Kleinste monitor speakers met goed geluid

Van klein naar groot, de 4 inch, 5 inch of de 6,5 inch monitors van Focal's CMS series:

http://www.thomann.de/nl/focal_cms40_bundle.htm
http://www.thomann.de/nl/focal_cms50_bundle.htm
http://www.thomann.de/nl/focal_cms65_bundle.htm

En je wil mobiel kunnen zijn: deze bundels worden geleverd met een draagtas voor de monitoren. En ze zijn ook nog front-ported. Makkelijker kun je het niet hebben :)
Er is ook nog een CMS sub om thuis te laten staan als je op je vaste plekkie de laag even goed wilt gaan checken.
Er zijn ook geen slechte reviews van deze hele series...
IMHO de enige verstandige keus :P

Focal cms 40.

Ik heb ze laatst aangeschaft. Echt hele goede near field speakers.

Er staat zelfs een paar te koop nu op deze site!!! Sla je slag, want ze gaan voor prikkie ;)

De meeste opties die genoemd worden in dit topic zijn nog steeds vrij groot.
Als je iets beters wilt, zou je eens kunnen kijken voor mixcubes (€ 439,- bij bax).
1023-0.jpg

Als je hiervoor (wel lekker klein) gaat kijken moet je wel verdomd goed kunnen luisteren en mixen. Ik zou geen mix maken met deze als enige monitors. Als je veel laag en hoog mist in een monitor, dan is het wel in deze. Zijn ze ook op gemaakt trouwens. Geweldige referentie monitors voor het controleren van je mix voor slechte auto audio en draagbare radio's etc. En voor de balans van je mix. Maar niet geschikt om je mix op te maken naar mijn bescheiden mening.

P.S. Ik heb zelf de passieve......

Geithain rl906, ienieminie maar wel een dijk van een geluid. Zelfs de bas gaat nog redelijk diep. Verder direct en in your face. Wel erg prijzig.
Of de 70's MFB serie van Philips, actief en met woofer-terugkoppeling. Philips MFB 541 bijv. Gaat ondanks z'n zeer kleine formaat makkelijk tot <40Hz

Ik kijk ook uit naar actieve monitors voor een kleine ruimte en klein budget....
Deze heb ik voorlopig uitgekozen maar weet niet wat hiervan de beste keuze zou zijn.

Genelec 8010
Adam F5
Presonus E5
KRK RP6
Mackie MR5

Enige voorkeur?

Presonus eris e5 zijn gewoon mega value for money uitgaande van diverse reviews.. De jbl zijn niet frontfiring dus zou er wel om denken qua plaatsing dan..

Ik ben uiteindelijk voor adam a5x gegaan omdat ik gek werd van het vergelijken van compromissen.. Want dat is uiteindelijk wat je doet bij monitoren in de lagere prijsklasse.. Heb uiteindelijk wat meer geïnvesteerd om later niet toch alsnog een andere set aan te schaffen

Ben er erg blij mee, redelijk vlak bereik, je hoort goed wat je aan het doen bent.. Stereobeeld is goed, lagere frequenties best strak
Tuurlijk is bereik in de lage tonen minder maar dat is inherent aan een kleinere monitor

+1 voor de 541's

Actief, schappelijk formaat, niet vermoeiend en imho verrassend goed laag.
En prima betaalbaar! :okdan:

Ik heb 'n setje 544's maar sowieso +1 voor MFB.. klinken erg goed... :okdan:

Die JBL LSR305's lopen wel lekker ver door in het laag.. volgens opgave 43hz, en da's redelijk voor een 5 inch.
Wel is het volume van de kast wat hoger dan bij andere 5 inch monitoren.. dus daar wordt waarschijnlijk wel wat winst mee behaald in het lage tonen gebied.

In het afstralingsgedrag van het mid-hoog schijnt ie het ook erg goed te doen.. zelfde hoorn technologie als een veel duurdere studiomonitor van JBL.

Back