Universal Audio Apollo 16 audio interface

bjonson

Ouwe rot
Ik heb een mooi zakcentje gekregen en misschien wil ik dat wel aan de apollo 16 uitgeven.

al een tijdje wat interesse in deze audio interface omdat ze het volgende zeggen:
Elk kanaal kunt u realtime via de overzichtelijke digitale mixer voorzien van een UAD-plugin. Deze worden geroemd om de natuurlijke klank en levensechte simulatie van analoge studioklassiekers. Dit is te danken aan de vier ingebouwde SHARC DSP-processoren, die het signaal bewerken met een niet waarneembare latency van minder dan twee milliseconden.

vraag me af of dit egt zo is? met de geluidskaart die ik heb nu heb blijf ik aan me latency sleutelen binnen ableton, ik zou hier graag van af willen. vraag me af of ik hier dus egt van af?

Je haalt 2 dingen door elkaar.
De Apollo belooft realtime gebruik van hun plugins, dat is zeker een leuke feature, maar heeft niets te maken met jou latency sleutelen binnen Ableton. Net als alle andere interfaces geldt ook voor de apollo hoe lager je je latency instelt in Ableton, hoe meer CPU overhead dat genereert, hoe sneller de boel gaat kraken. Ik weet verder niet wat voor systeem je nu hebt draaien en WAAROM je blijft sleutelen aan je latency maar als je op zoek bent naar een zo goed mogelijke latency performance dan is het zo'n beetje algemeen erkend dat RME (veruit) de beste keuze is. En dan het liefst een PCIe kaart.

Maar als je plugs laat draaien op je apollo (en dus niet op je pc) blijft er rekenkracht over voor je pc, wat betekent dat je lagere latency instellingen kan gebruiken.

Appolo is gewoon een 19" interface met ingebouwde UAD kaart, werkt dus net zo traag als een gewone externe UAD kaart en native plugins draaien nog steeds gewoon op de PC. Tenzij je met UAD aan de bak wilt (zou niet weten waarom, zijn gelijkwaardige native alternatieven) anders kan je idd beter RME kopen

Laatst gewijzigd:
UA Apollo is als total package een mooie goedklinkende oplossing. Wat ik alleen niet snap, zou de TS ff moeten zeggen watvoor kaart hij nu heeft, dat hij nogsteeds blijft sleutelen met z'n latency. Je kan met een stuk mindere kaarten dan een UA al prima resultaten booken qua latency dat die acceptabel genoeg is. En eenmaal de instelling gevonden voor jouw systeem hoef je niet te blijven sleutelen, hooguit minimale aanpassingen per situatiekaart verder niet.

De live-in-met-plugs is een toffe optie hoor. Ik gebruik dat in een productie situatie heeeeeul weinig maar live wel in mijn toetsen setup. Nieuwe console software is te gek.

Maar als je plugs laat draaien op je apollo (en dus niet op je pc) blijft er rekenkracht over voor je pc, wat betekent dat je lagere latency instellingen kan gebruiken.

10 jaar geleden was dit een argument, nu al lang niet meer. Met dank aan de moderne cpu's van Intel. :-)

Back