rolandxp80
JFRY
Ik heb zelf de Dark Energy II, die met het multimode filter, en ik vind hem wel goed klinken. Al zal de Dark Energy I misschien wel wat dikker klinken. Maar dan heb je alleen een lowpass filter ipv het multimode filter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor alle suggesties.
D'r zijn er heel wat langsgekomen. Vraag me wel af of dat altijd is omdat ze zo'n karakteristiek / goedklinkend filter hebben, of omdat ze een externe ingang hebben. Ben zelf echt op zoek naar verbreding van klankpalet t.o.v. de huidige Moog-achtige Boomstar en Mono Lancet.
Niet-analoog mocht: Nord Micro Modular.
). Maar weer eens uit de motteballen halen dat ding...dr staat een electrix filter factory op de SF marktplaats.
Heb hem gehad, erg leuke bak en stereo!
-C-
Filters kunnen toch ook keytracking hebben. Maar het is dan niet voor elke noot in het akkoord apart.Misschien een domme vraag, maar een polyfone synth heeft toch een filter op elke voice? Want als de gehele sound door één filter gaat, dan wordt toch de toonhoogte toch aangetast? Zodat een extern filter alleen werkt voor een monofone synth?
Of heb ik het mis....
De filter envelope triggeren...Maar hoe zorg je er voor dat het filter een envelope krijgt? Statisch filteren of alleen met LFO is een beetje saai vind ik bij synths.
Maar hoe zorg je er voor dat het filter een envelope krijgt? Statisch filteren of alleen met LFO is een beetje saai vind ik bij synths.
Stand alone VCF's / filterbanken hebben vaak een envelope follower ...
Hoe goed deze trackt varieert, maar hangt ook erg af van wat je er in stopt.
Ik denk dat ik weet wat je zoekt: Een oberheim SEM. Prachtig filter, ook met multimode, echt anders dan de moog, en simpel te bedienen.
Stand alone VCF's / filterbanken hebben vaak een envelope follower ...
Hoe goed deze trackt varieert, maar hangt ook erg af van wat je er in stopt.
Siel Mono/Cruise is - zo begreep ik altijd - lastig te modificeren qua trigger in wegens allerlei DCO perikelen.
Misschien dat alleen een extern in wel mogelijk is, zo ja dan hoor ik dat graag want dat filter is echt extreem en Polyvoks achtig squealend.