[Reggae] Mystic Man - Creating Reality

PsychoBob

Ouwe rot
Hij is al een tijdje uit maar heb het hier nooit gemeld.
Via mijn SoundCloud pagina zijn er verschillende manieren om het album te bemachtigen:

https://soundcloud.com/mystic-man/

Ik wil iedereen bedanken voor de tips en complimenten en verder zou ik willen zeggen: 'kopen, kopen!'

:P

Thanks, mate! :)

Mooi album meeste tracks hier al bekend, maar goed dat je het verder wereldkundig maakt!

Dank je, Raphie en natuurlijk bedankt voor je tips, daar heb ik zeker wat aan gehad!

Hey Alex, ik vind je niet meer terug op facebook man.. Wat is er gebeurd ?
Ik wou je uitnodigen voor het Gloomfest op 2 augustus..

Laat eens wat horen ajw..

Attachments

• GLOOMFEST 2014.txt
    508 bytes · Bekeken: 95
Hoi Jan, ik heb je een privébericht gestuurd...

Dank je voor de complimenten! :okdan:

Veel lof, maar verkoopcijfers zijn ruk. Was te verwachten zonder marketingmachine achter je... Heb zojuist 400 pond overgemaakt aan Ditto Music voor een publiciteitscampagne. Hopelijk levert het wat op...

Ja dat is het klote aan zelf muziek uitbrengen.. Dan moet je zelf alle marketing doen en dan is het hopen dat het opgepikt wordt door mensen.

Maar het kan wel, ik heb met mijn laatste album de eerste maand meer verdiend dan met mijn gewone werk en ik heb het zelf uitgebracht via mijn bandcamp en zelf alle promotie gedaan. Niet om cool te doen, maar wil alleen maar zeggen dat het wel kan. Ligt natuurlijk wel aan het genre waar je je op richt. Binnen de muziek die ik maak is een een redelijke kleine community en er zijn maar een paar sites/kanalen die zich op jaren 80 muziek richten, dus misschien dat het daarom wat makkelijker is.

Maar probeer lid te worden van communities op facebook en zoek reggae/dub radiozenders en Youtube kanalen en stuur ze gewoon een bericht of ze je muziek willen draaien. Ook posten in usergroups op soundcloud gericht op die muziek helpt enorm. En het aanschrijven van muziekblogs werkt ook.

Ik maak bij iedere release standaard een soort "press-kit" die ik rondstuur aan een lijstje dat ik eerder heb gemaakt met bekende sites/mensen in het genre waarin ik release. Gewoon zoveel mogelijk jezelf promoten, zonder "pushy"over te komen.

Promotie is naar mijn mening net zo belangrijk als de muziek zelf. Je kan de beste muziek van de wereld maken, maar mensen moeten je leren kennen en dat kan alleen maar door jezelf te promoten. Daar gaat natuurlijk een hoop tijd inzitten en als muzikant ben je het liefst bezig met muziek maken, maar helaas hoort het er bij.

Ik hoop dat Ditto iets voor je kan betekenen!

Deze tracks over het hoofd gezien. Klinkt echt goed hoor. Lekkere reggae/dub.
Vooral de chord/stabs met slaggitaar in combi zijn heel profi. Beat is ook goed.
Succes met de promotie, dat is inderdaad altijd lastig.

Bedankt voor jullie reactie! :okdan:

Ik heb wel het een en ander geprobeerd, maar daar is helaas niets uitgekomen.
Sites als Reggaeville reageren niet eens op m'n e-mail...

We wachten het maar af... :walker:

De campagne van Ditto Music zit er op. Resultaat: 0,0...
Ben op een paar sites met gemiddeld 25 views genoemd. Weg 400 pond... :r =( :kont:

Back