Mijn Eerste Virus Aangeschaft

J

John Doe 41

Guest
Zojuist betaling gemaakt voor een Virus C Desktop en ik verwacht hem met het weekend (of voor het weekend) binnen. Het is mijn allereerste Virus en pas mijn tweede hardware synth (mijn eerste was een MonoLancet, maar dat is een comlpeet ander beest).

Heb tot op heden voornamelijk ITB gewerkt en dat blijf ik ook doen, want ik ben echt gek op mijn Diva en Zebra van U-he. Dat gezegd te hebben miste ik al die tijd gewoon wat echte knoppen. Even genoeg van het gepiel met de muis.

Nog tips of tricks? Ben al vast de manual aan het doorlezen en ik heb ook het Infected forum gevonden.

Als het aan mij lag, kocht ik meteen de Virus TI, maar dat laat het budget niet toe.

Ik heb er alvast zin in! :doei:

Gefeliciteerd!

Krijg je geen spijt van; vette synth! :okdan:

Zeker, prima ding. Tips en trucs? Je bent al met de handleiding bezig, da's het beste begin :) Maak vooral gebruik van de multitimbraliteit en gescheiden outputs, dat biedt je meteen een enorme sloot mogelijkheden.

prima koop!

ik heb mijn C voor een Ti ingeruild - en daar heb ik spijt van.

de Ti kan misschien wat meer, maar hij is erg traag. de C klinkt imo ook wat brillianter.

de C is een top machine. veel plezier.

Veel dank voor de vriendelijke woorden en suggesties guys!

Virus C zou ik wel willen hebben maar niet als aanvulling op de voorgenoemde VSTi's. Het verschil tussen een VA en een VSTi is tegenwoordig bijna niet meer te horen. Meer knoppen is wel beter natuurlijk. Je kunt er lekker als een instrument mee werken en dingen doen die je met knopjes slepen en lijntjes trekken nooit zou doen.

Goede keus hoor de C. Heb deze omgeruild voor een TI, omdat ik het TI deel erg interessant vindt, maar de C mis ik ook wel een beetje.

Als je sounddiver installeert kun je ook nog een beetje kijken hoe de patches gemaakt zijn (ter leerling) en daarnaast gewoon lekker pielen met de knoppen en dan helemaal dat overheerlijke filter!

Virus C zou ik wel willen hebben maar niet als aanvulling op de voorgenoemde VSTi's. Het verschil tussen een VA en een VSTi is tegenwoordig bijna niet meer te horen. Meer knoppen is wel beter natuurlijk. Je kunt er lekker als een instrument mee werken en dingen doen die je met knopjes slepen en lijntjes trekken nooit zou doen.

Het gaat me inderdaad ook niet om het idee dat een hardware VA een betere klank zou hebben dan zeg maar Zebra. Virus heeft natuurlijk wel een bepaalde sound. Een die me zeer aanstaat na het luisteren van zoveel muziek en demo's die van de Virus afkomstig zijn. Maar het gaat me voornamelijk om de interface met deze synth, die zal mij (hopelijk) een geweldige voldoening geven in het maken van patches die ik in mis in het werken met plugins en muis (of midi controllers; ook alles al in geprobeerd). En hopelijk zodoende ook tot andere resultaten kan komen.

Wel denk ik er aan om iets als de reKon Virus editor aan te schaffen om zo de mogelijkheid te hebben parameters van de Virus automateble te maken in mij DAW.

Dus voor de prijs van grofweg twee U-he Zebra's en een FX plugin heb ik een goed aanvulling wanneer ik meer hands-on wil. Qua complexe sounddesign mogelijkheden en routing verwacht ik niet dat er iets groters is dan Zebra... zeker niet een hardware synth.

Dries weet ni wa voor Ti jij hebt hoor. Traag?

ja, vooral in multi-mode - duurt soms tot 4 sek. voordat een sound er 100% is...:gaap:

...die "total integration" schijnt veel overhead mee te slepen.

en 80 stemmen, dat is theorie...:engel:

Dus voor de prijs van grofweg twee U-he Zebra's en een FX plugin heb ik een goed aanvulling wanneer ik meer hands-on wil. Qua complexe sounddesign mogelijkheden en routing verwacht ik niet dat er iets groters is dan Zebra... zeker niet een hardware synth.

En een Virus C heeft een restwaarde iets wat je met je plug-ins wel kunt vergeten. Een tweede hands synth kopen is gewoon best een goede investering in het geval je er ook daadwerkelijk muziek mee maakt.

Wat een editor plugin betreft heb ik ook deze nog gevonden van Mystery Islands
VirusHC-New.jpg

Access Virus|HC AudioUnit & VSTi Editor Librarian Plug-in

Nog niet zo lang geleden uitgebracht blijkt. Iemand misschien toch al ervaring mee?

Ik heb soundsets van Mystery island,, maar de editor vind ik te duur (die voor de JP) Die vd virus is nog niet uit... zo te zien...
Ik heb zelf ook een virus C, gekocht voordat de TI er was, en werkt met sounddiver en m'n eigen plugin..

't Belangrijkste is dat je eens soundbanks kunt exporten naar de C,,, Al is zelf tweaken wel beter, maar veel functies zitten niet direct onder één knob.
De multi mode voor de C zou ik niet aanraden, Enkel in single mode werkten de effects voor de betreffende patch correct.
Verder kun je ook (zelfs de nieuwste ??) Ti patchen gebruiken, mits beperkingen en dat ze anders klinken,,,
Wel Jammer dat die Virus Ti editor niet werkt voor de A/B/C... Dat zou toch moeten gaan, in theorie,,, met wat develop hulp van access..???

Ja, ik heb gekeken naar Sounddiver. Ik ben bang dat ik de orginele CD-Rom er niet bij krijg en Sounddiver heb ik nergens online gevonden. Vraag me af of Sounddiver wel eens 64bit is gezien hij niet meer ondersteund wordt. Ik wil zoiets alleen maar voor automation purposes en gemak van patch management in mijn DAW, maar het moet wel 64bit zijn.

Tja, 64Bit,, Dat gaat Sounddiver ni zijn,,, Maar mss werk't wel ??? Al is een midi interface driver voor 64bit wel nodig denk 'k,?
Op de Access site is/was een gratis sounddiver versie voor de A/B/C te vinden...
Mede ook de vele patchbanks, maar de commerciele vind ik de beste of gebruik ik eigenlk enkel..
Die van vengeance zijn de bekendste, of ja daar zijn ook free versie's van,,,

ik heb recent en Ti gekocht voor een prikje in nieuwstaat,eerste digitale HW synth sinds het jaar 2000 en ik vind hem toch niet slecht,maar zoals elke moderne digitale synth is hij ok in medium en medium laag,hoog en bass zit geen dynamiek meer in vergeleken met een poly analoog

ik heb recent en Ti gekocht voor een prikje in nieuwstaat,eerste digitale HW synth sinds het jaar 2000 en ik vind hem toch niet slecht,maar zoals elke moderne digitale synth is hij ok in medium en medium laag,hoog en bass zit geen dynamiek meer in vergeleken met een poly analoog
ja mee eens, met name in het laag verzaakt die enorm, maar dat vind ik zelf wel prettig bij de virus, dat geeft hem wel zijn herkenbare unieke sound in een track. Maar als bas synth hoef je hem inderdaad niet te kopen :D

Back