defecte sq80

Grey Synth

Stamgast
Beste sf-leden

Ik was daarstraks op bezoek bij een vriend die zijn sq80 van zolder haalde.
Aanvankelijk werkte hij prima maar toen we de seq activeerde bleef deze spelen en reageerde hij niet op de stop knop.
Ik dacht dat dit probleem voort kwam van vuil onder de stop knop dus bij gevolg zette ik power uit. In een tweede poging hem aan te zetten deed hij het niet meer.
Ik heb de zekeringen, baterij en elcos oppervlakkig nagezien en deze leken geen sporen te vertonen van schade (hoewel deze wel aan revisie toe zijn). Verder is hij visueel in mint conditie. Iemand een idee wat het probleem kan zijn of waar ik moet beginnen zoeken? Zelf denk ik eerst de voeding na te kijken.

Wss zal het wel ergens iets met de elcos en de batterij zijn deze zijn origineel aan het toestel. De batterij was niet uitgelopen gelukkig. De SQ80 heeft heel zijn leven in de doos gezeten vergezeld van een jp4 van schatten op zolder gesproken :-)

Alvast bedankt voor de feedback.

Ik ga morgen eerst beginnen met de elco's in de voeding de interne batterij heeft geen effect op het wel dan niet opstarten van de de synth. Deze maakt het enkel mogelijk voor patches op te slaan. Wat mij wel zorgen baart is dat vele threads op diverse fora wel de titel ensoniq dragen :s
Het zijn coole synths maar blijkbaar kennen ze toch wel wat defecten.

Ik ben de service manual nu aan het doorlezen ik zal de voeding eens checken en indien daar het probleem ligt geviseerd ik hem volledig, gevolgd door de reset. De connectoren heb ik mee gechecked in mijn eerste oppervlakkige kijk tevens heb ik de zekeringen ook nagekeken. Kmoet wel zeggen het zijn ordelijke en leuke bakken om aan te werken. Als ik hem aan de praat krijg ga ik hem allicht overkopen.

Back