Revox B77 input/headroom modificatie?

goed..Raphie dank voor de input. Je standpunt is duidelijk.

Het is dus waarschijnlijk een combinate van analoge vervorming van de input en tape saturation. Ik wil graag flink boven 0dB op de VU meters insturen, of het nou verstandig is of niet. Daarbij loop ik tegen clipping van de input aan.

Zijn er (grote)verschillen tussen de machines qua input?
Welke machines kunnen veel hebben voordat ze gaan clippen?
Is het denkbaar om een B77 te modificeren?

Het is denk ik een beetje een process van trail&error. Ik heb pas mijn studio omgegooid, een extra mixer er tussen gezet en de recorder zelf weer opnieuw afgesteld op nieuwe banden.

Met als gevolg dat ik een halve week heb zitten vloeken omdat de niveaus niet meer waren wat ik gewend was. Maar door alles rustig stapje voor stapje bij te stellen heb ik nu langzamerhand een veel betere opname kwaliteit bereikt.

Ik neem overigens altijd alles schoon op zonder effecten naar mijn 8track via de direct-outs. De mix stuur ik daarna terug naar mijn mixer waarna ik een stereo mix maak met evt compressie.

Hoe zou jij het doen Jeroen :okdan:

tape compressie is iets wat je helemaal niet zo maar even kan ¨doen¨

je hebt daarvoor nodig, een tape recorder afgeregeld op een tape die zich leent voor tapecompressie...
en dan moet je het nog heel erg voorzichtig doen, je kijkt naar de eigenschappen van de tape, je stelt het uiterste plafond van wat je maximaal kan insturen ( en dat is per soort tape totaal verschillend), en ga je daar max 2 of 3 dB bovenzitten, en dat is dan je tape compressie....

tegenwoordig lijkt iedereen dat vergeten te zijn.....:D

:mega:

Heeft het zin om mijn B77 af te regelen voor RMG SM911?
Zoja, heb jij tijd/zin om dat te doen?

geen idee, dan moet je eerst gaan kijken naar de tape eigenschappen, en dan gaan rekenen ( de formule weet ik zoeven niet meer..het is voor mij ruim 30 jaar geleden, in neem digitaal op sinds het er is)

en nee, ik kan dat niet voor je doen, ik heb daar allang de spullen niet meer voor.
ik zou zo even ook niemand weten..
( blijf wel ver vandaan bij marktplaats mensen zoals ron audioklasse oid, die kunnen het in ieder geval niet)

van gearsluts...
RMGI 911 tape at +6 level. (370nWb/m)

en je moest dan iets gaan uitrekenen met de nanowebers...

:mega:

ik merk bij mij die snelle oversturing nadat ie helemaal is gereviseerd en afgesteld is op mijn tape.

Dus of ik gebruik het verkeerd / wil het verkeerd gebruiken. Of het is iets te voorzichtig afgesteld?

Hmm, ga er eerst maar eens goed mee experimenteren, om een betere kijk te krijgen op wat er gebeurt.

op gearslutz hebben ze het nog wel even over de input level, die unbalanced is, weet niet wat voor signaal niveau of je hem voedt?

bij de meeste bandrecorders is het toch met een schroevendraaier een schroefje draaien tot je de sound het hardste hoort. zo moeilijk lijkt me dat niet.

als je een smallere band hebt om op te nemen zou je meer tapecompressie horen . net zo als MP3. hoe sneller de band loopt hoe meer geluid er wordt opgenomen. Dus ook minder bandcompressie.
als je die sound wilt als fx kan je beter 4 keer overnieuw opnemen (mixdown) Ik denk dat het helemaal niet zo anders is dan met data met hz en bit ..

ik las laatst een link over ,overdubben bij digitaal was er een vergelijk met orgineel en 10.000 keer circles van audio dat nog beter klinkt dan 4 keer band tape (distortion) zo als ik het maar ff noem
:koffie:

Laatst gewijzigd:
Back