen kijken voor mixcubes (€ 439,- bij bax).
1023-0.jpg

Anders KRK RP5's.

Die heb ik zelf ook, maar gebruik liever mijn hoofdtelefoon. Ze zijn inderdaad lekker klein. Maar voor een betrouwbaar geluid moet ik niet verder dan een centimeter of 20 van de monitoren af gaan zitten. Anders valt het laag helemaal weg. My 2 cents.

Die heb ik zelf ook, maar gebruik liever mijn hoofdtelefoon. Ze zijn inderdaad lekker klein. Maar voor een betrouwbaar geluid moet ik niet verder dan een centimeter of 20 van de monitoren af gaan zitten. Anders valt het laag helemaal weg. My 2 cents.

Euh ja voor het laag moet je ze zeker niet halen, ik vind ze wel beter dan de RP6 en 8 in vergelijkende test omdat het gewoon vanaf midlaag en hoger gelijkmatiger klinkt. Je moet geen melkpakjes kopen en denken dat je laag krijgt, je krijgt oftewel eerlijk laag maar met een vrij snelle roll off die begint onder de 100 - 80 Hz ergens of er zit nog even een soort van piek rond die koers waardoor het laag wat meer lijkt maar je opeens alleen nog maar basnoten pakt die op die frequentie net lekker klinken. Maar je krijgt geen strakke 40Hz natuurlijk.

Kwam in mijn eigen zoektocht de volgende tegen.. Ben zelf nog twijfelende, dus zal deze draad met aandacht blijven volgen :p
Ik ben trouwens specifiek op zoek naar frontfiring momitoren, anders is jbl lsr305 ook een goeie..

-adam f5
-adam a3x (voor mij te klein)
-krk 5
- presonus e5 (lekker. Help en schijnt best nog goed te zijn!)

k heb begrepen dat de Fostex iniminie speakerstjes erg goed zijn....

Misschien is het inderdaad wel iets voor topicstarter demian. Voor zover ik me zijn postings hier kan herinneren houdt hij niet echt van fratsen of frutsels dus zou het best wel iets voor hem kunnen zijn.

Ik heb hier Mackie MR5 mk2's. Die zijn niet supergroot en hebben in ieder geval een fatsoenlijk laag.

Back