Mijn Eerste Virus Aangeschaft

Crap, ik heb vandaag de postbode gemist en nu moet ik tot dinsdag op mijn Virus wachten. Pure marteling! lol

Owwww, da's jammer !! Anders proberen 2 dagen uit slapen nu ,, en maandag preset banks downloaden ?? :D

Als editor voor mijn Virus B gebruik ik VCommander (werkt ook voor C):

http://www.solar3d-software.com/

Heb echter zelf nog versie 3, en gebruik hem eigenlijk alleen als librarian. Werkt prima. Versie 4 zou ook als plugin moeten werken.

Versie 3 gebruik ik al een jaar of wat naar alle tevredenheid (virus c). Gister een trial van v4 geinstalleerd, en na wat gestoei met de midi settings heb ik m vandaag toch aan de praat gekregen in cubase. Je kan v-commander als insert laden in een effect kanaal en dit werkt tot nu toe prima.

Versie 3 gebruik ik al een jaar of wat naar alle tevredenheid (virus c). Gister een trial van v4 geinstalleerd, en na wat gestoei met de midi settings heb ik m vandaag toch aan de praat gekregen in cubase. Je kan v-commander als insert laden in een effect kanaal en dit werkt tot nu toe prima.

Dat ga ik dan ook maar eens proberen. Het is helaas wel wat duurder geworden.

Gistermiddag mijn Virus C in ontvangst mogen nemen. Schoonmaakbeurt gegeven, geregistreerd met serial op de Access website, OS 6.5 geinstalleerd en met de manual gisteravond de synth verkend (met name wegwijs worden uit de verschillende edit menu's en settings).

Allemaal best overzichtelijk en logisch eigenlijk. In 1 avond goed te omvatten.

Een ding wat me nog niet helemaal duidelijk is; bank A en B zijn volgens Access de RAM banks of User banks en C en D de ROM banks, maar wat zijn bank E t/m H dan??

ja mee eens, met name in het laag verzaakt die enorm, maar dat vind ik zelf wel prettig bij de virus, dat geeft hem wel zijn herkenbare unieke sound in een track. Maar als bas synth hoef je hem inderdaad niet te kopen :D

hij klinkt heel lekker met lange releases en dit oa heeft idd een unieke sound

ik heb net een v-synth XT erbij daarentegen die is echt vol in bass en mids,wat een sound zeg (zonder de internal fx)in hoog gaat die wel wat digitaal klinken

Bank A/B zijn ram banks, daar kun je elke patch van veranderen, en saven,
De rest vd banks zijn 'ROM',, die moet je ineens van A of B naar daar 'Branden'

En ja, een V-Synth,, hehe, die gaat idd wel goed klinken !!

Aha, dus bank E t/m H zijn ook ROM banks. Is er een mogelijkheid om een patch in 1 stap te initializeren? (of een hele RAM bank ineens?)

idd,
en hmmm, geen idee, ik doe dat met sounddiver,, maar van een init patch begiinnen is niet zo intressant,, vind 'k,,

In bank c (uit mijn hoofd) was de laatste patch toch een init patch. Deze selecteer je en begin je dan mee en sla je op in een andere locatie.

De noisefloor van het apparaat is ook zeker niet slecht; zo'n circa zo'n -100 tot -110dB hier.

En bij jullie? Dan kan ik even vergelijken wat zo'n beetje normaal is.

Ja, 'k wil wel is zien, maar ik weet ni hoe,??
Hangt dat ook niet af vd audiocard ??? Op de meeste van m'n ingangen staat een gate van cubase..
Ik zet meestal ook de Pioneer EFX500 achter m'n VirusC,,

Ja, de soundcard die je gebruikt heeft er ook nog eens mee te maken. Ik gebruik de analoge stereo input van een RME Babyface (geen extra gain toegevoegd) Patchvolume op 127 en Master volume voluit (ik realiseer me dat patch volume een digitale control is en niets uitmaakt qua noisefloor)

Als je dan in op je channel van je DAW waar de Virus binnenkomt iets als Voxengo Span laad, kan je de noisefloor waarnemen zoals hier:

Noisefloor.png

k Zal direct is zien,, en ja, een "RME",, Dat zal wal wel beter zijn dan mijn Profire 2626-ADA8000,,
of nee, Mijn Virus C staat zelfs op de 2de macbook, met de Hercules FW 1612...
Ik zet 't volume vd virus C wel maar op 50%

Tja, hehe,, ik kan die span niet tot -140 laten kijken,,

Laatst gewijzigd:
Euh... waarom zou je de noisefloor van de Virus C willen weten? Geen enkel persoon die dit ooit terug gaat horen.

Nou, ik kan bij sommige patches af en toe wel wat waarnemen door mijn monitors met het volume wat luid. Ik kan me zo wel voorstellen dat bij eventuele limiting de noisefloor nog verder opgepompt word.

Stephen, rechts bovenin het knopje Edit (naast Default) Daar kan je de Range Low aanpassen.

Nou, ik kan bij sommige patches af en toe wel wat waarnemen door mijn monitors met het volume wat luid.

Ben je niet in de war met Noise? Ik heb nog nooit de 'noisefloor' gehoord van de Virus C. Alleen bij drumbakken liep ik er tegenaan, aangezien je die heel vaak overstuurt (bijvoorbeeld 10x distortion) , en je het dan hoort.

Back